Art. 2. - Sub rezerva dispoziţiilor articolului 7, în cursul unui termen de nouă luni de la intrarea în vigoare a prezentei directive, din motive legate de poluarea atmosferică cu emisii ale autovehiculelor, statele membre: - Directiva 98/69/CE/13-oct-1998 privind măsurile care urmează a fi adoptate împotriva poluării aerului cu emisii poluante provenind de la autovehicule, precum şi modificarea Directivei 70/220/CEE

Acte UE

Editia Speciala a Jurnalului Oficial

În vigoare
Versiune de la: 1 Ianuarie 2007
Art. 2
(1)Sub rezerva dispoziţiilor articolului 7, în cursul unui termen de nouă luni de la intrarea în vigoare a prezentei directive, din motive legate de poluarea atmosferică cu emisii ale autovehiculelor, statele membre:
- nu pot să refuze acordarea omologării CE de tip conform articolului 4 alineatul (1) din Directiva 70/156/CEE;
- nu pot să refuze omologarea naţională de tip;
- nu pot să interzică înmatricularea, vânzarea sau introducerea în circulaţie a autovehiculelor conform articolului 7 din Directiva 70/156/CEE;
dacă aceste autovehicule satisfac cerinţele Directivei 70/220/CEE, astfel cum a fost modificată prin prezenta directivă.
(2)Sub rezerva dispoziţiilor articolului 7, începând cu 1 ianuarie 2000, pentru autovehiculele din categoria M, definite la anexa II punctul A la Directiva 70/156/CEE - cu excepţia autovehiculelor a căror masă maximă este mai mare de 2 500 kg - şi pentru autovehiculele din clasa I a categoriei N1 şi începând cu 1 ianuarie 2001, pentru autovehiculele din clasele II şi III ale categoriei N1, definite în tabelul de la punctul 5.3.1.4 din anexa I la Directiva 70/220/CEE, şi pentru autovehiculele din categoria M a căror masă maximă este mai mare de 2 500 kg, statele membre nu mai pot acorda:
- omologarea CE de tip conform articolului 4 alineatul (1) din Directiva 70/156/CEE;
- omologarea naţională de tip, exceptând cazul în care se invocă dispoziţiile articolului 8 alineatul (2) din Directiva 70/156/CEE;
unui nou tip de autovehicul, din motive legate de poluarea aerului cu emisii, dacă acest autovehicul nu respectă dispoziţiile Directivei 70/220/CEE, astfel cum a fost modificată prin prezenta directivă. În ceea ce priveşte testul de tip I, se utilizează valorile limită indicate în linia A din tabelul care figurează la punctul 5.3.1.4 din anexa I la Directiva 70/220/CEE.
(3)Începând cu 1 ianuarie 2001, pentru autovehiculele din categoria M - cu excepţia autovehiculelor a căror masă maximă este mai mare de 2 500 kg - şi pentru autovehiculele din clasa I a categoriei N1 şi începând cu 1 ianuarie 2002, pentru autovehiculele din clasele II şi III ale categoriei N1, definite în tabelul de la punctul 5.3.1.4 din anexa I la Directiva 70/220/CEE, şi pentru autovehiculele din categoria M a căror masă maximă este mai mare de 2 500 kg, statele membre sunt obligate:
- să considere certificatele de conformitate cu care sunt dotate noile autovehicule conform Directivei 70/156/CEE ca nemaifiind valabile în sensul articolului 7 alineatul (1) din respectiva directivă;
- să refuze înmatricularea, vânzarea şi introducerea în circulaţie a autovehiculelor noi care nu sunt dotate cu un certificat de conformitate valabil conform Directivei 70/156/CEE, exceptând cazul în care se invocă dispoziţiile articolului 8 alineatul (2) din Directiva 70/156/CEE; din motive legate de poluarea aerului cu emisii, dacă aceste autovehicule nu respectă dispoziţiile Directivei 70/220/CEE, astfel cum a fost modificată prin prezenta directivă.
În ceea ce priveşte testul de tip I, se utilizează valorile limită indicate în linia A din tabelul care figurează la punctul 5.3.1.4 din anexa I la Directiva 70/220/CEE.
