Regulamentul 1157/12-iun-2025 de stabilire a standardelor tehnice de punere în aplicare pentru aplicarea Regulamentului (UE) nr. 600/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului privind formularele, modelele şi procedurile standard referitoare la autorizarea mecanismelor de publicare aprobate, a mecanismelor de raportare aprobate şi a furnizorilor de sisteme centralizate de raportare, precum şi la notificările conexe şi de abrogare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2017/1110 al Comisiei

Acte UE

Jurnalul Oficial seria L

În vigoare
Versiune de la: 3 Noiembrie 2025
Regulamentul 1157/12-iun-2025 de stabilire a standardelor tehnice de punere în aplicare pentru aplicarea Regulamentului (UE) nr. 600/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului privind formularele, modelele şi procedurile standard referitoare la autorizarea mecanismelor de publicare aprobate, a mecanismelor de raportare aprobate şi a furnizorilor de sisteme centralizate de raportare, precum şi la notificările conexe şi de abrogare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2017/1110 al Comisiei
Dată act: 12-iun-2025
Emitent: Comisia Europeana
(Text cu relevanţă pentru SEE)
COMISIA EUROPEANĂ,
având în vedere Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene,
având în vedere Regulamentul (UE) nr. 600/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 15 mai 2014 privind pieţele instrumentelor financiare şi de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012 (1), în special articolul 27d alineatul (5) şi articolul 27db alineatul (8),
(1)JO L 173, 12.6.2014, p. 84, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2014/600/oj.
Întrucât:
(1)Articolul 2 alineatul (1) punctul 36a din Regulamentul (UE) nr. 600/2014 defineşte furnizorii de servicii de raportare a datelor ca mecanisme de publicare aprobate (approved publication arrangements - APA), mecanisme de raportare aprobate (approved reporting mechanisms - ARM) şi furnizori de sisteme centralizate de raportare (consolidated tape providers - CTP). Deşi aceste tipuri de entităţi desfăşoară activităţi diferite de raportare a datelor, Regulamentul (UE) nr. 600/2014 a instituit o procedură de autorizare similară. În consecinţă, Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2017/1110 al Comisiei (2) a prevăzut formulare, modele şi proceduri standard comune, aplicabile fără distincţie autorizării tuturor furnizorilor de servicii de raportare a datelor şi notificărilor conexe. Regulamentul (UE) 2024/791 al Parlamentului European şi al Consiliului (3) a modificat Regulamentul (UE) nr. 600/2014 pentru a introduce o distincţie între, pe de o parte, procedura de autorizare aplicabilă APA-urilor şi ARM-urilor şi, pe de altă parte, procedura de autorizare aplicabilă CTP-urilor. Pentru a reflecta această modificare, Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2017/1110 ar trebui abrogat şi înlocuit cu un nou regulament.
(2)Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2017/1110 al Comisiei din 22 iunie 2017 de stabilire a standardelor tehnice de punere în aplicare privind formularele, modelele şi procedurile standard referitoare la autorizarea furnizorilor de servicii de raportare a datelor şi la notificările conexe în conformitate cu Directiva 2014/65/UE a Parlamentului European şi a Consiliului privind pieţele instrumentelor financiare (JO L 162, 23.6.2017, p. 3, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2017/1110/oj).
(3)Regulamentul (UE) 2024/791 al Parlamentului European şi al Consiliului din 28 februarie 2024 de modificare a Regulamentului (UE) nr. 600/2014 în ceea ce priveşte sporirea transparenţei datelor, eliminarea obstacolelor din calea creării unor sisteme centralizate de raportare, optimizarea obligaţiilor de tranzacţionare şi interzicerea primirii de plăţi pentru fluxul de ordine (JO L, 2024/791, 8.3.2024, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2024/791/oj).
(2)Pentru a facilita comunicarea dintre un solicitant al unei autorizaţii de funcţionare ca APA sau ARM, pe de o parte, şi autoritatea competentă, pe de altă parte, Autoritatea Europeană pentru Valori Mobiliare şi Pieţe (ESMA) şi autorităţile naţionale competente ar trebui să desemneze un punct de contact şi să publice informaţiile referitoare la acesta pe site-urile lor.
(3)Cerinţele organizatorice pentru APA-uri şi ARM-uri diferă în anumite privinţe. Solicitantul unei autorizaţii de funcţionare ca APA sau ARM ar trebui să includă în cererea sa doar informaţiile necesare pentru evaluarea cererii aferente serviciului de raportare a datelor pe care solicitantul intenţionează să îl furnizeze.
(4)Pentru a facilita comunicarea dintre solicitantul unei autorizaţii de funcţionare ca CTP, pe de o parte şi ESMA, pe de altă parte, aceasta din urmă ar trebui să desemneze un punct de contact şi să publice informaţii cu privire la punctul de contact respectiv pe site-ul său.
(5)Articolul 27da din Regulamentul (UE) nr. 600/2014 obligă ESMA să prevadă proceduri de selecţie separate pentru un CTP pentru obligaţiuni, pentru un CTP pentru acţiuni şi fonduri tranzacţionate la bursă, precum şi pentru un CTP pentru instrumente financiare derivate extrabursiere sau subclase relevante de instrumente financiare derivate extrabursiere. Prin urmare, solicitantul unei autorizaţii de funcţionare ca CTP ar trebui să fie obligat să includă în cererea sa doar informaţiile necesare evaluării acesteia în legătură cu clasa de active pentru care solicitantul intenţionează să exploateze sistemul centralizat de raportare.
