Art. 136. - Art. 136: Modificarea Regulamentului (UE) nr. 376/2014 - Regulamentul 1139/04-iul-2018 privind normele comune în domeniul aviaţiei civile şi de înfiinţare a Agenţiei Uniunii Europene pentru Siguranţa Aviaţiei, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 2111/2005, (CE) nr. 1008/2008, (UE) nr. 996/2010, (UE) nr. 376/2014 şi a Directivelor 2014/30/UE şi 2014/53/UE ale Parlamentului European şi ale Consiliului, precum şi de abrogare a Regulamentelor (CE) nr. 552/2004 şi (CE) nr. 216/2008 ale Parlamentului European şi ale Consiliului şi a Regulamentului (CEE) nr. 3922/91 al Consiliului

Acte UE

Jurnalul Oficial 212L

În vigoare
Versiune de la: 26 August 2025 până la: 1 August 2026
Art. 136: Modificarea Regulamentului (UE) nr. 376/2014
La articolul 3 din Regulamentul (UE) nr. 376/2014, la alineatul (2) se înlocuieşte cu următorul text:
"(2) Prezentul regulament se aplică evenimentelor şi altor informaţii legate de siguranţă care implică aeronavele civile cărora li se aplică Regulamentul 2018/1139 al Parlamentului European şi al Consiliului (*).
(*)Regulamentul (UE) 2018/1139 al Parlamentului European şi al Consiliului din 4 iulie 2018 privind normele comune în domeniul aviaţiei civile şi de înfiinţare a Agenţiei Uniunii Europene pentru Siguranţa Aviaţiei, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 2111/2005, (CE) nr. 1008/2008, (UE) nr. 996/2010, (UE) nr. 376/2014 şi a Directivelor 2014/30/UE şi 2014/53/UE ale Parlamentului European şi ale Consiliului, precum şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 216/2008 al Parlamentului European şi al Consiliului şi a Regulamentului (CEE) nr. 3922/91 al Consiliului (JO L 212, 22.8.2018, p. 1).
Cu toate acestea, prezentul regulament nu se aplică evenimentelor şi altor informaţii legate de siguranţă care implică aeronave fără pilot la bord pentru care nu este obligatoriu un certificat sau o declaraţie în temeiul articolului 56 alineatele (1) şi (5) din Regulamentul (UE) 2018/1139, cu excepţia cazului în care evenimentul sau respectivele alte informaţii legate de siguranţă care au implicat astfel de aeronave fără pilot la bord au dus la rănirea mortală sau gravă a unei persoane sau au implicat alte aeronave decât aeronavele fără pilot la bord.
Statele membre pot decide să aplice prezentul regulament şi evenimentelor şi altor informaţii legate de siguranţă care implică aeronave care nu intră sub incidenţa Regulamentului (UE) 2018/1139."