(4)Sub rezerva dispoziţiilor articolului 7, începând cu 1 ianuarie 2005, pentru autovehiculele din categoria M, definite în anexa II punctul (A) la Directiva 70/156/CEE - cu excepţia autovehiculelor a căror masă maximă este mai mare de 2 500 kg - şi pentru autovehiculele din clasa I a categoriei N1 şi începând cu 1 ianuarie 2006, pentru autovehiculele din clasele II şi III ale categoriei N1, definite în tabelul de la punctul 5.3.1.4 din anexa I la Directiva 70/220/CEE, şi pentru autovehiculele din categoria M a căror masă maximă este mai mare de 2 500 kg, statele membre nu mai pot acorda:
- omologarea CE de tip conform articolului 4 alineatul (1) din Directiva 70/156/CEE sau
- omologarea naţională de tip, exceptând cazul în care se invocă dispoziţiile articolului 8 alineatul (2) din Directiva 70/156/CEE;
unui nou tip de autovehicul, din motive legate de poluarea aerului cu emisii, dacă acest autovehicul nu respectă dispoziţiile Directivei 70/220/CEE, astfel cum a fost modificată prin prezenta directivă.
În ceea ce priveşte testul de tip I, se utilizează valorile limită indicate în linia B din tabelul prevăzut la punctul 5.3.1.4 din anexa I la Directiva 70/220/CEE.
(5)Începând cu 1 ianuarie 2006, pentru autovehiculele din categoria M - cu excepţia autovehiculelor a căror masă maximă este mai mare de 2 500 kg - şi pentru autovehiculele din clasa I a categoriei N1 şi începând cu 1 ianuarie 2007, pentru autovehiculele din clasele II şi III ale categoriei N1, definite în tabelul de la punctul 5.3.1.4 din anexa I la Directiva 70/220/CEE, şi pentru autovehiculele din categoria M a căror masă maximă este mai mare de 2 500 kg, statele membre:
- consideră certificatele de conformitate cu care sunt dotate noile autovehicule conform Directivei 70/156/CEE ca nemaifiind valabile în sensul articolului 7 alineatul (1) din respectiva directivă;
- refuză înmatricularea, vânzarea şi introducerea în circulaţie a autovehiculelor noi care nu sunt dotate cu un certificat de conformitate valabil conform Directivei 70/156/CEE, exceptând cazul în care se invocă dispoziţiile articolului 8 alineatul (2) din respectiva directivă;
din motive legate de poluarea aerului cu emisii, dacă aceste autovehicule nu respectă dispoziţiile Directivei 70/220/CEE, astfel cum a fost modificată prin prezenta directivă.
În ceea ce priveşte testul de tip I, se utilizează valorile limită indicate în linia B din tabelul de la punctul 5.3.1.4 din anexa I la Directiva 70/220/CEE.
(6)Până la 1 ianuarie 2003, autovehiculele din categoria M1 echipate cu motor cu aprindere prin compresie şi a căror masă maximă este mai mare de 2 000 kg şi care sunt:
- destinate să transporte mai mult de 6 persoane, inclusiv şoferul sau
- autovehicule de teren definite în anexa II la Directiva 70/156/CEE;
vor fi considerate, în sensul alineatelor (2) şi (3), ca fiind autovehicule din categoria N1.
(7)Statele membre sunt obligate:
- să considere certificatele de conformitate ale autovehiculelor aprobate conform notei 1, astfel cum a fost modificată prin notele 2 şi 3, din tabelul care figurează la punctul 5.3.1.4 din anexa I la Directiva 70/220/CEE, introdusă de Directiva 96/69/CE, ca nemaifiind valabile;
- să refuze înmatricularea, vânzarea şi introducerea în circulaţie a autovehiculelor noi:
a)începând cu 1 ianuarie 2001, pentru autovehiculele din categoria M1 şi din clasa I a categoriei N1, cu excepţia autovehiculelor destinate să transporte mai mult de 6 persoane, inclusiv şoferul, şi a autovehiculelor a căror masă maximă este mai mare de 2 500 kg;
b)începând cu 1 ianuarie 2002, pentru autovehiculele din clasele II şi III ale categoriei N1, autovehiculele destinate să transporte mai mult de 6 persoane, inclusiv şoferul, şi autovehiculele a căror masă maximă este mai mare de 2 500 kg.
(8)Până la termenele prevăzute la alineatele (2) şi (3), se poate acorda omologarea de tip şi se pot executa verificările de conformitate a producţiei conform Directivei 70/220/CEE, astfel cum a fost modificată prin Directiva 96/69/CE.