Art. 26. - Art. 26: Păstrarea evidenţelor - Regulamentul 1113/31-mai-2023 privind informaţiile care însoţesc transferurile de fonduri şi de anumite criptoactive şi de modificare a Directivei (UE) 2015/849

Acte UE

Jurnalul Oficial 150L

În vigoare
Versiune de la: 9 Iunie 2023
Art. 26: Păstrarea evidenţelor
(1)Informaţiile privind plătitorul şi beneficiarul plăţii sau privind iniţiatorul şi beneficiarul nu se păstrează pe o durată mai lungă decât este strict necesar. Prestatorul de servicii de plată al plătitorului şi prestatorul de servicii de plată al beneficiarului plăţii păstrează evidenţele informaţiilor menţionate la articolele 4-7, iar furnizorul de servicii de criptoactive al iniţiatorului şi furnizorul de servicii de criptoactive al beneficiarului păstrează evidenţele informaţiilor menţionate la articolele 14-16, pentru o perioadă de cinci ani.
(2)La expirarea perioadei de păstrare menţionate la alineatul (1), prestatorii de servicii de plată şi furnizorii de servicii de criptoactive se asigură că datele cu caracter personal sunt şterse, cu excepţia cazului în care se prevede altfel în dreptul intern care stabileşte circumstanţele în care prestatorii de servicii de plată şi furnizorii de servicii de criptoactive pot sau sunt obligaţi să păstreze astfel de date în continuare. Statele membre pot permite sau impune păstrarea în continuare a datelor numai după ce au efectuat o evaluare cuprinzătoare a necesităţii şi proporţionalităţii unei astfel de păstrări suplimentare, precum şi atunci când consideră că aceasta este necesară pentru prevenirea, depistarea sau investigarea activităţilor de spălare a banilor şi de finanţare a terorismului. Perioada pentru care se continuă păstrarea respectivă nu depăşeşte cinci ani.
(3)În cazul în care, la 25 iunie 2015, într-un stat membru sunt în desfăşurare proceduri judiciare care vizează prevenirea, depistarea, investigarea sau urmărirea penală a unor cazuri presupuse de spălare a banilor sau de finanţare a terorismului şi un prestator de servicii de plată deţine informaţii sau documente referitoare la respectivele proceduri, prestatorul de servicii de plată respectiv poate păstra acele informaţii sau documente în conformitate cu dreptul intern pentru o perioadă de cinci ani de la 25 iunie 2015. Fără a aduce atingere dispoziţiilor din dreptul penal intern privind mijloacele de probă aplicabile anchetelor penale şi procedurilor judiciare în curs, statele membre pot permite sau solicita păstrarea unor astfel de informaţii sau documente pentru o perioadă suplimentară de cinci ani, în cazul în care a fost stabilită necesitatea şi proporţionalitatea unei astfel de păstrări suplimentare pentru prevenirea, depistarea, investigarea sau urmărirea penală a cazurilor presupuse de spălare a banilor sau de finanţare a terorismului.