Art. 7. - Art. 7: Comunicările cu caracter publicitar - Regulamentul 1114/31-mai-2023 privind pieţele criptoactivelor şi de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 1093/2010 şi (UE) nr. 1095/2010 şi a Directivelor 2013/36/UE şi (UE) 2019/1937

Acte UE

Jurnalul Oficial 150L

În vigoare
Versiune de la: 23 Octombrie 2025
Art. 7: Comunicările cu caracter publicitar
(1)Orice comunicări cu caracter publicitar referitoare la o ofertă publică privind un criptoactiv, altul decât un token raportat la active sau un token de monedă electronică, sau la admiterea unui astfel de criptoactiv la tranzacţionare respectă toate cerinţele următoare:
a)comunicările cu caracter publicitar sunt identificate în mod clar ca atare;
b)informaţiile incluse în comunicările cu caracter publicitar sunt corecte, clare şi să nu inducă în eroare;
c)informaţiile din comunicările cu caracter publicitar sunt consecvente cu informaţiile din cartea albă pentru criptoactive în cazul în care, în conformitate cu articolul 4 sau 5, este necesară o carte albă pentru criptoactive;
d)comunicările cu caracter publicitar menţionează în mod clar că s-a publicat o carte albă pentru criptoactive şi indică în mod clar adresa website-ului ofertantului, a persoanei care solicită admiterea la tranzacţionare sau a operatorului platformei de tranzacţionare pentru criptoactivul în cauză, precum şi un număr de telefon şi o adresă de e-mail pentru a contacta persoana respectivă;
e)comunicările cu caracter publicitar conţin următoarea menţiune clară şi vizibilă:
"Prezenta comunicare cu caracter publicitar pentru criptoactive nu a fost revizuită sau aprobată de nicio autoritate competentă a unui stat membru al Uniunii Europene. Ofertantul criptoactivului este singurul responsabil pentru conţinutul prezentei comunicări cu caracter publicitar pentru criptoactive."
În cazul în care comunicarea cu caracter publicitar este pregătită de persoana care solicită admiterea la tranzacţionare sau de operatorul unei platforme de tranzacţionare, în declaraţia menţionată la primul paragraf litera (e), în loc de "ofertant" se include o trimitere la "persoana care solicită admiterea la tranzacţionare" sau la "operatorul platformei de tranzacţionare".
(2)Atunci când este necesară o carte albă pentru criptoactive, în temeiul articolului 4 sau al articolului 5, nu se difuzează comunicări cu caracter publicitar înainte de publicarea cărţii albe pentru criptoactive. Capacitatea ofertantului, a persoanei care solicită admiterea la tranzacţionare sau a operatorului unei platforme de tranzacţionare de a desfăşura activităţi de sondare a pieţei nu este afectată.
(3)Autoritatea competentă a statului membru în care sunt difuzate comunicările publicitare are competenţa de a evalua respectarea alineatului (1) în ceea ce priveşte comunicările publicitare respective.
Dacă este necesar, autoritatea competentă din statul membru de origine asistă autoritatea competentă din statul membru în care sunt diseminate comunicările cu caracter publicitar la evaluarea coerenţei comunicărilor cu caracter publicitar cu informaţiile din cartea albă pentru criptoactive.
(4)Exercitarea oricăreia dintre competenţele de supraveghere şi de investigare prevăzute la articolul 94 în ceea ce priveşte asigurarea respectării prezentului articol de către autoritatea competentă a unui stat membru gazdă se notifică fără întârzieri nejustificate autorităţii competente din statul membru de origine al ofertantului, al persoanei care solicită admiterea la tranzacţionare sau al operatorului unei platforme de tranzacţionare pentru criptoactive.