Art. 16. - Directiva 97/67/CE/15-dec-1997 privind normele comune pentru dezvoltarea pieţei interne a serviciilor poştale ale Comunităţii şi îmbunătăţirea calităţii serviciului

Acte UE

Editia Speciala a Jurnalului Oficial

În vigoare
Versiune de la: 28 August 2015
Art. 16
Statele membre asigură ca standardele de calitate a serviciilor să fie stabilite şi publicate în ceea ce priveşte serviciul universal, pentru a garanta un serviciu poştal de bună calitate.
Standardele de calitate vizează, în special, durata traseului şi regularitatea şi fiabilitatea serviciilor.
Aceste standarde se stabilesc de către:
- statele membre în cazul serviciilor naţionale;
- Parlamentul European şi Consiliul în cazul serviciilor transfrontaliere intracomunitare (a se vedea anexa II). O viitoare adaptare a acestor standarde la progresul tehnic sau la evoluţia pieţei se face în conformitate cu procedura de reglementare cu control menţionată la articolul 21 alineatul (2).

Un control independent al calităţii se efectuează cel puţin o dată pe an de către organisme externe care nu au legături cu furnizorii de serviciu universal, în condiţii standardizate care se stabilesc în conformitate cu procedura de reglementare cu control menţionată la articolul 21 alineatul (2) şi face obiectul unor rapoarte publicate cel puţin o dată pe an.