Art. 84. - Art. 84: Rapoarte individuale privind procedurile de atribuire a contractelor - Directiva 2014/24/UE/26-feb-2014 privind achiziţiile publice şi de abrogare a Directivei 2004/18/CE

Acte UE

Jurnalul Oficial 94L

În vigoare
Versiune de la: 1 Ianuarie 2024 până la: 31 Decembrie 2025
Art. 84: Rapoarte individuale privind procedurile de atribuire a contractelor
(1)Pentru fiecare contract sau acord-cadru reglementat de prezenta directivă şi de fiecare dată când se instituie un sistem dinamic de achiziţii, autorităţile contractante întocmesc un raport scris care cuprinde cel puţin următoarele elemente:
a)denumirea şi adresa autorităţii contractante, obiectul şi valoarea contractului, a acordului-cadru sau a sistemului dinamic de achiziţii;
b)dacă este cazul, rezultatele selecţiei calitative şi/sau reducerea numărului în conformitate cu articolele 65 şi 66, şi anume:
(i)numele candidaţilor sau ale ofertanţilor selectaţi şi justificarea alegerii lor;
(ii)numele candidaţilor sau ale ofertanţilor respinşi şi motivele respingerii lor;
c)motivele respingerii ofertelor considerate nejustificat de scăzute;
d)numele ofertantului câştigător şi justificarea alegerii ofertei sale, precum şi, dacă se cunoaşte, partea din contract sau din acordul-cadru pe care acesta intenţionează să o subcontracteze unor terţi; şi, dacă sunt cunoscute la momentul respectiv, numele subcontractanţilor contractantului principal, dacă este cazul;
e)în cazul procedurilor competitive cu negocieri şi al dialogurilor competitive, circumstanţele prevăzute la articolul 26 care justifică recurgerea la respectivele proceduri;
f)în cazul procedurilor de negociere fără publicare prealabilă, circumstanţele menţionate la articolul 32 care justifică recurgerea la procedura respectivă;
g)atunci când este cazul, motivele pentru care autoritatea contractantă a renunţat să atribuie un contract sau să încheie un acord-cadru ori să iniţieze un sistem dinamic de achiziţii;
h)atunci când este cazul, motivele pentru care au fost folosite alte mijloace de comunicare decât cele electronice pentru depunerea ofertelor;
i)atunci când este cazul, conflictele de interese identificate şi măsurile luate în acest sens.
Acest raport nu este solicitat în legătură cu contractele care se bazează pe acorduri-cadru, în cazul în care acestea sunt încheiate în conformitate cu articolul 33 alineatul (3) sau alineatul (4) litera (a).
În măsura în care anunţul de atribuire a contractului întocmit în temeiul articolului 50 sau al articolului 75 alineatul (2) conţine informaţiile solicitate în prezentul alineat, autorităţile contractante pot utiliza respectivul anunţ.
(2)Autorităţile contractante documentează evoluţia tuturor procedurilor de achiziţie, indiferent dacă acestea se desfăşoară prin mijloace electronice sau nu. În acest scop, acestea se asigură că păstrează suficientă documentaţie pentru a justifica deciziile luate în toate etapele procedurii de achiziţie, cum ar fi documentaţia privind comunicările cu operatorii economici şi deliberările interne, pregătirea documentelor achiziţiei, de dialog sau de negociere, după caz, precum şi etapele de selecţie şi de atribuire a contractului. Documentaţia se păstrează timp de minim trei ani de la data atribuirii contractului.
(3)Raportul sau elementele sale principale sunt comunicate Comisiei sau autorităţilor, organismelor sau structurilor competente menţionate la articolul 83, la solicitarea acestora.