(6)Prelucrarea datelor cu caracter personal în sensul prezentului regulament ar trebui să fie efectuată în conformitate cu dreptul Uniunii privind protecţia datelor cu caracter personal. În această privinţă, orice prelucrare a datelor cu caracter personal efectuată de autorităţile naţionale competente în aplicarea prezentului regulament ar trebui să aibă loc în conformitate cu Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului (4), precum şi cu cerinţele naţionale privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea acestor date. Orice prelucrare a datelor cu caracter personal efectuată de ESMA în aplicarea prezentului regulament ar trebui să aibă loc în conformitate cu Regulamentul (UE) 2018/1725 al Parlamentului European şi al Consiliului (5).
(4)Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor) (JO L 119, 4.5.2016, p. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2016/679/oj).
(5)Regulamentul (UE) 2018/1725 al Parlamentului European şi al Consiliului din 23 octombrie 2018 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal de către instituţiile, organele, oficiile şi agenţiile Uniunii şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 45/2001 şi a Deciziei nr. 1247/2002/CE (JO L 295, 21.11.2018, p. 39, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2018/1725/oj).
(7)Prezentul regulament se bazează pe proiectele de standarde tehnice de punere în aplicare transmise Comisiei de către ESMA.
(8)ESMA a efectuat consultări publice cu privire la proiectul de standarde tehnice de punere în aplicare pe care se bazează prezentul regulament. ESMA nu a analizat costurile şi beneficiile potenţiale aferente, deoarece acest demers ar fi fost extrem de disproporţionat în raport cu domeniul de aplicare şi cu impactul proiectelor de standarde tehnice de punere în aplicare în cauză.
(9)ESMA a solicitat avizul Grupului părţilor interesate din domeniul valorilor mobiliare şi pieţelor, instituit în conformitate cu articolul 37 din Regulamentul (UE) nr. 1095/2010 al Parlamentului European şi al Consiliului (6).
(6)Regulamentul (UE) nr. 1095/2010 al Parlamentului European şi al Consiliului din 24 noiembrie 2010 de instituire a Autorităţii europene de supraveghere (Autoritatea europeană pentru valori mobiliare şi pieţe), de modificare a Deciziei nr. 716/2009/CE şi de abrogare a Deciziei 2009/77/CE a Comisiei (JO L 331, 15.12.2010, p. 84, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2010/1095/oj).
(10)Autoritatea Europeană pentru Protecţia Datelor a fost consultată în conformitate cu articolul 42 alineatul (1) din Regulamentul (UE) 2018/1725 şi şi-a prezentat observaţiile oficiale la 17 martie 2025.
(11)Pentru a se asigura că toate dispoziţiile care stabilesc formulare, modele şi proceduri standard referitoare la autorizarea furnizorilor de servicii de raportare a datelor şi la notificările conexe sunt cuprinse într-un singur regulament, este oportun să se includă standardele tehnice de punere în aplicare care urmează să fie adoptate în temeiul articolului 27d alineatul (5) şi al articolului 27db alineatul (8) din Regulamentul (UE) nr. 600/2014,
ADOPTĂ PREZENTUL REGULAMENT:
-****-
Art. 1: Desemnarea unui punct de contact pentru solicitanţii unei autorizaţii de funcţionare ca APA sau ARM
ESMA şi autorităţile naţionale competente desemnează un punct de contact care să prelucreze toate informaţiile primite din partea solicitanţilor unei autorizaţii de funcţionare ca APA sau ARM. Datele de contact ale punctului de contact desemnat se fac publice şi se actualizează periodic pe site-ul ESMA şi al autorităţilor naţionale competente.
Art. 2: Formularul de cerere şi formularul de notificare pentru solicitanţii unei autorizaţii de funcţionare ca APA sau ARM, precum şi modalităţile de depunere a acestor formulare
(1)Solicitantul unei autorizaţii de funcţionare ca APA sau ARM furnizează ESMA sau, după caz, autorităţii naţionale competente toate informaţiile menţionate la articolul 27d din Regulamentul (UE) nr. 600/2014 prin completarea formularului de cerere prevăzut în anexa I la prezentul regulament.
(2)Solicitantul unei autorizaţii de funcţionare ca APA sau ARM furnizează ESMA sau, după caz, autorităţii naţionale competente informaţii cu privire la toţi membrii organului său de conducere, completând formularul de notificare prevăzut în anexa II.
(3)Solicitantul unei autorizaţii de funcţionare ca APA sau ARM trebuie să identifice în mod clar în cererea sa de autorizare care este cerinţa specifică prevăzută la articolele 27a-27i din Regulamentul (UE) nr. 600/2014 la care se referă, precum şi care este documentul anexat în care sunt furnizate informaţiile respective.
(4)Solicitantul unei autorizaţii de funcţionare ca APA sau ARM precizează în cererea sa de autorizare dacă există cerinţe specifice prevăzute la articolele 27a-27i din Regulamentul (UE) nr. 600/2014 sau în Regulamentul delegat (UE) 2025/1143 al Comisiei (7) care nu se aplică serviciului de raportare a datelor pentru care solicitantul depune cererea.
(7)Regulamentul delegat (UE) 2025/1143 al Comisiei din 12 iunie 2025 de completare a Regulamentului (UE) nr. 600/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte standardele tehnice de reglementare privind cerinţele în materie de autorizare şi cerinţele organizatorice aplicabile mecanismelor de publicare aprobate şi mecanismelor de raportare aprobate, precum şi privind cerinţele de autorizare aplicabile furnizorilor de sisteme centralizate de raportare, şi de abrogare a Regulamentului delegat (UE) 2017/571 al Comisiei (JO L, 2025/1143, 3.11.2025, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_del/2025/1143/oj).
