Art. 3. - Art. 3: Definiţii - Directiva 2014/45/UE/03-apr-2014 privind inspecţia tehnică periodică a autovehiculelor şi a remorcilor acestora şi de abrogare a directivei 2009/40/CE
Acte UE
Jurnalul Oficial 127L
În vigoare Versiune de la: 27 Septembrie 2022
Art. 3: Definiţii
Următoarele definiţii se aplică numai în sensul prezentei directive:
1."vehicul" înseamnă orice autovehicul care nu circulă pe şine sau remorca sa;
2."autovehicul" înseamnă orice vehicul cu motor cu roţi care se deplasează prin propriile mijloace, cu o viteză maximă prin construcţie mai mare de 25 km/h;
3."remorcă" înseamnă orice vehicul cu roţi şi fără autopropulsie, conceput şi fabricat pentru a fi tractat de un autovehicul;
4."semiremorcă" înseamnă orice remorcă concepută pentru a fi cuplată la un autovehicul astfel încât o parte a sa să se sprijine pe autovehicul şi o parte substanţială din masa ei şi masa încărcăturii sale să fie suportate de autovehicul;
5."vehicule cu două sau trei roţi" înseamnă orice vehicul cu motor pe două roţi, cu sau fără ataş, şi orice tricicluri sau cvadricicluri;
6."vehicul înmatriculat într-un stat membru" înseamnă un vehicul înmatriculat sau pus în circulaţie într-un stat membru;
7."vehicul de interes istoric" înseamnă orice vehicul care este considerat ca atare de statul membru de înmatriculare sau de unul dintre organismele sale de autorizare desemnate şi care îndeplineşte toate condiţiile următoare:
- a fost fabricat sau înmatriculat pentru prima dată în urmă cu cel puţin 30 de ani;
- tipul său specific, astfel cum este definit în dreptul Uniunii sau cel naţional relevant, nu se mai află în fabricaţie;
- este bine întreţinut şi menţinut în starea sa iniţială şi nu a suferit nicio modificare substanţială a caracteristicilor tehnice ale componentelor sale principale;
8."deţinător al certificatului de înmatriculare" înseamnă persoana juridică sau fizică pe al cărei nume este înmatriculat vehiculul;
9."inspecţie tehnică" înseamnă o inspecţie efectuată în conformitate cu anexa I concepută pentru a garanta că un vehicul poate fi folosit în condiţii de siguranţă pe drumurile publice şi că respectă caracteristicile obligatorii de siguranţă şi de mediu impuse;
10."omologare" înseamnă procedura prin care un stat membru certifică faptul că un vehicul respectă dispoziţiile administrative şi cerinţele tehnice relevante menţionate în Directiva 2002/24/CE, în Directiva 2003/37/CE şi în Directiva 2007/46/CE;
11."deficienţe" înseamnă defecţiuni tehnice şi alte neconformităţi constatate în timpul unei inspecţii tehnice;
12."certificat de inspecţie tehnică" înseamnă un raport al inspecţiei tehnice eliberat de autoritatea competentă sau de un centru de inspecţie, care conţine rezultatul inspecţiei tehnice;
13."inspector" înseamnă o persoană autorizată de un stat membru sau de autoritatea competentă a acestuia să efectueze inspecţii tehnice într-un centru de inspecţie sau, după caz, în numele unei autorităţi competente;
14."autoritate competentă" înseamnă o autoritate sau un organism public căruia un stat membru i-a acordat responsabilitatea administrării sistemului de inspecţie tehnică, inclusiv, dacă este cazul, a efectuării inspecţiilor tehnice;
15."centru de inspecţie" înseamnă organisme sau entităţi publice sau private, autorizate de un stat membru să efectueze inspecţii tehnice;
16."organism de supraveghere" înseamnă un organism sau organisme înfiinţat(e) de un stat membru, responsabil(e) de supravegherea centrelor de inspecţie. Organismul de supraveghere poate face parte din autoritatea sau autorităţile competente;
17."insulă mică" înseamnă o insulă cu mai puţin de 5 000 de locuitori care nu este legată de alte părţi ale teritoriului prin poduri rutiere sau tuneluri rutiere;
18."zonă cu densitate redusă a populaţiei" înseamnă o zonă prestabilită în care densitatea populaţiei este mai mică de cinci locuitori pe kilometrul pătrat;
19."drum public" înseamnă un drum de utilitate publică generală, cum ar fi drumurile locale, regionale sau naţionale, drumurile principale, drumurile expres sau autostrăzile.