Art. 55. - Art. 55: Activităţi de achiziţie centralizate şi organisme centrale de achiziţie - Directiva 2014/25/UE/26-feb-2014 privind achiziţiile efectuate de entităţile care îşi desfăşoară activitatea în sectoarele apei, energiei, transporturilor şi serviciilor poştale şi de abrogare a Directivei 2004/17/CE

Acte UE

Jurnalul Oficial 94L

În vigoare
Versiune de la: 1 Ianuarie 2024 până la: 31 Decembrie 2025
Art. 55: Activităţi de achiziţie centralizate şi organisme centrale de achiziţie
(1)Statele membre pot prevedea că entităţile contractante pot achiziţiona produse şi/sau servicii de la un organism central de achiziţie care oferă activitatea de achiziţie centralizată menţionată la articolul 2 punctul 10 litera (a).
De asemenea, statele membre pot prevedea posibilitatea ca entităţile contractante să achiziţioneze lucrări, produse şi servicii prin utilizarea fie a contractelor atribuite de un organism central de achiziţie, fie a sistemelor dinamice de achiziţii administrate de un organism central de achiziţie, fie a unui acord-cadru încheiat de un organism central de achiziţie care oferă activitatea de achiziţie centralizată menţionată la articolul 2 punctul 10 litera (b). În cazul în care un sistem dinamic de achiziţii care este administrat de un organism central de achiziţie poate fi utilizat de alte entităţi contractante, acest lucru se menţionează în invitaţia la procedura concurenţială de ofertare care instituie sistemul dinamic de achiziţii respectiv.
În ceea ce priveşte primul şi al doilea paragraf, statele membre pot dispune că anumite achiziţii trebuie să se realizează recurgând la organisme centrale de achiziţie sau la unul sau mai multe organisme centrale de achiziţie specifice.
(2)O entitate contractantă îşi îndeplineşte obligaţiile care îi revin în temeiul prezentei directive atunci când achiziţionează produse sau servicii de la un organism central de achiziţie care oferă activitatea de achiziţie centralizată menţionată la articolul 2 punctul 10 litera (a).
În plus, o entitate contractantă îşi îndeplineşte, de asemenea, obligaţiile care îi revin în temeiul prezentei directive atunci când achiziţionează lucrări, produse sau servicii prin utilizarea contractelor atribuite de organismul central de achiziţie, prin utilizarea sistemelor dinamice de achiziţii administrate de organismul central de achiziţie sau utilizând un acord-cadru încheiat de organismul central de achiziţie care oferă activitatea de achiziţie centralizată menţionată la articolul 2 punctul 10 litera (b).
Cu toate acestea, entitatea contractantă în cauză este responsabilă de îndeplinirea obligaţiilor prevăzute în prezenta directivă în ceea ce priveşte părţile pe care le derulează ea însăşi, cum ar fi:
a)atribuirea unui contract în cadrul unui sistem dinamic de achiziţii, care este administrat de un organism central de achiziţie; sau
b)efectuarea unei reluări a procedurii concurenţiale în cadrul unui acord-cadru care a fost încheiat de un organism central de achiziţie.
(3)Toate procedurile de achiziţii desfăşurate de un organism central de achiziţie sunt efectuate folosind mijloace electronice de comunicare, în conformitate cu cerinţele stabilite la articolul 40.
(4)Entităţile contractante pot atribui, fără aplicarea procedurilor prevăzute în prezenta directivă, un contract de achiziţii de servicii pentru furnizarea de activităţi de achiziţie centralizate unui organism central de achiziţie.
Astfel de contracte de achiziţii de servicii pot include, de asemenea, furnizarea de activităţi de achiziţie auxiliare.