Art. 9. - Art. 9: Mecanismul de tratare a reclamaţiilor - Regulamentul 1011/08-iun-2016 privind indicii utilizaţi ca indici de referinţă în cadrul instrumentelor financiare şi al contractelor financiare sau pentru a măsura performanţele fondurilor de investiţii şi de modificare a Directivelor 2008/48/CE şi 2014/17/UE şi a Regulamentului (UE)nr. 596/2014

Acte UE

Jurnalul Oficial 171L

În vigoare
Versiune de la: 17 Ianuarie 2025 până la: 31 Decembrie 2025
Art. 9: Mecanismul de tratare a reclamaţiilor
(1)Administratorul deţine şi publică proceduri de primire, investigare şi ţinere a evidenţelor privind plângerile formulate, inclusiv cu privire la procesul de stabilire a indicilor de referinţă al administratorului.
(2)Un astfel de mecanism de tratare a reclamaţiilor asigură faptul că:
a)administratorul pune la dispoziţie o politică de tratare a reclamaţiilor, prin care pot fi depuse reclamaţii cu privire la caracterul reprezentativ pentru valoarea de piaţă al stabilirii unui anumit indice de referinţă, la modificările propuse ale procesului de stabilire a unui indice de referinţă, la aplicarea metodologiei în cazul stabilirii unui anumit indice de referinţă şi la alte decizii legate de procesul de stabilire a indicelui de referinţă;
b)reclamaţiile sunt investigate cu promptitudine şi onestitate, iar rezultatul investigaţiei este comunicat reclamantului într-un termen rezonabil, exceptând cazul când o asemenea comunicare ar contraveni obiectivelor de politică publică sau Regulamentului (UE) nr. 596/2014; şi
c)investigaţia este desfăşurată în mod independent faţă de personalul care poate sau ar fi putut fi implicat în obiectul reclamaţiei.