Art. 34. - Art. 34: Sistemul de informaţii şi comunicare - Regulamentul 1020/20-iun-2019 privind supravegherea pieţei şi conformitatea produselor şi de modificare a Directivei 2004/42/CE şi a Regulamentelor (CE) nr. 765/2008 şi (UE) nr. 305/2011

Acte UE

Jurnalul Oficial 169L

În vigoare
Versiune de la: 1 Octombrie 2024 până la: 11 August 2026
Art. 34: Sistemul de informaţii şi comunicare
(1)Comisia dezvoltă şi întreţine un sistem de informare şi comunicare pentru colectarea, prelucrarea şi stocarea de informaţii, într-o formă structurată, cu privire la aspecte legate de asigurarea aplicării legislaţiei de armonizare a Uniunii, cu scopul de a îmbunătăţi schimbul de date între statele membre, inclusiv în scopul solicitării de informaţii, oferind o imagine de ansamblu cuprinzătoare cu privire la activităţile de supraveghere a pieţei, rezultate şi tendinţe. Comisia, autorităţile de supraveghere a pieţei, birourile unice de legătură şi autorităţile desemnate în temeiul articolului 25 alineatul (1) trebuie să aibă acces la acest sistem. Comisia dezvoltă şi întreţine interfaţa pentru public a acestui sistem, unde utilizatorilor finali le sunt furnizate informaţii esenţiale cu privire la activităţile de supraveghere a pieţei.
(2)Comisia dezvoltă şi întreţine, de asemenea, interfeţe electronice între sistemul menţionat la alineatul (1) şi sistemele naţionale de supraveghere a pieţei.
(3)Birourile unice de legătură introduc următoarele informaţii în sistemul de informaţii şi comunicare:
a)identitatea autorităţilor de supraveghere a pieţei în statul lor membru şi domeniile de competenţă ale autorităţilor respective în conformitate cu articolul 10 alineatul (2);
b)identitatea autorităţilor desemnate în temeiul articolului 25 alineatul (1);
c)strategia naţională de supraveghere a pieţei elaborată de statul lor membru în temeiul articolului 13 şi rezultatele revizuirii şi evaluării strategiei de supraveghere a pieţei.
(4)Autorităţile de supraveghere a pieţei introduc în sistemul de informaţii şi comunicare în ceea ce priveşte produsele puse la dispoziţie pe piaţă pentru care a fost efectuată o verificare aprofundată a conformităţii, fără a aduce atingere articolului 12 din Directiva 2001/95/CE şi articolului 20 din prezentul regulament şi, dacă este cazul, în ceea ce priveşte produsele care intră pe piaţa Uniunii pentru care procesul de punere în liberă circulaţie a fost suspendat, în conformitate cu articolul 26 din prezentul regulament, pe teritoriul lor, informaţii privind următoarele:
a)măsurile adoptate de autoritatea de supraveghere a pieţei în conformitate cu articolul 16 alineatul (5);
b)rapoartele privind testele efectuate de acestea;
c)măsurile corective luate de operatorii economici în cauză;
d)rapoartele uşor disponibile privind vătămările cauzate de produsul în cauză;
e)orice obiecţie ridicată de un stat membru în conformitate cu procedura de salvgardare aplicabilă în cadrul legislaţiei de armonizare a Uniunii aplicabile produsului şi orice măsuri subsecvente;
f)atunci când este cazul, nerespectarea de către reprezentanţii autorizaţi a dispoziţiilor articolului 5 alineatul (2);
g)atunci când este cazul, nerespectarea de către producători a dispoziţiilor articolului 5 alineatul (1).
(5)Atunci când autorităţile de supraveghere a pieţei consideră că este util, acestea pot introduce în sistemul de informaţii şi comunicare orice informaţii suplimentare referitoare la verificările pe care le efectuează şi rezultatele testelor pe care acestea le-au efectuat sau solicitat.
(6)În cazul în care este relevant pentru asigurarea aplicării legislaţiei de armonizare a Uniunii şi în scopul minimizării riscului, autorităţile vamale trebuie să extragă din sistemele vamale naţionale datele referitoare la produsele plasate sub regimul vamal de "punere în liberă circulaţie" referitoare la asigurarea aplicării legislaţiei de armonizare a Uniunii şi să le transmită sistemului de informaţii şi comunicare.
(7)Comisia dezvoltă o interfaţă electronică care să permită transmiterea de date între sistemele vamale naţionale şi sistemul de informaţii şi comunicare. Această interfaţă trebuie să fie operativă în termen de patru ani de la data adoptării actului relevant de punere în aplicare menţionat la alineatul (8).
(8)Comisia adoptă acte de punere în aplicare care specifică detaliile privind modalităţile de punere în aplicare pentru alineatele (1)-(7) din prezentul articol, şi în special privind prelucrarea datelor care trebuie realizată în cazul datelor colectate în conformitate cu alineatul (1) din prezentul articol, şi definirea datelor care trebuie transmise în conformitate cu alineatele (6) şi (7) din prezentul articol. Actele de punere în aplicare respective se adoptă în conformitate cu procedura de examinare menţionată la articolul 43 alineatul (2).