Art. 6. - Art. 6: Furnizarea gazului natural pentru transporturi - Directiva 2014/94/UE/22-oct-2014 privind instalarea infrastructurii pentru combustibili alternativi

Acte UE

Jurnalul Oficial 307L

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 26 Septembrie 2023
Art. 6: Furnizarea gazului natural pentru transporturi
(1)Statele membre se asigură că, prin intermediul cadrelor lor naţionale de politică, un număr corespunzător de puncte de realimentare cu GNL este instalat în porturile maritime până la 31 decembrie 2025, pentru a permite navelor de navigaţie interioară sau navelor maritime care funcţionează cu GNL să circule în întreaga reţea centrală TEN-T. Statele membre cooperează cu statele membre învecinate, atunci când este necesar, pentru a asigura acoperirea corespunzătoare a reţelei centrale TEN-T.
(2)Statele membre se asigură că, prin intermediul cadrelor lor naţionale de politică, un număr corespunzător de puncte de realimentare cu GNL este instalat în porturile interioare până la 31 decembrie 2030, pentru a permite navelor de navigaţie interioară sau navelor maritime care funcţionează cu GNL să circule în întreaga reţea centrală TEN-T. Statele membre cooperează cu statele membre învecinate, atunci când este necesar, pentru a asigura acoperirea corespunzătoare a reţelei centrale TEN-T.
(3)Statele membre desemnează, în cadrele lor naţionale de politică, porturile maritime şi interioare care urmează să asigure accesul la punctele de realimentare cu GNL menţionate la alineatele (1) şi (2), luând de asemenea în considerare necesităţile efective ale pieţei.
(4)Statele membre se asigură că, prin intermediul cadrelor lor naţionale de politică, un număr corespunzător de puncte de realimentare cu GNL accesibile publicului este instalat până la 31 decembrie 2025, cel puţin de-a lungul reţelei centrale TEN-T existente, pentru a asigura faptul că autovehiculele grele care funcţionează cu GNL pot circula în întreaga Uniune, în cazul în care există cerere, cu condiţia ca costurile să nu fie disproporţionate în raport cu beneficiile, inclusiv cu beneficiile de mediu.
(5)Comisia evaluează punerea în aplicare a cerinţelor prevăzute la alineatul (4) şi, după caz, prezintă o propunere de modificare a prezentei directive până la 31 decembrie 2027, luând în considerare piaţa autovehiculelor grele care funcţionează cu GNL, pentru a se asigura că un număr corespunzător de puncte de realimentare cu GNL accesibile publicului este instalat în fiecare stat membru.
(6)Statele membre se asigură că pe teritoriul lor este disponibil un sistem de distribuţie adecvat pentru alimentarea cu GNL, inclusiv instalaţii de încărcare pentru vehiculele-cisternă pentru GNL, pentru a alimenta punctele de realimentare menţionate la alineatele (1), (2) şi (4). Prin derogare, în contextul cadrelor lor naţionale de politică, statele membre învecinate se pot grupa în scopul îndeplinirii acestei cerinţe. Acordurile de grupare fac obiectul obligaţiilor de raportare ale statelor membre în temeiul prezentei directive.
(7)Statele membre se asigură că, prin intermediul cadrelor lor naţionale de politică, un număr corespunzător de puncte de realimentare cu GNC accesibile publicului este instalat până la 31 decembrie 2020, pentru a asigura, în conformitate cu articolul 3 alineatul (1) a şasea liniuţă, faptul că autovehiculele care funcţionează cu GNC pot circula în aglomerările urbane/suburbane şi în alte zone dens populate, şi, dacă este cazul, în cadrul unor reţele stabilite de statele membre.
(8)Statele membre se asigură că, prin intermediul cadrelor lor naţionale de politică, un număr corespunzător de puncte de realimentare cu GNC accesibile publicului este instalat până la 31 decembrie 2025, cel puţin de-a lungul reţelei centrale TEN-T existente, pentru a asigura faptul că autovehiculele care funcţionează cu GNC pot circula în întreaga Uniune.
(9)Statele membre se asigură că punctele de realimentare cu GNC a autovehiculelor, instalate sau reînnoite începând cu 18 noiembrie 2017, sunt conforme cu specificaţiile tehnice prevăzute la anexa II punctul 3.4.
(10)Fără a aduce atingere Regulamentului (UE) nr. 1025/2012, Uniunea urmăreşte elaborarea de către organizaţiile de standardizare europene sau internaţionale relevante a unor standarde, inclusiv a unor specificaţii tehnice detaliate, pentru:
a)punctele de realimentare cu GNL în transportul maritim şi în transportul pe căile navigabile interioare;
b)punctele de realimentare a autovehiculelor care funcţionează cu GNL şi GNC.
(11)Comisia este împuternicită să adopte acte delegate în conformitate cu articolul 8 în scopul:
a)completării prezentului articol şi a anexei II punctele 3.1, 3.2 şi 3.4, pentru a impune respectarea de către infrastructurile care urmează să fie instalate sau reînnoite a specificaţiilor tehnice incluse în standardele care urmează să fie elaborate în temeiul alineatului (10) literele (a) şi (b) din prezentul articol, în cazul în care organizaţiile europene de standardizare relevante au recomandat doar o singură soluţie tehnică cuprinzând specificaţii tehnice de tipul celor descrise într-un standard european relevant, dacă este cazul, compatibile cu standardele internaţionale relevante;
b)actualizării trimiterilor la standardele menţionate în specificaţiile tehnice prevăzute sau care urmează să fie prevăzute la anexa II punctul 3, în cazul în care respectivele standarde sunt înlocuite de noi versiuni ale acestora, adoptate de organizaţiile de standardizare europene sau internaţionale relevante.
Este deosebit de important ca, înainte de adoptarea acestor acte delegate, Comisia să îşi urmeze practica curentă şi să organizeze consultări cu experţi, inclusiv cu experţii din statele membre.
Respectivele acte delegate prevăd perioade de tranziţie de cel puţin 24 de luni înainte ca specificaţiile tehnice prevăzute sau modificările acestora să devină obligatorii pentru infrastructura care urmează să fie instalată sau reînnoită.
(12)În absenţa unui standard care să conţină specificaţii tehnice detaliate pentru punctele de realimentare cu GNL pentru transportul maritim şi transportul pe căile navigabile interioare, menţionat la alineatul (10) litera (a) şi în special în absenţa specificaţiilor referitoare la buncherarea GNL, se conferă Comisiei, luându-se în considerare lucrările în desfăşurare în cadrul OMI, al CCNR, al Comisiei Dunării şi al altor foruri internaţionale relevante, competenţa de a adopta acte delegate în conformitate cu articolul 8 cu scopul de a prevedea:
- cerinţe pentru interfeţele de buncherare a GNL în transportul maritim şi în transportul pe căile navigabile interioare;
- cerinţe privind aspectele legate de siguranţă ale depozitării la mal şi ale procedurii de buncherare a GNL în transportul maritim şi în transportul pe căile navigabile interioare.
Este deosebit de important ca, înainte de adoptarea respectivelor acte delegate, Comisia să îşi urmeze practica curentă şi să organizeze consultări cu grupuri relevante de experţi privind transportul maritim şi transportul pe căile navigabile interioare, inclusiv experţi din partea autorităţilor naţionale din domeniul maritim şi al navigaţiei interioare.