Art. 3. - Art. 3: Cadrele naţionale de politică - Directiva 2014/94/UE/22-oct-2014 privind instalarea infrastructurii pentru combustibili alternativi
Acte UE
Jurnalul Oficial 307L
Ieşit din vigoare Versiune de la: 26 Septembrie 2023
Art. 3: Cadrele naţionale de politică
(1)Fiecare stat membru adoptă un cadru naţional de politică pentru dezvoltarea pieţei în ceea ce priveşte combustibili alternativi în sectorul transporturilor şi pentru instalarea infrastructurii relevante. Acesta cuprinde cel puţin următoarele:
- evaluarea situaţiei prezente şi a dezvoltării viitoare a pieţei în ceea ce priveşte combustibilii alternativi în sectorul transporturilor, inclusiv din perspectiva eventualei lor utilizări simultane şi combinate, precum şi a dezvoltării infrastructurii pentru combustibili alternativi, luând în considerare, acolo unde este relevant, continuitatea transfrontalieră;
- ţintele şi obiectivele naţionale, în temeiul articolului 4 alineatul (1), al articolului 4 alineatul (3), al articolului 4 alineatul (5), al articolului 6 alineatul (1), al articolului 6 alineatul (2), al articolului 6 alineatul (3), al articolului 6 alineatul (4), al articolului 6 alineatul (6), al articolului 6 alineatul (7), al articolului 6 alineatul (8) şi, dacă este cazul, al articolului 5 alineatul (1), în vederea instalării infrastructurii pentru combustibili alternativi. Respectivele ţinte şi obiective naţionale se stabilesc şi pot fi revizuite pe baza unei evaluări a cererii la nivel naţional, regional sau al întregii Uniuni, asigurându-se totodată respectarea cerinţelor minime în materie de infrastructură prevăzute în prezenta directivă;
- măsurile necesare pentru asigurarea faptului că ţintele şi obiectivele naţionale cuprinse în cadrul lor naţional de politică sunt realizate;
- măsuri care pot promova instalarea infrastructurii pentru combustibili alternativi în serviciile de transport public;
- desemnarea aglomerărilor urbane/suburbane, a altor zone dens populate şi a reţelelor care, în funcţie de necesităţile pieţei, urmează să fie dotate cu puncte de reîncărcare accesibile publicului în conformitate cu articolul 4 alineatul (1);
- desemnarea aglomerărilor urbane/suburbane, a altor zone dens populate şi a reţelelor care, în funcţie de necesităţile pieţei, urmează să fie dotate cu puncte de realimentare cu GNC în conformitate cu articolul 6 alineatul (7);
- evaluarea necesităţii de a instala puncte de realimentare cu GNL în porturile din afara reţelei centrale TEN-T;
- analizarea necesităţii de a instala surse de alimentare cu energie electrică în aeroporturi pentru a fi utilizate în cazul avioanelor staţionare.
(2)Statele membre se asigură că în cadrele naţionale de politică sunt luate în considerare necesităţile diferitelor moduri de transport existente pe teritoriul respectiv, inclusiv cele în cazul cărora sunt disponibile alternative limitate la combustibilii fosili.
(3)Cadrele naţionale de politică iau în considerare, după caz, interesele autorităţilor regionale şi locale, precum şi ale părţilor interesate în cauză.
(4)Acolo unde este necesar, statele membre cooperează, prin consultări sau prin intermediul cadrelor de politică comune, pentru a asigura coerenţa şi coordonarea măsurilor necesare pentru realizarea obiectivelor prezentei directive.
(5)Măsurile de sprijin destinate infrastructurii pentru combustibili alternativi se pun în aplicare în conformitate cu normele privind ajutoarele de stat prevăzute în TFUE.
(6)Cadrele naţionale de politică sunt conforme cu legislaţia în vigoare a Uniunii în materie de mediu şi de protecţie a climei.
(7)Statele membre notifică Comisiei cadrele lor naţionale de politică până la 18 noiembrie 2016.
(8)Pe baza cadrelor naţionale de politică, Comisia publică şi actualizează în mod periodic informaţiile privind ţintele naţionale şi obiectivele transmise de fiecare stat membru în ceea ce priveşte:
- numărul de puncte de reîncărcare accesibile publicului;
- punctele de realimentare cu GNL în porturile maritime şi interioare;
- punctele de realimentare cu GNL accesibile publicului, destinate autovehiculelor;
- punctele de realimentare cu GNC accesibile publicului, destinate autovehiculelor. Acolo unde este cazul, se publică şi următoarele informaţii cu privire la:
- punctele de realimentare cu hidrogen accesibile publicului;
- infrastructura pentru furnizarea de energie electrică de la mal în porturile maritime şi interioare;
- infrastructura pentru alimentarea cu energie electrică destinată avioanelor staţionare.
(9)Comisia asistă statele membre în procesul de raportare cu privire la cadrele naţionale de politică prin intermediul orientărilor menţionate la articolul 10 alineatul (4), evaluează coerenţa cadrelor naţionale de politică la nivelul Uniunii şi asistă statele membre în procesul de cooperare prevăzut la alineatul (4) din prezentul articol.