Art. 58. - Art. 58: Competenţe delegate - Regulamentul 1139/04-iul-2018 privind normele comune în domeniul aviaţiei civile şi de înfiinţare a Agenţiei Uniunii Europene pentru Siguranţa Aviaţiei, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 2111/2005, (CE) nr. 1008/2008, (UE) nr. 996/2010, (UE) nr. 376/2014 şi a Directivelor 2014/30/UE şi 2014/53/UE ale Parlamentului European şi ale Consiliului, precum şi de abrogare a Regulamentelor (CE) nr. 552/2004 şi (CE) nr. 216/2008 ale Parlamentului European şi ale Consiliului şi a Regulamentului (CEE) nr. 3922/91 al Consiliului

Acte UE

Jurnalul Oficial 212L

În vigoare
Versiune de la: 26 August 2025 până la: 1 August 2026
Art. 58: Competenţe delegate
(1)Pentru proiectarea, producţia şi întreţinerea aeronavelor menţionate la articolul 2 la alineatul (1) literele (a) şi (b), atunci când se referă la aeronave fără pilot la bord, şi a motoarelor, elicelor, pieselor şi echipamentelor neinstalate ale acestora şi a echipamentelor pentru controlul de la distanţă al acestor aeronave, precum şi pentru personalul, inclusiv piloţii la distanţă, şi organizaţiile implicate în respectivele activităţi, Comisia este împuternicită să adopte acte delegate în conformitate cu articolul 128, care stabilesc norme detaliate în ceea ce priveşte:
a)condiţiile specifice pentru proiectarea, producţia şi întreţinerea aeronavelor fără pilot la bord şi a motoarelor, elicelor, pieselor şi echipamentelor neinstalate ale acestora şi a echipamentelor pentru controlul de la distanţă al acestor aeronave, precum şi pentru personalul, inclusiv piloţii la distanţă, şi organizaţiile implicate în respectivele activităţi, necesare pentru asigurarea respectării cerinţelor esenţiale menţionate la articolul 55, care pot include condiţiile în care aeronavele fără pilot la bord trebuie să fie dotate cu caracteristici şi funcţionalităţi necesare legate, în special, de distanţa maximă de operare şi limitările de altitudine, comunicarea poziţiei, restricţionarea intrării în zone geografice, evitarea coliziunilor, stabilizarea zborului şi aterizarea automată;
b)condiţiile şi procedurile privind eliberarea, menţinerea, modificarea, limitarea, suspendarea sau revocarea certificatelor sau de întocmire a declaraţiilor în ceea ce priveşte proiectarea, producţia şi întreţinerea aeronavelor fără pilot la bord, precum şi a motoarelor, elicelor, pieselor şi echipamentelor neinstalate ale acestora şi a echipamentelor pentru controlul de la distanţă al acestor aeronave, precum şi în ceea ce priveşte personalul, inclusiv piloţii la distanţă, şi organizaţiile implicate în respectivele activităţi, menţionate la articolul 56 alineatele (1) şi (5), precum şi privind situaţiile în care sunt obligatorii astfel de certificate sau declaraţii; condiţiile şi procedurile de eliberare a acestor certificate şi de întocmire a acestor declaraţii se pot baza pe, sau pot consta în, cerinţele detaliate menţionate la secţiunile I, II şi III;
c)condiţiile în care cerinţele referitoare la proiectarea, producţia şi întreţinerea aeronavelor fără pilot la bord, a motoarelor, elicelor, pieselor şi echipamentelor neinstalate ale acestora, precum şi a echipamentelor pentru controlul de la distanţă al acestor aeronave nu intră sub incidenţa capitolelor IV şi V, în sensul articolului 56 la alineatul (6);
d)privilegiile şi responsabilităţile titularilor de certificate şi ale persoanelor fizice şi juridice care fac declaraţii;
e)condiţiile de conversie a certificatelor naţionale în certificatele prevăzute la articolul 56 la alineatul (1).
(2)În ceea ce priveşte proiectarea, producţia, întreţinerea şi operarea aeronavelor menţionate la articolul 2 alineatul (1) literele (a) şi (b), atunci când se referă la aeronave fără pilot la bord, şi motoarele, elicele, piesele şi echipamentele neinstalate ale acestora, precum şi echipamentele pentru controlul de la distanţă al acestor aeronave, precum şi în ceea ce priveşte personalul, inclusiv piloţii de la distanţă, şi organizaţiile implicate în respectivele activităţi, Comisia este împuternicităsă adopte acte delegate în conformitate cu articolul 128 pentru a modifica anexa IX şi, după caz, anexa III, dacă acest lucru se impune ca urmare a evoluţiilor de ordin tehnic, operaţional sau ştiinţific sau a apariţiei unor dovezi cu privire la siguranţă legate de operaţiunile aeriene, în scopul, şi în măsura în care este necesar, atingerii obiectivelor prevăzute la articolul 1.