Art. 71. - Art. 71: Procedura de tratare a plângerilor - Regulamentul 1114/31-mai-2023 privind pieţele criptoactivelor şi de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 1093/2010 şi (UE) nr. 1095/2010 şi a Directivelor 2013/36/UE şi (UE) 2019/1937

Acte UE

Jurnalul Oficial 150L

În vigoare
Versiune de la: 23 Octombrie 2025
Art. 71: Procedura de tratare a plângerilor
(1)Furnizorii de servicii de criptoactive instituie şi menţin proceduri eficace şi transparente pentru tratarea promptă, echitabilă şi consecventă a plângerilor primite de la clienţi şi publică descrierea respectivelor proceduri.
(2)Clienţii trebuie să poată depune, cu titlu gratuit, plângeri adresate furnizorilor de servicii de criptoactive.
(3)Furnizorii de servicii de criptoactive îi informează pe clienţi despre posibilitatea de a depune o plângere. Furnizorii de servicii de criptoactive pun la dispoziţia clienţilor un model de plângere şi păstrează o evidenţă a tuturor plângerilor primite şi a eventualelor măsuri luate ca răspuns la respectivele plângeri.
(4)Furnizorii de servicii de criptoactive analizează toate plângerile în timp util şi în mod corect şi le comunică clienţilor rezultatul acestor analize într-un termen rezonabil.
(5)În strânsă cooperare cu ABE, ESMA elaborează proiecte de standarde tehnice de reglementare pentru a detalia cerinţele, modelele şi procedurile pentru tratarea plângerilor.
ESMA prezintă Comisiei proiectele de standarde tehnice de reglementare menţionate la primul paragraf până la 30 iunie 2024.
Se deleagă Comisiei competenţa de a completa prezentul regulament prin adoptarea standardelor tehnice de reglementare menţionate la primul paragraf de la prezentul alineat în conformitate cu articolele 10-14 din Regulamentul (UE) nr. 1095/2010.