Art. 4. - Comisia prezintă Parlamentului European şi Consiliului, până la 1 ianuarie 2000, un raport privind elaborarea unui format electronic standard pentru informaţiile în materie de reparare, ţinând seama de normele internaţionale pertinente. - Directiva 98/69/CE/13-oct-1998 privind măsurile care urmează a fi adoptate împotriva poluării aerului cu emisii poluante provenind de la autovehicule, precum şi modificarea Directivei 70/220/CEE

Acte UE

Editia Speciala a Jurnalului Oficial

În vigoare
Versiune de la: 1 Ianuarie 2007
Art. 4
(1)Comisia prezintă Parlamentului European şi Consiliului, până la 1 ianuarie 2000, un raport privind elaborarea unui format electronic standard pentru informaţiile în materie de reparare, ţinând seama de normele internaţionale pertinente.
Comisia prezintă Parlamentului European şi Consiliului, până la 30 iunie 2002, un raport privind dezvoltarea sistemelor de diagnosticare la bord (OBD) în care îşi dă avizul în privinţa necesităţii extinderii procedurii de diagnosticare la bord şi în privinţa cerinţelor referitoare la utilizarea unui sistem de măsurare la bord (OBM). Pe baza acestui raport, Comisia prezintă o propunere care prevede că măsurile care urmează să intre în vigoare până la 1 ianuarie 2005 vor include prevederile tehnice şi anexele corespunzătoare pentru a asigura o omologare de tip a tipului de sisteme de măsurare la bord care să garanteze niveluri de control cel puţin echivalente cu cele ale sistemelor de diagnosticare la bord şi compatibile cu aceste sisteme.
Comisia prezintă Parlamentului European şi Consiliului un raport privind extinderea sistemelor de diagnosticare la bord la alte sisteme de control electronic al autovehiculelor privind siguranţa activă şi pasivă, inter alia, într-o formă compatibilă cu sistemele de control al emisiilor.
(2)Înainte de 1 ianuarie 2001, Comisia ia măsurile necesare pentru a garanta că piesele de schimb sau de aliniere la norme pot fi introduse pe piaţă. Aceste măsuri conţin în special proceduri adecvate de aprobare care să permită definirea cât mai curând posibil a pieselor de schimb pentru componentele aparatelor de control al emisiilor care sunt esenţiale pentru buna funcţionare a sistemelor de diagnosticare la bord.
(3)Până la 30 iunie 2000, Comisia ia măsurile necesare pentru a garanta că realizarea pieselor de schimb sau de aliniere la norme care sunt esenţiale pentru buna funcţionare a sistemului de diagnosticare la bord nu este obstrucţionată de lipsa informaţiilor pertinente, exceptând cazul în care aceste informaţii fac obiectul drepturilor de proprietate intelectuală sau constituie o pricepere specifică fabricanţilor sau furnizorilor fabricanţilor de echipament de origine (OEM); în acest caz, informaţiile tehnice necesare nu se refuză în mod abuziv.
(4)Totodată, până la 30 iunie 2000, Comisia prezintă propunerile adecvate pentru a garanta că piesele de schimb şi de aliniere la norme sunt compatibile în special cu prevederile sistemului corespunzător de diagnosticare la bord pentru a permite repararea, înlocuirea şi funcţionarea corectă. Procedura de omologare de tip prevăzută în anexa la prezenta directivă constituie o bază în acest sens.