Art. 100. - Art. 100: Rapoarte individuale privind procedurile de atribuire a contractelor - Directiva 2014/25/UE/26-feb-2014 privind achiziţiile efectuate de entităţile care îşi desfăşoară activitatea în sectoarele apei, energiei, transporturilor şi serviciilor poştale şi de abrogare a Directivei 2004/17/CE

Acte UE

Jurnalul Oficial 94L

În vigoare
Versiune de la: 1 Ianuarie 2024 până la: 31 Decembrie 2025
Art. 100: Rapoarte individuale privind procedurile de atribuire a contractelor
(1)Entităţile contractante păstrează informaţii corespunzătoare referitoare la fiecare contract sau la fiecare acord-cadru reglementat de prezenta directivă şi la fiecare situaţie în care s-a instituit un sistem dinamic de achiziţii. Aceste informaţii sunt suficiente pentru a le permite, la o dată ulterioară, să justifice deciziile luate în legătură cu:
a)calificarea şi selectarea operatorilor economici şi atribuirea contractelor;
b)utilizarea de proceduri de negociere fără o invitaţie de participare la o procedură concurenţială de ofertare în temeiul articolului 50;
c)neaplicarea dispoziţiilor de la titlul II capitolele II-IV în temeiul derogărilor prevăzute la titlul I capitolele II şi III;
d)după caz, motivele pentru care au fost folosite alte mijloace de comunicare decât cele electronice pentru depunerea electronică.
În măsura în care anunţul de atribuire a contractului întocmit în temeiul articolului 70 sau al articolului 92 alineatul (2) conţine informaţiile solicitate în prezentul alineat, entităţile contractante pot utiliza respectivul anunţ.
(2)Entităţile contractante documentează evoluţia tuturor procedurilor de achiziţie, indiferent dacă procedurile sunt efectuate prin mijloace electronice sau nu. În acest scop, acestea se asigură că păstrează suficientă documentaţie pentru a justifica deciziile luate în toate etapele procedurii de achiziţie, cum ar fi documentaţia privind comunicările cu operatorii economici şi deliberările interne, pregătirea documentelor achiziţiei, de dialog sau de negociere, după caz, precum şi etapele de selecţie şi de atribuire a contractului. Documentaţia se păstrează timp de minim trei ani de la data atribuirii contractului.
(3)Informaţiile sau documentaţia, sau elementele principale ale acestora, sunt comunicate Comisiei sau autorităţilor, organismelor sau structurilor naţionale menţionate la articolul 99, la solicitarea acestora.