Art. 8. - Art. 8: Cerinţe în materie de ţinere a evidenţelor - Regulamentul 1011/08-iun-2016 privind indicii utilizaţi ca indici de referinţă în cadrul instrumentelor financiare şi al contractelor financiare sau pentru a măsura performanţele fondurilor de investiţii şi de modificare a Directivelor 2008/48/CE şi 2014/17/UE şi a Regulamentului (UE)nr. 596/2014

Acte UE

Jurnalul Oficial 171L

În vigoare
Versiune de la: 17 Ianuarie 2025 până la: 31 Decembrie 2025
Art. 8: Cerinţe în materie de ţinere a evidenţelor
(1)Administratorul ţine evidenţa:
a)tuturor datelor de intrare şi a modului de utilizare a acestora;
b)metodologiei folosite pentru stabilirea unui indice de referinţă;
c)oricărei exercitări a puterii de decizie sau a puterii discreţionare de către administrator şi, dacă este cazul, de către evaluatori, în stabilirea indicelui de referinţă, inclusiv raţionamentul care stă la baza respectivei decizii sau aprecieri;
d)tuturor datelor de intrare neluate în considerare, în special atunci când acestea corespund cerinţelor din metodologia privind indicele de referinţă, precum şi motivele care stau la baza neluării în considerare a acestor date;
e)altor modificări ale procedurilor şi metodologiilor standard sau abateri de la acestea, inclusiv celor făcute în timpul perioadelor de criză sau perturbare a pieţei;
f)identităţilor transmiţătorilor şi a persoanelor fizice angajate de administratori pentru stabilirea indicilor de referinţă;
g)tuturor documentelor legate de orice plângere, inclusiv a celor transmise de un reclamant; şi a
h)conversaţiilor telefonice sau comunicaţiilor electronice dintre orice persoană angajată de administrator şi contribuitori sau transmiţători cu privire la indicele de referinţă.
(2)Administratorul păstrează evidenţele prevăzute la alineatul (1) timp de cel puţin cinci ani, într-o formă care să facă posibilă reproducerea şi înţelegerea integrală a stabilirii indicelui de referinţă şi care să permită efectuarea unui audit sau unei evaluări a datelor de intrare, calculelor, deciziilor luate şi a aprecierilor discreţionare făcute. Înregistrările conversaţiilor telefonice sau ale comunicaţiilor electronice înregistrate în conformitate cu alineatul (1) litera (h) sunt furnizate la cerere persoanelor implicate în conversaţiile sau comunicaţiile respective şi sunt păstrate pentru o perioadă de trei ani.