Art. 75. - Art. 75: Mecanismul extrajudiciar de soluţionare a reclamaţiilor consumatorilor - Directiva 2014/65/UE/15-mai-2014 privind pieţele instrumentelor financiare şi de modificare a Directivei 2002/92/CE şi a Directivei 2011/61/UE

Acte UE

Jurnalul Oficial 173L

În vigoare
Versiune de la: 28 Martie 2024
Art. 75: Mecanismul extrajudiciar de soluţionare a reclamaţiilor consumatorilor
(1)Statele membre asigură instituirea de proceduri eficiente şi eficace privind reclamaţiile şi căile de atac care să permită soluţionarea extrajudiciară a litigiilor în materie de consum referitoare la serviciile de investiţii şi la serviciile auxiliare furnizate de firmele de investiţii, apelând, după caz, la organisme existente. Statele membre se asigură totodată că toate firmele de investiţii aderă la unul sau mai multe organisme care aplică aceste proceduri de reclamaţie şi căi de atac.
(2)Statele membre se asigură că aceste organisme cooperează activ cu organismele omoloage din alte state membre în vederea soluţionării litigiilor transfrontaliere.
(3)Autorităţile competente informează ESMA în legătură cu procedurile de reclamaţie şi căile de atac menţionate la alineatul (1) care există în cadrul jurisdicţiilor lor.
ESMA publică o listă a tuturor mecanismelor extrajudiciare pe site-ul său internet şi asigură actualizarea acesteia.