Art. 5. - În ceea ce priveşte daunele care rezultă pentru consumator din neexecutarea sau din executarea defectuoasă a contractului, statele membre iau măsurile necesare pentru ca organizatorul şi/sau detailistul să fie traşi la răspundere cu excepţia cazului în care această neexecutare sau executare defectuoasă nu le este imputabilă nici lor nici altui furnizor de servicii, deoarece: - Directiva 90/314/CEE/13-iun-1990 privind pachetele de servicii pentru călătorii, vacanţe şi circuite

Acte UE

Editia Speciala a Jurnalului Oficial

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 1 Ianuarie 2007
Art. 5
(1)Statele membre iau măsurile necesare pentru ca organizatorul şi/sau detailistul parte contractantă să răspundă faţă de consumator pentru buna executare a obligaţiilor ce decurg din acest contract, indiferent dacă aceste obligaţii vor fi executate de ei înşişi sau de către alţi furnizori de servicii sub rezerva dreptului organizatorului şi/sau detailistului de a-i acţiona în instanţă pe ceilalţi furnizori de servicii.
(2)În ceea ce priveşte daunele care rezultă pentru consumator din neexecutarea sau din executarea defectuoasă a contractului, statele membre iau măsurile necesare pentru ca organizatorul şi/sau detailistul să fie traşi la răspundere cu excepţia cazului în care această neexecutare sau executare defectuoasă nu le este imputabilă nici lor nici altui furnizor de servicii, deoarece:
- lipsurile constatate în executarea contractului sunt imputabile consumatorului;
- aceste lipsuri sunt imputabile unui terţ care nu are legătură cu furnizarea serviciilor prevăzute în contract şi au un caracter imprevizibil şi inevitabil;
- aceste lipsuri se datorează unui caz de forţă majoră, astfel cum este definit la articolul 4 alineatul (6) al doilea paragraf punctul (ii) sau unui eveniment pe care organizatorul şi/sau detailistul sau furnizorul, cu tot efortul depus, nu-l puteau prevedea sau evita.
În cazurile menţionate la a doua şi a treia liniuţă, organizatorul şi/sau detailistul parte contractantă sunt obligaţi să ofere prompt asistenţă consumatorului aflat în dificultate.
În ceea ce priveşte daunele ce rezultă din neexecutarea sau din executarea defectuoasă a serviciilor care fac obiectul pachetului de servicii, statele membre pot admite ca despăgubirea să fie limitată conform convenţiilor internaţionale care reglementează aceste servicii.
În ceea ce priveşte daunele, altele decât cele corporale, rezultând din neexecutarea sau executarea defectuoasă a serviciilor care fac obiectul pachetului de servicii, statele membre pot admite ca despăgubirea să fie limitată prin contract. Această limitare trebuie să fie rezonabilă.
(3)Fără a aduce atingere alineatului (2) al patrulea paragraf nu se pot face derogări de la dispoziţiile alineatelor (1) şi (2) prin clauză contractuală.
(4)Consumatorul trebuie să semnaleze cât mai curând posibil atât furnizorului de servicii, cât şi organizatorului şi/sau detailistului, în scris sau sub orice altă formă corespunzătoare, orice abatere în executarea contractului, pe care o constată la faţa locului.
Această obligaţie trebuie menţionată clar şi explicit în contract.