Art. 15. - Art. 15: Prospectul UE pentru creştere - Regulamentul 1129/14-iun-2017 privind prospectul care trebuie publicat în cazul unei oferte publice de valori mobiliare sau al admiterii de valori mobiliare la tranzacţionare pe o piaţă reglementată, şi de abrogare a Directivei 2003/71/CE

Acte UE

Jurnalul Oficial 168L

În vigoare
Versiune de la: 9 Ianuarie 2024
Art. 15: Prospectul UE pentru creştere
(1)Următoarele persoane pot alege să elaboreze un prospect UE pentru creştere în temeiul regimului de informare proporţională prevăzut în prezentul articol în cazul unei oferte publice de valori mobiliare, cu condiţia să nu aibă valori mobiliare admise la tranzacţionare pe o piaţă reglementată:
a)IMM-urile;
b)emitenţii, alţii decât IMM-urile, ale căror valori mobiliare sunt sau urmează să fie tranzacţionate pe o piaţă de creştere pentru IMM-uri, cu condiţia ca emitenţii respectivi să fi avut o capitalizare bursieră medie în decursul celor trei ani calendaristici anteriori, pe baza cotărilor de la sfârşit de an, sub 500 000 000 EUR;
c)emitenţii, alţii decât cei menţionaţi la literele (a) şi (b), a căror ofertă publică de valori mobiliare are o valoare totală calculată pe o perioadă de 12 luni în Uniune care nu depăşeşte 20 000 000 EUR, cu condiţia ca aceşti emitenţi să nu aibă valori mobiliare tranzacţionate în cadrul unui MTF, iar numărul mediu al angajaţilor lor din exerciţiul financiar anterior să fie de până la 499;
c1)emitenţii, alţii decât IMM-urile, care fac o ofertă publică de acţiuni în acelaşi timp cu cererea de admitere la tranzacţionare a acestor acţiuni pe o piaţă de creştere pentru IMM-uri, cu condiţia ca astfel de emitenţi să nu aibă acţiuni deja admise la tranzacţionare pe o piaţă de creştere pentru IMM-uri şi ca valoarea combinată a următoarelor două elemente să fie mai mică de 200 000 000 EUR:
(i)preţul ofertei finale sau preţul maxim în cazul menţionat la articolul 17 alineatul (1) litera (b) punctul (i);
(ii)numărul total de acţiuni în circulaţie imediat după oferta publică de acţiuni, calculat fie pe baza numărului de acţiuni oferite publicului, fie, în cazul menţionat la articolul 17 alineatul (1) litera (b) punctul (i), pe baza valorii maxime a acţiunilor oferite publicului.

d)ofertanţii de valori mobiliare emise de emitenţi menţionaţi la literele (a) şi (b).
Un prospect UE pentru creştere în temeiul regimului de informare proporţională este un document cu un format standardizat, redactat într-un limbaj simplu, pe care emitenţii îl pot completa uşor. Acesta constă într-un rezumat specific în conformitate cu articolul 7, un document specific de înregistrare şi o notă specifică privind valorile mobiliare. Informaţiile conţinute în prospectul UE pentru creştere se prezintă într-o ordine standardizată în conformitate cu actul delegat menţionat la alineatul (2).
(2)Până la 21 ianuarie 2019, Comisia adoptă acte delegate în conformitate cu articolul 44 pentru a completa prezentul regulament precizând conţinutul redus şi formatul şi ordinea standardizate pentru prospectul UE pentru creştere, precum şi conţinutul redus şi formatul standardizat ale rezumatului specific.
Rezumatul specific nu impune sarcini sau costuri suplimentare pentru emitenţi, în măsura în care solicită numai informaţiile relevante incluse deja în prospectul UE pentru creştere. Atunci când precizează formatul standardizat al rezumatului specific, Comisia adaptează cerinţele pentru a se asigura că acesta este mai scurt decât rezumatul prevăzut la articolul 7.
Atunci când precizează conţinutul redus şi formatul şi ordinea standardizate ale prospectului UE pentru creştere, Comisia adaptează cerinţele în aşa fel încât să vizeze:
a)informaţiile care sunt semnificative şi relevante pentru investitori atunci când aceştia iau o decizie de investiţie;
b)necesitatea de a asigura proporţionalitatea între dimensiunea societăţii şi costul producerii unui prospect.
În acest scop, Comisia ţine cont de următoarele elemente:
(a)necesitatea ca prospectul UE pentru creştere să fie semnificativ mai simplu decât prospectul standard, din punctul de vedere al sarcinilor administrative şi al costurilor pentru emitenţi;
(b)necesitatea de a facilita accesul IMM-urilor la pieţele de capital şi de a reduce la minimum costurile pentru IMM-uri, asigurând în acelaşi timp încrederea investitorilor în investiţiile în astfel de societăţi;
(c)diversele tipuri de informaţii necesare investitorilor în legătură cu titlurile de capital şi valorile mobiliare, altele decât titlurile de capital.
Actele delegate respective se bazează pe anexele IV şi V.