Art. 4. - Art. 4: Funcţiile critice - Regulamentul 1193/14-mar-2023 de completare a Regulamentului (UE) 2021/23 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte standardele tehnice de reglementare care precizează conţinutul planului de rezoluţie

Acte UE

Jurnalul Oficial 158L

În vigoare
Versiune de la: 21 Iunie 2023
Art. 4: Funcţiile critice
Atunci când pregăteşte o descriere a modului în care funcţiile critice ale CPC ar putea fi separate din punct de vedere juridic şi economic, în conformitate cu articolul 12 alineatul (7) litera (c) din Regulamentul (UE) 2021/23, autoritatea de rezoluţie se asigură că planul de rezoluţie include cel puţin următoarele elemente:
(a)o descriere a funcţiilor considerate critice de către autoritatea de rezoluţie;
(b)în cazul în care există diferenţe semnificative faţă de lista funcţiilor critice din planul de redresare, o descriere detaliată a principalelor motive pentru care autoritatea de rezoluţie a evaluat diferit funcţiile critice, a efectelor semnificative ale unei astfel de evaluări diferite şi a modului în care aceasta ar putea afecta posibilitatea de rezoluţie a CPC;
(c)o descriere a principalelor dependenţe dintre funcţiile critice şi interdependenţele critice şi a mecanismelor şi proceselor-cheie interne şi externe, inclusiv operaţiuni, proceduri informatice, o listă a personalului esenţial şi a principalilor prestatori de servicii de care este nevoie pentru ca CPC să îşi îndeplinească în continuare funcţiile critice sau orice alte aspecte a căror luare în considerare s-ar putea dovedi necesară în vederea unui posibil transfer al unora sau al tuturor operaţiunilor CPC către o altă infrastructură a pieţei financiare sau către o CPC-punte, în cazul în care acest lucru face parte din strategia de rezoluţie propusă;
(d)o descriere a modului în care funcţiile critice ar putea fi separate de funcţiile necritice din punct de vedere economic, operaţional şi juridic, precum şi detalii privind modul în care autoritatea de rezoluţie a evaluat efectele semnificative ale unei astfel de separări asupra părţilor interesate, inclusiv:
(i)efectele semnificative asupra seturilor de compensare pentru membrii compensatori în cazul în care tranzacţiile sunt împărţite în diferite silozuri de date ale CPC sau ale unei alte CPC;
(ii)efectele semnificative asupra operaţiunilor sau efectele juridice ale divizării tranzacţiilor între diferite CPC-uri şi efectele asupra membrilor compensatori, a clienţilor şi a clienţilor indirecţi, în cazul în care acestea se pot identifica;
(iii)efectele semnificative asupra calculului cerinţelor în materie de garanţii reale şi, în special, asupra marjelor de variaţie, precum şi modul în care divizarea ar afecta garanţiile reale solicitate de membrii compensatori, de clienţi şi de clienţii indirecţi, în cazul în care acestea se pot identifica;
(iv)o evaluare a preţului de transfer al unor astfel de tranzacţii, în cazul în care acesta se poate identifica;
(e)un rezumat al modului în care abordarea propusă de CPC în legătură cu separarea sau nesepararea funcţiilor critice ale CPC de celelalte funcţii ale acesteia poate afecta evaluarea posibilităţii de rezoluţie a CPC;
(f)o punere în corespondenţă a funcţiilor critice cu entităţile juridice identificate şi cu liniile de activitate esenţiale ale CPC.