Art. 32. - Art. 32: Recunoaşterea unui administrator dintr-o ţară terţă - Regulamentul 1011/08-iun-2016 privind indicii utilizaţi ca indici de referinţă în cadrul instrumentelor financiare şi al contractelor financiare sau pentru a măsura performanţele fondurilor de investiţii şi de modificare a Directivelor 2008/48/CE şi 2014/17/UE şi a Regulamentului (UE)nr. 596/2014

Acte UE

Jurnalul Oficial 171L

În vigoare
Versiune de la: 17 Ianuarie 2025 până la: 31 Decembrie 2025
Art. 32: Recunoaşterea unui administrator dintr-o ţară terţă
(1)Până la adoptarea unei decizii de echivalenţă în conformitate cu articolul 30 alineatele (2) şi (3), indicele de referinţă furnizat de un administrator situat într-o ţară terţă poate fi utilizat de către entităţile supravegheate din Uniune, cu condiţia ca administratorul respectiv să fie recunoscut în prealabil de către ESMA în conformitate cu prezentul articol.

(2)Un administrator situat pe teritoriul unei ţări terţe, care intenţionează să obţină recunoaşterea prealabilă menţionată la alineatul (1) din prezentul articol, respectă cerinţele stabilite în prezentul regulament, cu excepţia articolului 11 alineatul (4) şi a articolelor 16, 20, 21 şi 23. Administratorul poate îndeplini aceste condiţii aplicând principiile IOSCO privind indicii financiari de referinţă sau principiile IOSCO privind agenţiile de raportare a preţurilor la petrol, după caz, cu condiţia ca această aplicare să fie echivalentă cu respectarea cerinţelor stabilite în prezentul regulament, cu excepţia articolului 11 alineatul (4) şi a articolelor 16, 20, 21 şi 23.
Pentru a stabili dacă este îndeplinită condiţia menţionată la primul paragraf şi pentru a evalua respectarea principiilor IOSCO privind indicii financiari de referinţă sau, după caz, a principiilor IOSCO privind agenţiile de raportare a preţurilor la petrol, ESMA poate ţine seama de evaluarea unui auditor extern independent sau de atestarea furnizată de autoritatea competentă a administratorului din ţara terţă în care este situat administratorul.

În cazul în care şi în măsura în care administratorul poate demonstra că indicele de referinţă pe care îl furnizează este un indice de referinţă bazat pe date reglementate sau un indice de referinţă bazat pe mărfuri care nu se bazează pe informaţii furnizate de contribuitori a căror majoritate este reprezentată de entităţi supravegheate, administratorul nu are obligaţia de a respecta cerinţele care nu se aplică furnizării de indici de referinţă bazaţi pe date reglementate şi de indici de referinţă bazaţi pe mărfuri, astfel cum se prevede la articolul 17 şi, respectiv, la articolul 19 alineatul (1).
(3)Un administrator situat într-o ţară terţă care intenţionează să obţină recunoaşterea prealabilă menţionată la alineatul (1) trebuie să aibă un reprezentant legal. Reprezentantul legal trebuie să fie o persoană fizică sau o persoană juridică situată în Uniune, care este numită în mod expres de administratorul respectiv să acţioneze în numele său în ceea ce priveşte obligaţiile care îi revin în temeiul prezentului regulament. Reprezentantul legal exercită, împreună cu administratorul, funcţia de supraveghere în raport cu furnizarea de indici de referinţă desfăşurată de administrator în temeiul prezentului regulament şi, în acest sens, răspunde în faţa ESMA.

(4)
[textul din Art. 32, alin. (4) din titlul V a fost abrogat la 01-ian-2022 de Art. 5, punctul 10., alin. (D) din Regulamentul 2175/18-dec-2019]
(5)Un administrator situat într-o ţară terţă care intenţionează să obţină recunoaşterea prealabilă menţionată la alineatul (1) depune cererea de recunoaştere la ESMA. Administratorul care solicită recunoaşterea furnizează toate informaţiile necesare pentru a demonstra ESMA că a prevăzut, la momentul recunoaşterii, toate dispoziţiile necesare pentru a îndeplini cerinţele menţionate la alineatul (2), furnizează lista indicilor de referinţă pe care îi furnizează efectiv sau i-ar putea furniza în vederea utilizării în Uniune şi indică, dacă este cazul, autoritatea competentă din ţara terţă care este responsabilă de supravegherea sa.
În termen de 90 de zile lucrătoare de la primirea cererii menţionate la primul paragraf din prezentul alineat, ESMA verifică dacă sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la alineatele (2) şi (3).
Atunci când consideră că nu sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la alineatele (2) şi (3), ESMA refuză cererea de recunoaştere, indicând motivele refuzului. În plus, recunoaşterea nu se acordă dacă nu sunt îndeplinite următoarele condiţii suplimentare:
a)în cazul în care un administrator situat într-o ţară terţă face obiectul supravegherii, există un mecanism adecvat de cooperare între ESMA şi autoritatea competentă din ţara terţă în care este situat administratorul, în conformitate cu standardele tehnice de reglementare adoptate în temeiul articolului 30 alineatul (5), pentru a se asigura un schimb eficient de informaţii care să îi permită autorităţii competente din ţara terţă respectivă să îşi îndeplinească atribuţiile în conformitate cu prezentul regulament;
b)exercitarea efectivă de către ESMA a funcţiilor sale de supraveghere în temeiul prezentului regulament nu este obstrucţionată de actele cu putere de lege sau de actele administrative ale ţării terţe în care este situat administratorul şi nici, dacă este cazul, de limitarea competenţelor de supraveghere şi de investigare ale autorităţii competente din ţara terţă în cauză.

(6)
[textul din Art. 32, alin. (6) din titlul V a fost abrogat la 01-ian-2022 de Art. 5, punctul 10., alin. (F) din Regulamentul 2175/18-dec-2019]
(7)[textul din Art. 32, alin. (7) din titlul V a fost abrogat la 01-ian-2022 de Art. 5, punctul 10., alin. (F) din Regulamentul 2175/18-dec-2019]
(8)ESMA suspendă sau, dacă este cazul, retrage recunoaşterea acordată în conformitate cu alineatul (5) dacă are motive întemeiate, bazate pe dovezi documentate, să considere că administratorul:
a)acţionează într-un mod care aduce prejudicii clare intereselor utilizatorilor indicilor săi de referinţă sau bunei funcţionări a pieţelor;
b)a încălcat în mod grav cerinţele relevante prevăzute în prezentul regulament;
c)a făcut declaraţii false sau a utilizat orice alte mijloace neregulamentare pentru a obţine recunoaşterea.

(9)ESMA poate elabora proiecte de standarde tehnice de reglementare pentru a stabili forma şi conţinutul cererii menţionate la alineatul (5) şi, în special, modul de prezentare a informaţiilor prevăzute la alineatul (6).
În cazul în care un astfel de proiect de standarde tehnice de reglementare este elaborat, ESMA îl transmite Comisiei.
Se conferă Comisiei competenţa de a adopta standardele tehnice de reglementare menţionate la primul paragraf în conformitate cu procedura prevăzută la articolele 10-14 din Regulamentul (UE) nr. 1095/2010.