(5)ESMA şi autorităţile naţionale competente indică pe site-urile lor dacă formularele de cerere completate corespunzător, notificările şi orice informaţii suplimentare conexe trebuie să fie transmise prin mijloace electronice.
Art. 3: Confirmarea de primire a unei cereri de autorizare ca APA sau ARM
În termen de 10 zile lucrătoare de la primirea cererii de autorizare, ESMA sau, după caz, autoritatea naţională competentă transmite prin mijloace electronice solicitantului unei autorizaţii de funcţionare ca APA sau ARM o confirmare de primire, în care include datele de contact ale punctului de contact desemnat în temeiul articolului 1.
Art. 4: Informaţii suplimentare care trebuie furnizate de solicitantul unei autorizaţii de funcţionare ca APA sau ARM
La cererea ESMA sau, după caz, a autorităţii naţionale competente, solicitantul unei autorizaţii de funcţionare ca APA sau ARM furnizează autorităţii respective informaţii suplimentare necesare pentru ca ESMA sau, după caz, autoritatea naţională competentă să poată evalua cererea de autorizare, în termen de cinci zile lucrătoare de la primirea cererii respective.
Art. 5: Notificarea modificărilor componenţei organului de conducere de către APA sau ARM
APA sau ARM furnizează ESMA sau, după caz, autorităţii naţionale competente informaţii cu privire la orice modificare a componenţei organului său de conducere, completând formularul de notificare prevăzut în anexa III.
Art. 6: Comunicarea deciziei de a acorda o autorizaţie de funcţionare ca APA sau ARM sau de a refuza acordarea acesteia
ESMA sau, după caz, autoritatea naţională competentă informează prin mijloace electronice solicitantul unei autorizaţii de funcţionare ca APA sau ARM cu privire la decizia sa de a acorda o astfel de autorizaţie sau de a refuza acordarea acesteia în termen de cinci zile lucrătoare de la adoptarea unei decizii motivate, astfel cum se menţionează la articolul 27d alineatul (3) din Regulamentul (UE) nr. 600/2014.
Art. 7: Desemnarea unui punct de contact pentru solicitanţii unei autorizaţii ca CTP
ESMA desemnează un punct de contact pentru prelucrarea tuturor informaţiilor primite din partea solicitanţilor unei autorizaţii de funcţionare ca sistem centralizat de raportare, pe care îl face public şi îl actualizează periodic pe site-ul său.
Art. 8: Formularul de cerere şi formularul de notificare pentru solicitanţii unei autorizaţii de funcţionare ca CTP, precum şi modalităţile de depunere a acestor formulare
(1)Solicitantul unei autorizaţii de funcţionare ca CTP furnizează ESMA toate informaţiile menţionate la articolul 27db alineatul (1) din Regulamentul (UE) nr. 600/2014, prin completarea formularului de cerere prevăzut în anexa IV.
(2)Solicitantul unei autorizaţii de funcţionare ca CTP furnizează ESMA informaţii cu privire la toţi membrii organului său de conducere, prin completarea formularului de notificare prevăzut în anexa V.
(3)Solicitantul unei autorizaţii de funcţionare ca CTP identifică în mod clar în cererea sa de autorizare care este cerinţa specifică prevăzută la articolele 27a-27i din Regulamentul (UE) nr. 600/2014 la care se referă, precum şi care este documentul anexat în care sunt furnizate informaţiile respective.
(4)Solicitantul unei autorizaţii de funcţionare ca CTP precizează în cererea sa de autorizare dacă există cerinţe specifice prevăzute la articolele 27a-27i din Regulamentul (UE) nr. 600/2014 sau în Regulamentul delegat (UE) 2025/1143 care nu se aplică serviciului CTP pentru care solicitantul depune cererea.
(5)ESMA indică pe site-ul său dacă formularele de cerere completate corespunzător, notificările şi orice informaţii suplimentare conexe trebuie să fie transmise prin mijloace electronice.
Art. 9: Confirmarea de primire a unei cereri de autorizare ca CTP
În termen de 10 zile lucrătoare de la primirea cererii de autorizare, ESMA transmite prin mijloace electronice solicitantului unei autorizaţii de funcţionare ca CTP o confirmare de primire, în care include datele de contact ale punctului de contact desemnat în temeiul articolului 7.
Art. 10: Informaţii suplimentare care trebuie furnizate de solicitantul unei autorizaţii de funcţionare ca CTP
La cererea ESMA, solicitantul unei autorizaţii de funcţionare ca CTP furnizează autorităţii respective informaţii suplimentare necesare pentru ca ESMA să poată evalua cererea de autorizare, în termen de cinci zile lucrătoare de la primirea cererii respective.
Art. 11: Notificarea modificărilor componenţei organului de conducere de către CTP
Un CTP furnizează ESMA informaţii cu privire la orice modificare a componenţei organului său de conducere, completând formularul de notificare prevăzut în anexa VI.
Art. 12: Comunicarea deciziei de a acorda o autorizaţie de funcţionare ca CTP sau de a refuza acordarea acesteia
ESMA îl informează prin mijloace electronice pe solicitantul unei autorizaţii de funcţionare ca CTP cu privire la decizia sa de a acorda o astfel de autorizaţie sau de a refuza acordarea acesteia în termen de cinci zile lucrătoare de la adoptarea unei decizii motivate, astfel cum se menţionează la articolul 27db alineatul (3) din Regulamentul (UE) nr. 600/2014.
Art. 13: Abrogare
Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2017/1110 se abrogă.
Trimiterile la regulamentul abrogat se interpretează ca trimiteri la prezentul regulament.
Art. 14: Intrare în vigoare
Prezentul regulament intră în vigoare în a douăzecea zi de la data publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
Prezentul regulament este obligatoriu în toate elementele sale şi se aplică direct în toate statele membre.
-****-
Adoptat la Bruxelles, 12 iunie 2025.

