Art. 17. - Art. 17: Depăşiri care pot fi atribuite tratării carosabilului cu nisip sau sare în timp de iarnă - Directiva 2881/23-oct-2024 privind calitatea aerului înconjurător şi un aer mai curat pentru Europa

Acte UE

Jurnalul Oficial seria L

În vigoare
Versiune de la: 20 Noiembrie 2024
Art. 17: Depăşiri care pot fi atribuite tratării carosabilului cu nisip sau sare în timp de iarnă
(1)Statele membre pot, pentru un anumit an, să identifice zone în interiorul cărora valorile-limită pentru PM10 sunt depăşite în aerul înconjurător ca efect al resuspensiei particulelor în urma tratării carosabilului cu nisip sau sare în timpul iernii.
(2)Statele membre pun la dispoziţia Comisiei listele oricăror astfel de zone, astfel cum sunt menţionate la alineatul (1), împreună cu informaţii privind concentraţiile şi sursele de PM10 din astfel de zone.
Statele membre pun la dispoziţie, de asemenea, dovezile care demonstrează că orice astfel de depăşiri sunt cauzate de resuspensia particulelor şi că au fost luate măsuri rezonabile pentru a diminua astfel de concentraţii.
(3)Fără a aduce atingere articolului 16, în cazul zonelor menţionate la alineatul (1) de la prezentul articol, statele membre trebuie să elaboreze planul privind calitatea aerului prevăzut la articolul 19 numai în cazul în care depăşirile pot fi atribuite altor surse de PM10 în afara tratării carosabilului cu nisip sau sare în timp de iarnă.
(4)Până la 31 decembrie 2026, Comisia furnizează, prin intermediul unor acte de punere în aplicare, detalii tehnice privind metodologia de stabilire a contribuţiilor resuspensiei particulelor în urma tratării carosabilului cu nisip sau sare în timpul iernii, precum şi informaţiile care trebuie furnizate de statele membre în temeiul alineatului (2), care includ informaţii privind contribuţia resuspensiei la concentraţiile zilnice, după caz.
Respectivele acte de punere în aplicare se adoptă în conformitate cu procedura de examinare menţionată la articolul 26 alineatul (2).