Art. 4. - Art. 4: Principiile care reglementează informaţiile obligatorii referitoare la produsele alimentare - Regulamentul 1169/25-oct-2011 privind informarea consumatorilor cu privire la produsele alimentare, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1924/2006 şi (CE) nr. 1925/2006 ale Parlamentului European şi ale Consiliului şi de abrogare a Directivei 87/250/CEE a Comisiei, a Directivei 90/496/CEE a Consiliului, a Directivei 1999/10/CE a Comisiei, a Directivei 2000/13/CE a Parlamentului European şi a Consiliului, a Directivelor 2002/67/CE şi 2008/5/CE ale Comisiei şi a Regulamentului (CE) nr. 608/2004 al Comisiei

Acte UE

Jurnalul Oficial 304L

În vigoare
Versiune de la: 1 Aprilie 2025
Art. 4: Principiile care reglementează informaţiile obligatorii referitoare la produsele alimentare
(1)Informaţiile obligatorii referitoare la produsele alimentare impuse de legislaţia privind informaţiile referitoare la produsele alimentare se referă la informaţiile care se încadrează în special în următoarele categorii:
a)informaţii privind identitatea şi compoziţia, proprietăţile sau alte caracteristici ale produsului alimentar;
b)informaţii privind protecţia sănătăţii consumatorilor şi utilizarea sigură a unui produs alimentar. În mod special, acestea se referă la informaţii privind:
(i)însuşirile legate de compoziţie care pot dăuna sănătăţii anumitor grupuri de consumatori;
(ii)data durabilităţii minimale, condiţiile de păstrare şi de siguranţă a utilizării;
(iii)efectele asupra sănătăţii, inclusiv riscurile şi consecinţele legate de consumul dăunător şi periculos al unui produs alimentar;
c)informaţii privind caracteristicile nutriţionale care să permită consumatorilor, inclusiv celor care urmează un regim alimentar special, să aleagă în cunoştinţă de cauză.
(2)Atunci când se ia în considerare nevoia de informaţii obligatorii referitoare la produsele alimentare şi care să permită consumatorilor să facă o alegere în cunoştinţă de cauză, se ţine seama de faptul că majoritatea acestora consideră deosebit de necesare anumite informaţii pe care le preţuiesc în mod special sau de orice avantaje general acceptate pentru consumator.