Pentru Comisie

Preşedinta

Ursula VON DER LEYEN

ANEXA I:Formular de cerere de acordare a unei autorizaţii de a furniza de servicii de raportare a datelor ca APA sau ARM

Numărul de referinţă:

Data:

De la:

Numele solicitantului:

Adresa:

Identificatorul entităţii juridice (dacă este cazul):

(Datele de contact ale persoanei de contact desemnate în cadrul structurii solicitantului)

Numele complet:

Telefon:

E-mail:

Către:

ESMA/Autoritatea naţională competentă:

Adresă:

(Datele de contact ale punctului de contact desemnat în cadrul ESMA/al autorităţii naţionale competente)

Adresa:

Telefon:

E-mail:

Stimată doamnă/Stimate domnule [a se indica numele],

În conformitate cu articolul 2 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2025/1157 al Comisiei, vă transmitem cererea de autorizare.

- Persoana responsabilă de pregătirea cererii din cadrul structurii solicitantului:

Numele complet:

Funcţia/poziţia:

Telefon:

E-mail:

Data:

Semnătura:

- Natura cererii [a se bifa caseta (casetele) corespunzătoare]:

|_| Autorizare - Mecanism de publicare aprobat (APA)

|_| Autorizare - Mecanism de raportare aprobat (ARM)

CUPRINS

Vă rugăm să introduceţi informaţiile menţionate în Regulamentul delegat (UE) 2025/1143 al Comisiei. Vă rugăm să indicaţi informaţiile respective în secţiunea corespunzătoare sau să faceţi trimitere la anexele relevante în care figurează informaţiile.

Informaţii privind organizarea [articolul 2 din Regulamentul delegat (UE) 2025/1143]:

Informaţii privind structura de proprietate [articolul 3 din Regulamentul delegat (UE) 2025/1143]:

Informaţii privind guvernanţa corporativă [articolul 4 din Regulamentul delegat (UE) 2025/1143]:

Informaţii privind membrii organului de conducere [articolul 5 din Regulamentul delegat (UE) 2025/1143]:

Informaţii privind controalele interne [articolul 6 din Regulamentul delegat (UE) 2025/1143]:

Informaţii privind rezilienţa operaţională digitală [articolul 7 din Regulamentul delegat (UE) 2025/1143]:

Informaţii privind conflictele de interese [articolul 8 din Regulamentul delegat (UE) 2025/1143]:

Informaţii referitoare la cerinţele organizatorice privind externalizarea [articolul 9 din Regulamentul delegat (UE) 2025/1143]:

Informaţii privind administrarea informaţiilor incomplete sau potenţial eronate de către APA-uri [articolul 10 din Regulamentul delegat (UE) 2025/1143]:

Informaţii privind gestionarea informaţiilor incomplete sau potenţial eronate de către ARM-uri [articolul 11 din Regulamentul delegat (UE) 2025/1143]:

Informaţii privind conectivitatea ARM-urilor [articolul 12 din Regulamentul delegat (UE) 2025/1143]:

Informaţii privind prelucrarea automată [articolul 13 din Regulamentul delegat (UE) 2025/1143]:

Informaţii referitoare la detaliile privind tranzacţiile care trebuie să fie publicate de APA-uri [articolul 14 din Regulamentul delegat (UE) 2025/1143]:

Observaţii:

ANEXA II:Formular de notificare privind lista membrilor organului de conducere al unui APA sau al unui ARM

Numărul de referinţă:

Data:

De la:

Numele solicitantului:

Adresa:

Identificatorul entităţii juridice (dacă este cazul):

(Datele de contact ale persoanei de contact desemnate în cadrul structurii solicitantului)

Numele complet:

Telefon:

E-mail:

Către:

ESMA/Autoritatea naţională competentă:

Adresa:

(Datele de contact ale punctului de contact desemnat în cadrul ESMA/al autorităţii competente)

Adresa:

Telefon:

E-mail:

Stimată doamnă/Stimate domnule [a se indica numele],

În conformitate cu articolul 2 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2025/1157 al Comisiei, vă transmitem în anexă notificarea referitoare la membrii organului de conducere.

- Persoana responsabilă de pregătirea notificării din cadrul structurii solicitantului:

Numele complet:

Funcţia/poziţia:

Telefon:

E-mail:

Data:

Semnătura:

- Lista membrilor organului de conducere:

Membru 1

Numele complet:

Data şi locul naşterii:

Numărul naţional de identificare personală sau un echivalent al acestuia:

Adresa privată:

Datele de contact (telefon şi e-mail):

Funcţia:

Curriculum vitae anexat cererii: Da/Nu

Experienţa profesională şi altă experienţă relevantă:

Nivel de calificare şi activităţi de formare relevante:

Confirmarea, dacă este posibil prin intermediul unui certificat oficial, a absenţei cazierelor judiciare referitoare la spălarea banilor, finanţarea terorismului, servicii financiare sau de date, acte de fraudă sau delapidare SAU declaraţie pe proprie răspundere privind buna reputaţie şi autorizarea autorităţii competente să solicite informaţii în temeiul articolului 5 alineatul (1) litera (d) din Regulamentul delegat (UE) 2025/1143 al Comisiei:

