Art. 18. - Art. 18: Cererea de autorizare - Regulamentul 1114/31-mai-2023 privind pieţele criptoactivelor şi de modificare a Regulamentelor (UE) nr. 1093/2010 şi (UE) nr. 1095/2010 şi a Directivelor 2013/36/UE şi (UE) 2019/1937
Acte UE
Jurnalul Oficial 150L
În vigoare Versiune de la: 23 Octombrie 2025
Art. 18: Cererea de autorizare
(1)Persoanele juridice sau alte întreprinderi care intenţionează să facă o ofertă publică sau să solicite admiterea la tranzacţionare a tokenurilor raportate la active îşi prezintă cererea de autorizare menţionată la articolul 16 la autoritatea competentă din statul lor membru de origine.
(2)Cererea menţionată la alineatul (1) include toate informaţiile următoare:
a)adresa emitentului solicitant;
b)identificatorul entităţii juridice al emitentului solicitant;
c)actul constitutiv al emitentului solicitant, dacă este cazul;
d)un program de activitate, care descrie modelul de afaceri pe care intenţionează să îl urmeze emitentul solicitant;
e)un aviz juridic din care să reiasă că tokenul raportat la active nu se califică drept niciunul din următoarele:
(i)un criptoactiv exclus din domeniul de aplicare al prezentului regulament în temeiul articolului 2 alineatul (4); sau
(ii)un token de monedă electronică;
f)o descriere detaliată a cadrului de guvernanţă al emitentului solicitant, astfel cum este menţionat la articolul 34 alineatul (1);
g)în cazul în care există acorduri de cooperare cu anumiţi furnizori de servicii de criptoactive, o descriere a mecanismelor şi procedurilor de control intern ale acestora pentru a asigura respectarea obligaţiilor legate de prevenirea spălării banilor şi a finanţării terorismului în temeiul Directivei (UE) 2015/849;
h)identitatea membrilor organului de conducere al emitentului solicitant;
i)dovada că persoanele menţionate la litera (h) au o reputaţie suficient de bună şi deţin cunoştinţele, competenţele şi experienţa adecvate pentru a asigura gestionarea activităţii emitentului solicitant;
j)dovada că orice acţionar sau asociat, direct sau indirect, care deţine o participaţie calificată în emitentul solicitant are o reputaţie suficient de bună;
k)o carte albă pentru criptoactive, astfel cum se menţionează la articolul 19;
l)politicile şi procedurile menţionate la articolul 34 alineatul (5) primul paragraf;
m)o descriere a acordurilor contractuale cu entităţile terţe, menţionate la articolul 34 alineatul (5) al doilea paragraf;
n)o descriere a politicii de continuitate a activităţii a emitentului solicitant, menţionată la articolul 34 alineatul (9);
o)o descriere a mecanismelor de control intern şi a procedurilor de gestionare a riscurilor menţionate la articolul 34 alineatul (10);
p)o descriere a sistemelor şi procedurilor instituite pentru protejarea disponibilităţii, autenticităţii, integrităţii şi confidenţialităţii datelor, astfel cum se menţionează la articolul 34 alineatul (11);
q)o descriere a procedurilor instituite de emitentul solicitant pentru tratarea plângerilor, astfel cum sunt menţionate la articolul 31;
r)dacă este cazul, o listă a statelor membre gazdă în care emitentul solicitant intenţionează să facă o ofertă publică privind tokenul raportat la active sau intenţionează să solicite admiterea la tranzacţionare a tokenului raportat la active.
(3)Emitenţii care au fost deja autorizaţi în privinţa unui token raportat la active nu au obligaţia de a transmite, în scopul autorizării cu privire la un alt token raportat la active, nicio informaţie pe care au transmis-o anterior autorităţii competente în cazul în care respectivele informaţii sunt identice. Atunci când transmit informaţiile enumerate la alineatul (2), emitentul confirmă în mod explicit că orice informaţii care nu au fost retransmise sunt încă actuale.
(4)Autoritatea competentă transmite cu promptitudine şi, în orice caz, în termen de două zile lucrătoare de la primirea solicitării prevăzute la alineatul (1) o confirmare în scris emitentului solicitant.
(5)În sensul alineatului (2) literele (i) şi (j), emitentul tokenului raportat la active solicitant face dovada tuturor elementelor următoare:
a)pentru toţi membrii organului de conducere, absenţa cazierului judiciar în ceea ce priveşte condamnările sau absenţa sancţiunilor impuse în temeiul dreptului comercial aplicabil, al dreptului insolvenţei şi al dreptului serviciilor financiare, sau în ceea ce priveşte combaterea spălării banilor şi a finanţării terorismului, frauda sau răspunderea profesională;
b)că membrii organului de conducere al emitentului tokenului raportat la active solicitant deţin, la nivel colectiv, cunoştinţele, competenţele şi experienţa adecvate pentru a asigura administrarea emitentului tokenului raportat la active şi că aceste persoane sunt obligate să consacre suficient timp pentru a-şi îndeplini atribuţiile;
c)pentru toţi acţionarii şi asociaţii, direcţi sau indirecţi, care deţin participaţii calificate în emitentul solicitant, absenţa cazierului judiciar în ceea ce priveşte condamnările şi absenţa sancţiunilor impuse în temeiul dreptului comercial aplicabil, al dreptului insolvenţei şi al dreptului privind serviciile financiare, sau în ceea ce priveşte combaterea spălării banilor şi a finanţării terorismului, frauda sau răspunderea profesională.
(6)În strânsă cooperare cu ESMA şi BCE, ABE elaborează proiecte de standarde tehnice de reglementare pentru a detalia informaţiile menţionate la alineatul (2).
ABE prezintă Comisiei proiectele de standarde tehnice de reglementare menţionate la primul paragraf până la 30 iunie 2024.
Se deleagă Comisiei competenţa de a completa prezentul regulament prin adoptarea standardelor tehnice de reglementare menţionate la primul paragraf de la prezentul alineat în conformitate cu articolele 10-14 din Regulamentul (UE) nr. 1093/2010.
(7)În strânsă cooperare cu ESMA, ABE elaborează proiecte de standarde tehnice de punere în aplicare pentru a stabili formularele, modelele şi procedurile standard cu privire la informaţiile ce trebuie incluse în cerere pentru a se asigura uniformitatea în întreaga Uniune.
ABE prezintă Comisiei proiectele de standarde tehnice de punere în aplicare menţionate la primul paragraf până la 30 iunie 2024.
Se conferă Comisiei competenţa de a adopta standardele tehnice de punere în aplicare menţionate la primul paragraf în conformitate cu articolul 15 din Regulamentul (UE) nr. 1093/2010.