Art. 36. - Raportul consolidat de gestiune include cel putin o analiza fidela a evolutiei activitatilor, rezultatelor si situatiei ansamblului întreprinderilor incluse în consolidare, precum si o descriere a principalelor riscuri si incertitudini cu care se confrunta aceasta. - Directiva 83/349/CEE/13-iun-1983 A SAPTEA DIRECTIVA A CONSILIULUI din 13 iunie 1983 în temeiul articolului 54 alineatul (3) litera (g) din tratat, privind conturile consolidate

Acte UE

Editia Speciala a Jurnalului Oficial

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 1 Iulie 2013
Art. 36
(1)Raportul consolidat de gestiune include cel putin o analiza fidela a evolutiei activitatilor, rezultatelor si situatiei ansamblului întreprinderilor incluse în consolidare, precum si o descriere a principalelor riscuri si incertitudini cu care se confrunta aceasta.
Acest raport consta într-o analiza echilibrata si exhaustiva a evolutiei activitatilor, rezultatelor si situatiei ansamblului întreprinderilor incluse în consolidare, în raport cu volumul si complexitatea acestor activitati. În masura în care este necesar pentru întelegerea evolutiei activitatilor, rezultatelor si situatiei întreprinderilor, analiza contine indicatori cheie ai performantei de natura financiara si, dupa caz, de natura nefinanciara în legatura cu activitatea specifica a întreprinderilor, în special informatii legate de chestiunile de mediu si de personal.
În cadrul analizei, raportul consolidat de gestiune contine, dupa caz, trimiteri la sumele indicate în conturile consolidate si explicatii suplimentare aferente acestora.

(2)Pentru întreprinderile în cauza, raportul indica de asemenea:
a)orice evenimente importante survenite dupa încheierea exercitiului financiar;
b)evolutia previzibila a grupului de întreprinderi;
c)activitatile grupului de întreprinderi din domeniul cercetarii şi dezvoltarii;
d)numarul şi valoarea nominala sau, în absenta unei valori nominale, echivalentul contabil al tuturor actiunilor sau partilor sociale ale întreprinderii-mama detinute de întreprinderea în cauza direct, de filiale ale întreprinderii în cauza sau de o persoana actionând în nume propriu, dar în sarcina acestor întreprinderi. Statele membre pot sa impuna sau sa permita mentionarea acestor informatii în anexa la situatia financiara.
e)în ceea ce priveste modul în care societatile comerciale au utilizat instrumentele financiare si daca sunt relevante pentru evaluarea activelor, pasivelor, situatiei financiare si a veniturilor si cheltuielilor,
- obiectivele si politicile societatilor comerciale în materie de management al riscurilor financiare, inclusiv politica de acoperire a fiecarei categorii principale de tranzactii preconizate pentru care se utilizeaza contabilitatea de acoperire si
- gradul de expunere la riscuri legate de preturi, credite, lichiditati si de fluxul de numerar.

f)o descriere a principalelor caracteristici ale sistemelor de control intern si de gestionare a riscului ale grupului în legatura cu procesul de întocmire a conturilor consolidate, în cazul în care o societate are titluri de valoare admise la tranzactionare pe o piata reglementata, în sensul articolului 4 alineatul (1) punctul 14 din Directiva 2004/39/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 21 aprilie 2004 privind pietele instrumentelor financiare (*). În cazul în care raportul de gestiune consolidat si raportul de gestiune sunt prezentate sub forma unui raport unic, aceste informatii trebuie incluse în sectiunea raportului care contine declaratia privind guvernare corporativa prevazuta la articolul 46a din Directiva 78/660/CEE.
În cazul în care un stat membru permite ca informatiile cerute de articolul 46a alineatul (1) din Directiva 78/660/CEE sa fie prezentate într-un raport separat publicat împreuna cu raportul de gestiune în conformitate cu modalitatile prevazute la articolul 47 din directiva mentionata anterior, informatiile comunicate în temeiul primului paragraf fac parte, de asemenea, din raportul separat. Se aplica dispozitiile articolului 3 7 alineatul (1) al doilea paragraf din prezenta directiva.
(*) JOL 145, 30.4.2004, p. 1.

(3)Atunci când se solicita un raport consolidat de gestiune pe lânga raportul de gestiune, cele doua rapoarte se pot prezenta sub forma unui raport unic. În cadrul elaborarii acestui raport unic, poate fi adecvat sa se puna accentul asupra aspectelor care prezinta importanta pentru ansamblul întreprinderilor incluse în consolidare.