Declaraţie pe proprie răspundere privind buna reputaţie şi autorizarea autorităţii competente să solicite informaţii în temeiul articolului 5 alineatul (1) litera (e) din Regulamentul delegat (UE) 2025/1143:

Durata minimă (aproximativă) care va fi alocată exercitării funcţiei de către persoana în cauză în cadrul APA sau ARM:

O declaraţie privind orice conflicte de interese potenţiale care ar putea exista sau apărea în îndeplinirea atribuţiilor şi precizarea modului în care sunt gestionate aceste conflicte:

Informaţii suplimentare relevante pentru a se stabili dacă membrul are o reputaţie suficient de bună, posedă suficiente cunoştinţe, competenţe şi experienţă şi se angajează să dedice timp suficient îndeplinirii atribuţiilor în temeiul articolului 27f alineatul (3) din Regulamentul (UE) nr. 600/2014:

Data intrării în vigoare:

[Vă rugăm să indicaţi informaţiile respective aici sau să precizaţi cum vor fi furnizate aceste informaţii ori să faceţi trimitere la anexele relevante în care figurează informaţiile]

Membru [N]

Numele complet:

Data şi locul naşterii:

Numărul naţional de identificare personală sau un echivalent al acestuia:

Adresa privată:

Datele de contact (telefon şi e-mail):

Funcţia:

Curriculum vitae anexat cererii: Da/Nu

Experienţa profesională şi altă experienţă relevantă:

Nivel de calificare şi activităţi de formare relevante:

Confirmarea, dacă este posibil prin intermediul unui certificat oficial, a absenţei cazierelor judiciare referitoare la spălarea banilor, finanţarea terorismului, servicii financiare sau de date, acte de fraudă sau delapidare SAU declaraţie pe proprie răspundere privind buna reputaţie şi autorizarea autorităţii competente să solicite informaţii în temeiul articolului 5 alineatul (1) litera (d) din Regulamentul delegat (UE) 2025/1143:

Declaraţie pe proprie răspundere privind buna reputaţie şi autorizarea autorităţii competente să efectueze cercetări în temeiul articolului 5 alineatul (1) litera (e) din Regulamentul delegat (UE) 2025/1143:

Durata minimă (aproximativă) care va fi alocată exercitării funcţiei de către persoana în cauză în cadrul APA sau ARM:

O declaraţie privind orice conflicte de interese potenţiale care ar putea exista sau apărea în îndeplinirea atribuţiilor şi precizarea modului în care sunt gestionate aceste conflicte:

Informaţii suplimentare relevante pentru a se stabili dacă membrul are o reputaţie suficient de bună, posedă suficiente cunoştinţe, competenţe şi experienţă şi se angajează să dedice timp suficient îndeplinirii atribuţiilor în temeiul articolului 27f alineatul (3) din Regulamentul (UE) nr. 600/2014:

Data intrării în vigoare:

[Vă rugăm să indicaţi informaţiile respective aici sau să precizaţi cum vor fi furnizate aceste informaţii ori să faceţi trimitere la anexele relevante în care figurează informaţiile]

ANEXA III:Formular de notificare privind modificările intervenite în componenţa organului de conducere al unui APA sau al unui ARM

Numărul de referinţă:

Data:

De la:

Denumirea APA sau ARM:

Adresa:

Identificatorul entităţii juridice (dacă este cazul):

(Datele de contact ale persoanei de contact desemnate în cadrul APA sau ARM)

Numele complet:

Telefon:

E-mail:

Către:

ESMA/Autoritatea naţională competentă:

Adresa:

(Datele de contact ale punctului de contact desemnat în cadrul ESMA/al autorităţii competente)

Adresa:

Telefon:

E-mail:

Stimată doamnă/Stimate domnule [a se indica numele],

În conformitate cu articolul 5 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2025/1157 al Comisiei, vă transmitem în anexă notificarea referitoare la modificările componenţei organului de conducere.

- Persoana responsabilă de pregătirea notificării din cadrul APA sau ARM:

Numele complet:

Funcţia/poziţia:

Telefon:

E-mail:

Data:

Semnătura:

- Informaţii privind membrul/membrii care părăseşte/părăsesc organul de conducere:

Membru 1

Numele complet:

Datele de contact (telefon şi e-mail):

Funcţia:

Data efectivă de plecare din organul de conducere:

Motivele plecării din organul de conducere:

Membru [N]

Numele complet:

Datele de contact (telefon şi e-mail):

Funcţia:

Data efectivă de plecare din organul de conducere:

Motivele plecării din organul de conducere:

- Informaţii privind noul membru/noii membri al/ai organului de conducere:

Membru 1

Numele complet:

Data şi locul naşterii:

Numărul naţional de identificare personală sau un echivalent al acestuia:

Adresa privată:

Datele de contact (telefon şi e-mail):

Funcţie:

Curriculum vitae anexat cererii: Da/Nu

Experienţa profesională şi altă experienţă relevantă:

Nivel de calificare şi activităţi de formare relevante:

Confirmarea, dacă este posibil prin intermediul unui certificat oficial, a absenţei cazierelor judiciare referitoare la spălarea banilor, finanţarea terorismului, servicii financiare sau de date, acte de fraudă sau delapidare SAU declaraţie pe proprie răspundere privind buna reputaţie şi autorizarea autorităţii competente să solicite informaţii în temeiul articolului 5 alineatul (1) litera (d) din Regulamentul delegat (UE) 2025/1143 al Comisiei:

