Art. 41. - Art. 41: Raportarea încălcărilor - Regulamentul 1129/14-iun-2017 privind prospectul care trebuie publicat în cazul unei oferte publice de valori mobiliare sau al admiterii de valori mobiliare la tranzacţionare pe o piaţă reglementată, şi de abrogare a Directivei 2003/71/CE

Acte UE

Jurnalul Oficial 168L

În vigoare
Versiune de la: 9 Ianuarie 2024
Art. 41: Raportarea încălcărilor
(1)Autorităţile competente instituie mecanisme eficace pentru a încuraja şi a permite să li se raporteze încălcările efective sau potenţiale ale prezentului regulament.
(2)Mecanismele menţionate la alineatul (1) includ cel puţin:
a)proceduri specifice de primire a rapoartelor privind încălcările efective sau potenţiale şi măsurile luate ca reacţie la acestea, inclusiv stabilirea de canale de comunicare sigure pentru asemenea rapoarte;
b)protejarea adecvată a angajaţilor care lucrează cu contract de muncă şi care raportează încălcări cel puţin împotriva actelor de răzbunare, a discriminării şi a altor tipuri de tratament inechitabil din partea angajatorului lor sau a unor terţi;
c)protejarea identităţii şi a datelor cu caracter personal atât ale persoanei care raportează încălcările, cât şi ale persoanei fizice prezumate a fi responsabilă de încălcare, în toate etapele procedurii, cu excepţia cazului în care comunicarea acestor date este impusă de dreptul intern în contextul unor investigaţii suplimentare sau al unor proceduri judiciare ulterioare.
(3)Statele membre pot prevedea stimulente financiare care să fie acordate în conformitate cu dreptul naţional persoanelor care furnizează informaţii relevante privind încălcări efective sau potenţiale ale prezentului regulament, în cazul în care aceste persoane nu au alte obligaţii legale sau contractuale preexistente de a raporta astfel de informaţii şi în condiţiile în care informaţiile sunt noi şi au ca rezultat impunerea unei sancţiuni administrative sau penale ori adoptarea unei alte măsuri administrative pentru încălcarea prezentului regulament.
(4)Statele membre impun angajatorilor implicaţi în activităţi reglementate în scopul serviciilor financiare să instituie proceduri adecvate prin care angajaţii lor să raporteze la nivel intern încălcările efective sau potenţiale prin intermediul unui canal specific, independent şi autonom.