Art. 7. - Art. 7: Practici corecte de informare - Regulamentul 1169/25-oct-2011 privind informarea consumatorilor cu privire la produsele alimentare, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1924/2006 şi (CE) nr. 1925/2006 ale Parlamentului European şi ale Consiliului şi de abrogare a Directivei 87/250/CEE a Comisiei, a Directivei 90/496/CEE a Consiliului, a Directivei 1999/10/CE a Comisiei, a Directivei 2000/13/CE a Parlamentului European şi a Consiliului, a Directivelor 2002/67/CE şi 2008/5/CE ale Comisiei şi a Regulamentului (CE) nr. 608/2004 al Comisiei

Acte UE

Jurnalul Oficial 304L

În vigoare
Versiune de la: 1 Aprilie 2025
Art. 7: Practici corecte de informare
(1)Informaţiile referitoare la produsele alimentare nu trebuie să inducă cumpărătorul în eroare, în special:
a)în ceea ce priveşte caracteristicile produsului alimentar şi în special în ceea ce priveşte natura, identitatea, proprietăţile, compoziţia, cantitatea, data durabilităţii minimale, ţara de origine sau locul de provenienţă, metoda de fabricaţie sau producţie;
b)atribuind produsului alimentar efecte sau proprietăţi pe care nu le are;
c)sugerând că produsul alimentar posedă caracteristici speciale, atunci când, în realitate, toate produsele alimentare similare posedă asemenea caracteristici, mai ales evidenţiind în mod special prezenţa sau absenţa anumitor ingrediente sau/şi nutrienţi;
d)sugerând, prin intermediul prezentării, în descrieri sau imagini, prezenţa unui anumit produs alimentar sau a unui anumit ingredient, câtă vreme, în realitate, o componentă prezentă în mod natural sau un ingredient utilizat în mod normal în respectivul produs alimentar a fost înlocuit(ă) cu o altă componentă sau cu un alt ingredient.
(2)Informaţiile referitoare la produsele alimentare sunt precise, clare şi uşor de înţeles de către consumator.
(3)Sub rezerva derogărilor prevăzute de legislaţia Uniunii aplicabile apelor minerale naturale şi produselor alimentare cu destinaţii nutriţionale speciale, informaţiile referitoare la produsele alimentare nu atribuie niciunui produs alimentar proprietăţi de prevenire, de tratament sau de vindecare a unei boli umane şi nu evocă astfel de proprietăţi.
(4)Alineatele (1), (2) şi (3) se aplică, de asemenea:
a)publicităţii;
b)prezentării produselor alimentare, în special formei, aspectului sau ambalajului acestora, materialului folosit pentru ambalare, modului în care sunt prezentate, precum şi locului în care sunt expuse.