Art. 19. - Art. 19: Punerea în aplicare armonizată a ERTMS în Uniune - Directiva 797/11-mai-2016 privind interoperabilitatea sistemului feroviar în Uniunea Europeană

Acte UE

Jurnalul Oficial 138L

În vigoare
Versiune de la: 28 Mai 2020 până la: 1 August 2026
Art. 19: Punerea în aplicare armonizată a ERTMS în Uniune
(1)În cazul subsistemelor control-comandă şi semnalizare terestre care implică ETCS şi/sau GSM-R, agenţia asigură punerea în aplicare armonizată a ERTMS în Uniune.
(2)În vederea asigurării punerii în aplicare armonizate a ERTMS şi a interoperabilităţii la nivelul Uniunii, înainte de orice cerere de oferte referitoare la echipamentele ERTMS terestre, agenţia verifică faptul că soluţiile tehnice avute în vedere sunt în deplină conformitate cu STI relevante şi sunt, prin urmare, pe deplin interoperabile.
(3)Solicitantul depune o cerere de aprobare din partea agenţiei. Cererea privind anumite proiecte ERTMS individuale sau o combinaţie de proiecte ERTMS, o linie, un grup de linii sau o reţea, este însoţită de un dosar care cuprinde:
a)proiectul de caiet de sarcini sau descrierea soluţiilor tehnice avute în vedere;
b)documente justificative privind condiţiile necesare pentru compatibilitatea tehnică şi operaţională a subsistemului cu vehiculele prevăzute să funcţioneze pe reţeaua relevantă;
c)documente justificative privind conformitatea soluţiilor tehnice avute în vedere cu STI relevante;
d)orice alte documente relevante, precum avizele autorităţii naţionale de siguranţă, declaraţiile de verificare sau certificatele de conformitate.
Cererea respectivă şi informaţii cu privire la toate cererile, etapele procedurilor relevante şi rezultatul acestora precum şi, dacă este cazul, cererile şi deciziile comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor se transmit prin intermediul ghişeului unic menţionat la articolul 12 din Regulamentul (UE) 2016/796.
Autorităţile naţionale de siguranţă pot emite un aviz cu privire la cererea de aprobare, fie solicitantului înainte de data de depunere a cererii, fie agenţiei după depunerea cererii.
(4)În termen de o lună de la primirea cererii solicitantului, agenţia informează solicitantul că dosarul este complet sau solicită informaţii suplimentare relevante, stabilind un termen rezonabil pentru furnizarea acestora.
Agenţia emite o decizie favorabilă sau informează solicitantul asupra deficienţelor posibile într-un termen prestabilit rezonabil şi, în orice caz, în termen de două luni de la primirea tuturor informaţiilor relevante. Agenţia îşi întemeiază avizul pe dosarul solicitantului şi pe eventualele avize din partea autorităţilor naţionale de siguranţă.
În cazul în care este de acord cu deficienţele identificate de agenţie, solicitantul rectifică concepţia proiectului şi depune la agenţie o nouă cerere de aprobare.
În cazul în care solicitantul nu este de acord cu deficienţele identificate de agenţie, se aplică procedura prevăzută la alineatul (5).
În cazul menţionat la articolul 7 alineatul (1) litera (a), solicitantul nu solicită o nouă evaluare.
(5)În cazul în care decizia agenţiei nu este favorabilă, aceasta trebuie să fie justificată în mod adecvat de către agenţie. Solicitantul poate depune, în termen de o lună de la primirea unei astfel de decizii, o cerere motivată de revizuire a deciziei de către agenţie. Agenţia îşi confirmă sau modifică decizia în termen de două luni de la data primirii cererii. În cazul în care agenţia îşi confirmă decizia iniţială, solicitantul are dreptul să o conteste în faţa comisiei pentru soluţionarea contestaţiilor instituite în temeiul articolului 55 din Regulamentul (UE) 2016/796.
(6)În cazul unei modificări a proiectului de caiet de sarcini sau a descrierii soluţiei tehnice avute în vedere care are loc după decizia afirmativă, solicitantul informează agenţia şi autorităţile naţionale de siguranţă prin intermediul ghişeului unic menţionat la articolul 12 din Regulamentul (UE) 2016/796, fără întârzieri nejustificate. În acest caz, se aplică articolul 30 alineatul (2) din respectivul regulament.