Art. 134. - Art. 134: Modificarea Regulamentului (CE) nr. 1008/2008 - Regulamentul 1139/04-iul-2018 privind normele comune în domeniul aviaţiei civile şi de înfiinţare a Agenţiei Uniunii Europene pentru Siguranţa Aviaţiei, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 2111/2005, (CE) nr. 1008/2008, (UE) nr. 996/2010, (UE) nr. 376/2014 şi a Directivelor 2014/30/UE şi 2014/53/UE ale Parlamentului European şi ale Consiliului, precum şi de abrogare a Regulamentelor (CE) nr. 552/2004 şi (CE) nr. 216/2008 ale Parlamentului European şi ale Consiliului şi a Regulamentului (CEE) nr. 3922/91 al Consiliului

Acte UE

Jurnalul Oficial 212L

În vigoare
Versiune de la: 26 August 2025 până la: 1 August 2026
Art. 134: Modificarea Regulamentului (CE) nr. 1008/2008
Regulamentul (CE) nr. 1008/2008 se modifică după cum urmează:
1.La articolul 4, litera (b) se înlocuieşte cu următorul text:
"(b) deţine un COA valabil eliberat în conformitate cu Regulamentul (UE) 2018/1139 al Parlamentului European şi al Consiliului (*) fie de o autoritate naţională a unui stat membru, fie de mai multe autorităţi naţionale ale statelor membre acţionând în comun în conformitate cu articolul 62 la alineatul (5) din respectivul regulament, fie de Agenţia Uniunii Europene pentru Siguranţa Aviaţiei.
(*)Regulamentul (UE) 2018/1139 al Parlamentului European şi al Consiliului din 4 iulie 2018 privind normele comune în domeniul aviaţiei civile şi de înfiinţare a Agenţiei Uniunii Europene pentru Siguranţa Aviaţiei, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 2111/2005, (CE) nr. 1008/2008, (UE) nr. 996/2010, (UE) nr. 376/2014 şi a Directivelor 2014/30/UE şi 2014/53/UE ale Parlamentului European şi ale Consiliului, precum şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 216/2008 al Parlamentului European şi al Consiliului şi a Regulamentului (CEE) nr. 3922/91 al Consiliului (JO L 212, 22.8.2018, p. 1)."
2.Articolul 6 se înlocuieşte cu următorul text:
"- Articolul 6: Certificatul de operator aerian
(1) Acordarea şi valabilitatea unei licenţe de operare este condiţionată de deţinerea unui COA valabil în care se menţionează activităţile vizate de respectiva licenţă de operare.
(2) Orice modificare a COA al unui transportator aerian comunitar se reflectă, după caz, în licenţa de operare a acestuia.
Autoritatea competentă pentru COA informează autoritatea competentă pentru acordarea licenţelor cât mai curând posibil cu privire la orice propunere privind modificări relevante ale COA.
(3) Autoritatea competentă pentru COA şi autoritatea competentă pentru acordarea licenţelor convin asupra unor măsuri pentru a face schimb în mod proactiv de informaţii relevante în vederea evaluării şi menţinerii COA şi a licenţei de operare.
Schimbul respectiv poate include, dar fără a se limita la, informaţii cu privire la acordurile financiare, regimul de proprietate sau măsurile organizatorice ale transportatorului aerian comunitar care pot afecta siguranţa sau solvabilitatea operaţiunilor sale sau care pot ajuta autoritatea competentă pentru COA în îndeplinirea activităţilor sale de supraveghere în materie de siguranţă. În cazul în care informaţiile sunt furnizate cu titlu confidenţial, se iau măsuri pentru a se asigura că informaţiile sunt protejate corespunzător.
(3a) În cazul în care este posibil să fie necesare măsuri de asigurare a respectării legii, autoritatea competentă pentru COA şi autoritatea competentă pentru acordarea licenţelor se consultă reciproc cât mai curând posibil înainte de a lua astfel de măsuri şi colaborează în încercarea de a rezolva problemele înainte de a se lua măsuri. În cazul în care se iau măsuri, autoritatea competentă pentru COA şi autoritatea competentă pentru acordarea licenţelor se informează reciproc cât mai curând posibil că au fost luate măsuri."
3.La articolul 12, la alineatul (1) se înlocuieşte cu următorul text:
"(1) Aeronavele utilizate de un transportator aerian comunitar sunt înmatriculate, la alegerea statului membru a cărui autoritate competentă acordă licenţa de operare, fie în registrul său naţional, fie în registrul naţional al altui stat membru. Cu toate acestea, atunci când sunt utilizate în cadrul unui acord de închiriere în sistem dry lease sau al unui acord de închiriere în sistem wet lease în conformitate cu articolul 13, aceste aeronave pot fi înmatriculate fie în registrul naţional al oricărui stat membru, fie în cel al unei ţări terţe."