Art. 40. - Art. 40: Dezvoltarea de pieţe noi şi campanii de promovare - Regulamentul 1198/27-iul-2006 privind Fondul European pentru Pescuit
Acte UE
Editia Speciala a Jurnalului Oficial
Ieşit din vigoare Versiune de la: 9 Decembrie 2011
Art. 40: Dezvoltarea de pieţe noi şi campanii de promovare
(1)FEP poate sprijini măsuri de interes comun destinate să pună în aplicare o politică de îmbunătăţire a calităţii şi a valorificării, de dezvoltare de pieţe noi sau campanii de promovare pentru produsele pescăreşti şi de acvacultură.
(2)Operaţiunile nu pot viza mărci comerciale, nici nu pot face trimitere la anumite ţări sau regiuni geografice, cu excepţia produselor recunoscute în condiţiile Regulamentului (CE) nr. 510/2006 al Consiliului din 20 martie 2006 privind protecţia indicaţiilor geografice şi a denumirilor de origine ale produselor agricole şi alimentare (1).
(1)JO L 93, 31.3.2006, p. 12.
(3)Măsurile se referă în special la:
a)desfăşurarea de campanii de promovare regionale, naţionale sau transnaţionale pentru produse pescăreşti şi de acvacultură;
b)introducerea pe piaţă a speciilor excedentare sau subexploatate, care în mod obişnuit sunt aruncate înapoi în mare sau care nu prezintă interes comercial;
c)punerea în aplicare a unei politici de calitate pentru produsele pescăreşti şi de acvacultură;
d)promovarea produselor obţinute utilizând metode cu impact scăzut asupra mediului;
e)promovarea produselor recunoscute în temeiul Regulamentului (CE) nr. 510/2006;
f)certificarea calităţii, inclusiv crearea de etichete şi certificarea produselor capturate sau recoltate prin metode de producţie ecologice;
g)campanii de îmbunătăţire a imaginii produselor pescăreşti şi de acvacultura şi a imaginii sectorului pescuitului;
h)realizarea de studii de piaţă.