Art. 2. - Aceste consultări se referă cel puţin la posibilităţile de a evita concedierile colective sau de a reduce numărul de lucrători afectaţi, precum şi la posibilităţile de a atenua consecinţele prin recurgerea la măsuri sociale însoţitoare vizând, între altele, sprijin pentru redistribuirea sau recalificarea lucrătorilor concediaţi. - Directiva 98/59/CE/20-iul-1998 privind apropierea legislaţiilor statelor membre cu privire la concedierile colective

Acte UE

Editia Speciala a Jurnalului Oficial 0

În vigoare
Versiune de la: 9 Octombrie 2015
Art. 2
(1)În cazul în care un angajator are în vedere concedieri colective, acesta iniţiază în timp util consultări cu reprezentanţii lucrătorilor pentru a ajunge la un acord.
(2)Aceste consultări se referă cel puţin la posibilităţile de a evita concedierile colective sau de a reduce numărul de lucrători afectaţi, precum şi la posibilităţile de a atenua consecinţele prin recurgerea la măsuri sociale însoţitoare vizând, între altele, sprijin pentru redistribuirea sau recalificarea lucrătorilor concediaţi.
Statele membre pot să prevadă că reprezentanţii pot apela la serviciile unor experţi în conformitate cu legislaţiile şi practicile naţionale.
(3)Pentru a permite reprezentanţilor lucrătorilor să formuleze propuneri constructive, în timp util, în cursul acestor consultări, angajatorul are obligaţia:
a)să le furnizeze toate informaţiile utile şi,
b)în orice caz, să le comunice în scris:
(i)motivele concedierilor preconizate;
(ii)numărul şi categoriile de lucrători care vor fi concediaţi;
(iii)numărul şi categoriile de lucrători încadraţi în mod normal;
(iv)perioada în cursul căreia vor avea loc concedierile preconizate;
(v)criteriile propuse pentru selectarea lucrătorilor care urmează a fi concediaţi în măsura în care legislaţiile şi practicile naţionale atribuie această competenţă angajatorului;
(vi)metoda de calcul al oricăror eventuale indemnizaţii de şomaj, în afara celor decurgând din legislaţiile şi practicile naţionale.
Angajatorul înaintează autorităţii publice competente cel puţin un exemplar al elementelor notificării scrise prevăzute la primul paragraf litera (b) punctele (i)-(v).
(4)Obligaţiile prevăzute la alineatele (1)-(3) se aplică indiferent dacă decizia de concediere colectivă provine de la angajator sau de la o întreprindere care îl controlează pe respectivul angajator.
În ceea ce priveşte presupusele încălcări ale obligaţiilor de informare, consultare şi notificare prevăzute de prezenta directivă, nu se va lua în considerare nici o justificare a angajatorului conform căreia întreprinderea care a luat decizia ce a dus la concedierile colective nu i-a furnizat informaţiile necesare.