Declaraţie pe proprie răspundere privind buna reputaţie şi autorizarea autorităţii competente să solicite informaţii în temeiul articolului 5 alineatul (1) litera (e) din Regulamentul delegat (UE) 2025/1143:

Durata minimă (aproximativă) care va fi alocată exercitării funcţiei de către persoana în cauză în cadrul APA sau ARM:

O declaraţie privind orice conflicte de interese potenţiale care ar putea exista sau apărea în îndeplinirea atribuţiilor şi precizarea modului în care sunt gestionate aceste conflicte:

Informaţii suplimentare relevante pentru a se stabili că membrul are o reputaţie suficient de bună, posedă suficiente cunoştinţe, competenţe şi experienţă şi se angajează să dedice timp suficient îndeplinirii atribuţiilor menţionate la articolul 27f alineatul (3) din Regulamentul (UE) nr. 600/2014:

Data intrării în vigoare:

[Vă rugăm să indicaţi informaţiile respective aici sau să precizaţi cum vor fi furnizate aceste informaţii ori să faceţi trimitere la anexele relevante în care figurează informaţiile]

Membru [N]

Numele complet:

Data şi locul naşterii:

Numărul naţional de identificare personală sau un echivalent al acestuia:

Adresa privată:

Funcţia:

Numărul naţional de identificare personală sau un echivalent al acestuia:

Adresa privată:

Funcţie:

Curriculum vitae anexat cererii: Da/Nu

Experienţa profesională şi altă experienţă relevantă:

Nivel de calificare şi activităţi de formare relevante:

Confirmarea, dacă este posibil prin intermediul unui certificat oficial, a absenţei cazierelor judiciare referitoare la spălarea banilor, finanţarea terorismului, servicii financiare sau de date, acte de fraudă sau delapidare SAU declaraţie pe proprie răspundere privind buna reputaţie şi autorizarea autorităţii competente să solicite informaţii în temeiul articolului 5 alineatul (1) litera (d) din Regulamentul delegat (UE) 2025/1143:

Declaraţie pe proprie răspundere privind buna reputaţie şi autorizarea autorităţii competente să solicite informaţii în temeiul articolului 5 alineatul (1) litera (e) din Regulamentul delegat (UE) 2025/1143:

Durata minimă (aproximativă) care va fi alocată exercitării funcţiei de către persoana în cauză în cadrul APA sau ARM:

O declaraţie privind orice conflicte de interese potenţiale care ar putea exista sau apărea în îndeplinirea atribuţiilor şi precizarea modului în care sunt gestionate aceste conflicte:

Informaţii suplimentare relevante pentru a se stabili că membrul are o reputaţie suficient de bună, posedă suficiente cunoştinţe, competenţe şi experienţă şi se angajează să dedice timp suficient îndeplinirii atribuţiilor menţionate la articolul 27f alineatul (3) din Regulamentul (UE) nr. 600/2014:

Data intrării în vigoare:

[Vă rugăm să indicaţi informaţiile respective aici sau să precizaţi cum vor fi furnizate aceste informaţii ori să faceţi trimitere la anexele relevante în care figurează informaţiile]

- Lista actualizată completă a membrilor organului de conducere:

Nume Funcţie Data intrării în vigoare

Nume:

Funcţie:

Data intrării în vigoare:

ANEXA IV:Formular de cerere de acordare a unei autorizaţii de a furniza de servicii de raportare a datelor ca CTP

Numărul de referinţă:

Data:

De la:

Numele solicitantului:

Adresa:

Identificatorul entităţii juridice (dacă este cazul):

(Datele de contact ale persoanei de contact desemnate în cadrul structurii solicitantului)

Numele complet:

Telefon:

E-mail:

Către:

ESMA:

Adresă:

(Datele de contact ale punctului de contact desemnat în cadrul ESMA)

Adresa:

Telefon:

E-mail:

Stimată doamnă/Stimate domnule [a se indica numele],

În conformitate cu articolul 8 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2025/1157 al Comisiei, vă transmitem cererea de autorizare.

- Persoana responsabilă de pregătirea cererii din cadrul structurii solicitantului:

Numele complet:

Funcţia/poziţia:

Telefon:

E-mail:

Data:

Semnătura:

- Natura cererii:

|_| Autorizare - Furnizor de sisteme centralizate de raportare (CTP)

CUPRINS

Vă rugăm să introduceţi informaţiile menţionate în Regulamentul delegat (UE) 2025/1143 al Comisiei. Vă rugăm să indicaţi informaţiile respective în secţiunea corespunzătoare sau să faceţi trimitere la anexele relevante în care figurează informaţiile.

Informaţii privind structura de proprietate [articolul 16 din Regulamentul delegat (UE) 2025/1143]:

Informaţii privind organizarea [articolul 17 din Regulamentul delegat (UE) 2025/1143]:

Informaţii privind guvernanţa corporativă [articolul 18 din Regulamentul delegat (UE) 2025/1143]:

Informaţii privind membrii organului de conducere [articolul 19 din Regulamentul delegat (UE) 2025/1143]:

Informaţii privind controalele interne [articolul 20 din Regulamentul delegat (UE) 2025/1143]:

Informaţii privind conflictele de interese [articolul 21 din Regulamentul delegat (UE) 2025/1143]:

Informaţii privind exploatarea activităţii [articolul 22 din Regulamentul delegat (UE) 2025/1143]:

Informaţii privind externalizarea [articolul 23 din Regulamentul delegat (UE) 2025/1143]:

Informaţii privind taxele pentru datele de piaţă şi modelele de acordare de licenţe [articolul 24 din Regulamentul delegat (UE) 2025/1143]:

