Art. 3. - Până la 31 decembrie 1999, Comisia prezintă Parlamentului European şi Consiliului o propunere vizând confirmarea sau completarea prezentei directive. Măsurile cuprinse în propunere sunt aplicabile de la 1 ianuarie 2005. Propunerea trebuie să cuprindă: - Directiva 98/69/CE/13-oct-1998 privind măsurile care urmează a fi adoptate împotriva poluării aerului cu emisii poluante provenind de la autovehicule, precum şi modificarea Directivei 70/220/CEE

Acte UE

Editia Speciala a Jurnalului Oficial

În vigoare
Versiune de la: 1 Ianuarie 2007
Art. 3
(1)Până la 31 decembrie 1999, Comisia prezintă Parlamentului European şi Consiliului o propunere vizând confirmarea sau completarea prezentei directive. Măsurile cuprinse în propunere sunt aplicabile de la 1 ianuarie 2005. Propunerea trebuie să cuprindă:
- pentru clasele II şi III ale categoriei N1, valorile limită pentru testul de pornire la rece la temperatură ambiantă joasă (266 °K) (- 7 °C);
- dispoziţiile comunitare vizând îmbunătăţirea controlului tehnic al autovehiculelor;
- pragurile pentru sistemul de diagnosticare la bord (OBD) al autovehiculelor M1 şiN1 în perspectiva 2005/2006;
- analiza testului de tip V, inclusiv eventualitatea eliminării sale.
(2)După 31 decembrie 1999, Comisia prezintă alte propuneri de acte legislative care urmează să intre în vigoare după anul 2005, privind următoarele elemente:
- modificarea cerinţelor în materie de durabilitate, inclusiv extinderea testului de durabilitate;
- normele de calitate a carburantului, în special în funcţie de tehnologia automobilului;
- contribuţia măsurilor posibile, inclusiv a celor privind carburanţii şi autovehiculele, la realizarea obiectivelor pe termen lung ale Comunităţii în domeniul calităţii aerului, ţinând seama de evoluţiile tehnologice şi de rezultatele noilor cercetări privind poluarea aerului, inclusiv efectele particulelor asupra sănătăţii umane;
- potenţialul şi fezabilitatea măsurilor locale de a reduce emisiile autovehiculelor; în acest context, trebuie evaluată contribuţia transporturilor şi a măsurilor din celelalte domenii, cum ar fi gestionarea traficului, transporturile publice urbane, îmbunătăţirea reviziei tehnice şi a întreţinerii şi programele de eliminare a autovehiculelor;
- situaţia specială a parcurilor auto ale întreprinderilor şi posibilităţile de reducere a emisiilor care ar putea rezulta din utilizarea de către aceste parcuri auto a unor carburanţi cu caracteristici ecologice foarte stricte;
- posibilităţile de reducere a emisiilor care ar permite stabilirea caracteristicilor ecologice ale carburanţilor destinaţi tractoarelor agricole reglementate de Directiva 74/150/CEE şi motoarelor cu combustie internă care urmează a fi instalate pe maşinile mobile nerutiere reglementate de Directiva 97/68/CE;
- cerinţele pentru funcţionarea unui sistem de măsurare la bord (OBM).
(3)Toate propunerile ţin seama de următoarele consideraţii generale:
- evaluarea consecinţelor dispoziţiilor prezentei directive din punct de vedere al contribuţiei lor la calitatea aerului, examinarea fezabilităţii tehnice şi a raportului cost/eficienţă, inclusiv o evaluare a avantajelor şi a accesibilităţii tehnologiilor avansate;
- compatibilitatea cu realizarea de alte obiective ale Comunităţii, precum cele privind realizarea obiectivelor de calitate a aerului şi a celorlalte obiective comune, cum ar fi acidifierea şi eutroficarea, precum şi reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră;
- emisiile poluante nocive din Comunitate provenite din sectoarele transportului şi din alte surse precum şi o estimare a contribuţiei pe care măsurile de reducere a emisiilor existente, estimate şi potenţiale din toate aceste surse ar putea să ducă la îmbunătăţirea calităţii aerului;
- emisiile motoarelor pe benzină cu injecţie directă, inclusiv emisiile de particule;
- evoluţia depoluării totale a gazelor de eşapament;
- dezvoltarea carburanţilor de înlocuire şi a noilor tehnologii de propulsie;
- progresele pe calea disponibilităţii industriale a sistemelor-cheie de postafinaj, cum ar fi catalizatori şi captatori de DeNOx, şi fezabilitatea tehnică a datei de punere în aplicare pentru motoarele diesel;
- îmbunătăţirea procedurilor de testare pentru particulele fine;
- tehnicile de rafinare, situaţia în materie de aprovizionare şi calitatea ţiţeiului brut disponibil în Comunitate;
- contribuţia pe care măsurile fiscale selective şi diferenţiate ar putea să o aducă la reducerea emisiilor autovehiculelor, fără ca acestea să aibă un impact negativ asupra funcţionării pieţei interne, ţinând seama de efectele pierderilor de încasări în favoarea ţărilor vecine.