Informaţii privind rezilienţa operaţională digitală [articolul 25 din Regulamentul delegat (UE) 2025/1143]:

Informaţii privind eficienţa energetică [articolul 26 din Regulamentul delegat (UE) 2025/1143]:

Informaţii privind măsurile luate pentru păstrarea evidenţelor [articolul 27 din Regulamentul delegat (UE) 2025/1143]:

Informaţii privind cerinţele organizatorice [articolul 28 din Regulamentul delegat (UE) 2025/1143]:

Informaţii privind primirea, consolidarea şi difuzarea datelor, precum şi privind calitatea datelor [articolul 29 din Regulamentul delegat (UE) 2025/1143]:

Informaţii din partea solicitanţilor comuni [articolul 30 din Regulamentul delegat (UE) 2025/1143]:

Observaţii:

ANEXA V:Formular de notificare privind lista membrilor organului de conducere al unui CTP

Numărul de referinţă:

Data:

De la:

Numele solicitantului:

Adresa:

Identificatorul entităţii juridice (dacă este cazul):

(Datele de contact ale persoanei de contact desemnate în cadrul structurii solicitantului)

Numele complet:

Telefon:

E-mail:

Către:

ESMA:

Adresa:

(Datele de contact ale punctului de contact desemnat în cadrul ESMA)

Adresa:

Telefon:

E-mail:

Stimată doamnă/Stimate domnule [a se indica numele],

În conformitate cu articolul 8 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2025/1157 al Comisiei, vă transmitem în anexă notificarea referitoare la membrii organului de conducere.

- Persoana responsabilă de pregătirea notificării din cadrul structurii solicitantului:

Numele complet:

Funcţia/poziţia:

Telefon:

E-mail:

Data:

Semnătura:

- Lista membrilor organului de conducere:

Membru 1

Numele complet:

Data şi locul naşterii:

Numărul naţional de identificare personală sau un echivalent al acestuia:

Adresa privată:

Datele de contact (telefon şi e-mail):

Funcţie:

Curriculum vitae anexat cererii: Da/Nu

Experienţa profesională şi altă experienţă relevantă:

Nivel de calificare şi activităţi de formare relevante:

Confirmarea, dacă este posibil prin intermediul unui certificat oficial, a absenţei cazierelor judiciare referitoare la spălarea banilor, finanţarea terorismului, servicii financiare sau de date, acte de fraudă sau delapidare SAU declaraţie pe proprie răspundere privind buna reputaţie şi autorizarea ESMA să solicite informaţii în temeiul articolului 19 alineatul (1) litera (d) din Regulamentul delegat (UE) 2025/1143 al Comisiei:

Declaraţie pe proprie răspundere privind buna reputaţie şi autorizarea ESMA să solicite informaţii în temeiul articolului 19 alineatul (1) litera (e) din Regulamentul delegat (UE) 2025/1143:

Durata minimă (aproximativă) care va fi alocată exercitării funcţiei de către persoana în cauză din cadrul CTP:

O declaraţie privind orice conflicte de interese potenţiale care ar putea exista sau apărea în îndeplinirea atribuţiilor şi precizarea modului în care sunt gestionate aceste conflicte:

Informaţii suplimentare relevante pentru a se stabili dacă membrul are o reputaţie suficient de bună, posedă suficiente cunoştinţe, competenţe şi experienţă şi se angajează să dedice timp suficient îndeplinirii atribuţiilor în temeiul articolului 27f alineatul (3) din Regulamentul (UE) nr. 600/2014:

Data intrării în vigoare:

[Vă rugăm să indicaţi informaţiile respective aici sau să precizaţi cum vor fi furnizate aceste informaţii ori să faceţi trimitere la anexele relevante în care figurează informaţiile]

Membru [N]

Numele complet:

Data şi locul naşterii:

Numărul naţional de identificare personală sau un echivalent al acestuia:

Adresa privată:

Datele de contact (telefon şi e-mail):

Funcţie:

Curriculum vitae anexat cererii: Da/Nu

Experienţa profesională şi altă experienţă relevantă:

Nivel de calificare şi activităţi de formare relevante:

Confirmarea, dacă este posibil prin intermediul unui certificat oficial, a absenţei cazierelor judiciare referitoare la spălarea banilor, finanţarea terorismului, servicii financiare sau de date, acte de fraudă sau delapidare SAU declaraţie pe proprie răspundere privind buna reputaţie şi autorizarea ESMA să solicite informaţii în temeiul articolului 19 alineatul (1) litera (d) din Regulamentul delegat (UE) 2025/1143:

Declaraţie pe proprie răspundere privind buna reputaţie şi autorizarea ESMA să solicite informaţii în temeiul articolului 19 alineatul (1) litera (e) din Regulamentul delegat (UE) 2025/1143:

Durata minimă (aproximativă) care va fi alocată exercitării funcţiei de către persoana în cauză din cadrul CTP:

O declaraţie privind orice conflicte de interese potenţiale care ar putea exista sau apărea în îndeplinirea atribuţiilor şi precizarea modului în care sunt gestionate aceste conflicte:

Informaţii suplimentare relevante pentru a se stabili dacă membrul are o reputaţie suficient de bună, posedă suficiente cunoştinţe, competenţe şi experienţă şi se angajează să dedice timp suficient îndeplinirii atribuţiilor în temeiul articolului 27f alineatul (3) din Regulamentul (UE) nr. 600/2014:

Data intrării în vigoare:

[Vă rugăm să indicaţi informaţiile respective aici sau să precizaţi cum vor fi furnizate aceste informaţii ori să faceţi trimitere la anexele relevante în care figurează informaţiile]

ANEXA VI:Formular de notificare privind modificările intervenite în componenţa organului de conducere al unui CTP

Numărul de referinţă:

Data:

De la:

Denumirea CTP:

Adresa:

Identificatorul entităţii juridice (dacă este cazul):

(Datele de contact ale persoanei de contact desemnate în cadrul structurii CTP-ului)

Numele complet:

Telefon:

E-mail:

Către:

ESMA:

Adresa:

(Datele de contact ale punctului de contact desemnat în cadrul ESMA)

Adresa:

Telefon:

E-mail:

Stimată doamnă/Stimate domnule [a se indica numele],

În conformitate cu articolul 11 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2025/1157 al Comisiei, vă transmitem în anexă notificarea referitoare la modificările componenţei organului de conducere.

- Persoana responsabilă de pregătirea notificării din cadrul CTP:

Numele complet:

Funcţia/poziţia:

Telefon:

E-mail:

Data:

Semnătura:

- Informaţii privind membrul/membrii care părăseşte/părăsesc organul de conducere:

Membru 1

Numele complet:

Datele de contact (telefon şi e-mail):

Funcţia:

Data efectivă de plecare din organul de conducere:

Motivele plecării din organul de conducere:

Membru [N]

Numele complet:

Datele de contact (telefon şi e-mail):

Funcţia:

Data efectivă de plecare din organul de conducere:

Motivele plecării din organul de conducere:

- Informaţii privind noul membru/noii membri al/ai organului de conducere:

Membru 1

Numele complet:

Data şi locul naşterii:

Numărul naţional de identificare personală sau un echivalent al acestuia:

Adresa privată:

Datele de contact (telefon şi e-mail):

Funcţia:

Curriculum vitae anexat cererii: Da/Nu

Experienţa profesională şi altă experienţă relevantă:

Nivel de calificare şi activităţi de formare relevante:

Confirmarea, dacă este posibil prin intermediul unui certificat oficial, a absenţei cazierelor judiciare referitoare la spălarea banilor, finanţarea terorismului, servicii financiare sau de date, acte de fraudă sau delapidare SAU declaraţie pe proprie răspundere privind buna reputaţie şi autorizarea ESMA să solicite informaţii în temeiul articolului 19 alineatul (1) litera (d) din Regulamentul delegat (UE) 2025/1143 al Comisiei:

Declaraţie pe proprie răspundere privind buna reputaţie şi autorizarea ESMA să solicite informaţii în temeiul articolului 19 alineatul (1) litera (e) din Regulamentul delegat (UE) 2025/1143:

Durata minimă (aproximativă) care va fi alocată exercitării funcţiei de către persoana în cauză din cadrul CTP:

O declaraţie privind orice conflicte de interese potenţiale care ar putea exista sau apărea în îndeplinirea atribuţiilor şi precizarea modului în care sunt gestionate aceste conflicte:

Informaţii suplimentare relevante pentru a se stabili că membrul are o reputaţie suficient de bună, posedă suficiente cunoştinţe, competenţe şi experienţă şi se angajează să dedice timp suficient îndeplinirii atribuţiilor menţionate la articolul 27f alineatul (3) din Regulamentul (UE) nr. 600/2014:

Data intrării în vigoare:

[Vă rugăm să indicaţi informaţiile respective aici sau să precizaţi cum vor fi furnizate aceste informaţii ori să faceţi trimitere la anexele relevante în care figurează informaţiile]

Membru [N]

Numele complet:

Data şi locul naşterii:

Numărul naţional de identificare personală sau un echivalent al acestuia:

Adresa privată:

Funcţie:

Curriculum vitae anexat cererii: Da/Nu

Experienţa profesională şi altă experienţă relevantă:

Nivel de calificare şi activităţi de formare relevante:

Confirmarea, dacă este posibil prin intermediul unui certificat oficial, a absenţei cazierelor judiciare referitoare la spălarea banilor, finanţarea terorismului, servicii financiare sau de date, acte de fraudă sau delapidare SAU declaraţie pe proprie răspundere privind buna reputaţie şi autorizarea ESMA să solicite informaţii în temeiul articolului 19 alineatul (1) litera (d) din Regulamentul delegat (UE) 2025/1143:

Declaraţie pe proprie răspundere privind buna reputaţie şi autorizarea ESMA să solicite informaţii în temeiul articolului 19 alineatul (1) litera (e) din Regulamentul delegat (UE) 2025/1143:

Durata minimă (aproximativă) care va fi alocată exercitării funcţiei de către persoana în cauză din cadrul CTP:

O declaraţie privind orice conflicte de interese potenţiale care ar putea exista sau apărea în îndeplinirea atribuţiilor şi precizarea modului în care sunt gestionate aceste conflicte:

Informaţii suplimentare relevante pentru a se stabili că membrul are o reputaţie suficient de bună, posedă suficiente cunoştinţe, competenţe şi experienţă şi se angajează să dedice timp suficient îndeplinirii atribuţiilor menţionate la articolul 27f alineatul (3) din Regulamentul (UE) nr. 600/2014:

Data intrării în vigoare:

[Vă rugăm să indicaţi informaţiile respective aici sau să precizaţi cum vor fi furnizate aceste informaţii ori să faceţi trimitere la anexele relevante în care figurează informaţiile]

- Lista actualizată completă a membrilor organului de conducere:

Nume Funcţie Data intrării în vigoare

Nume:

Funcţie:

Data intrării în vigoare:

Publicat în Jurnalul Oficial seria L din data de 3 noiembrie 2025