Art. 92. - Art. 92: Politici de remunerare - Directiva 2013/36/UE/26-iun-2013 cu privire la accesul la activitatea instituţiilor de credit şi supravegherea prudenţială a instituţiilor de credit, de modificare a Directivei 2002/87/CE şi de abrogare a Directivelor 2006/48/CE şi 2006/49/CE

Acte UE

Jurnalul Oficial 176L

În vigoare
Versiune de la: 28 August 2025
Art. 92: Politici de remunerare
(1)[textul din Art. 92, alin. (1) din titlul VII, capitolul 2, sectiunea II, subsectiunea 3 a fost abrogat la 27-iun-2019 de Art. 1, punctul 26. din Directiva 878/20-mai-2019]
(2)Statele membre se asigură că, la stabilirea şi aplicarea politicilor privind remuneraţia totală, inclusiv salariile şi beneficiile discreţionare de tipul pensiilor, pentru categoriile de personal ale căror activităţi profesionale au un impact semnificativ asupra profilului de risc al instituţiei, instituţiile respectă următoarele cerinţe într-un mod adecvat în raport cu dimensiunea şi organizarea lor internă, precum şi cu natura, amploarea şi complexitatea activităţilor lor:
a)politica de remunerare promovează şi este compatibilă cu o gestionare a riscurilor viabilă şi eficace şi nu încurajează asumarea unor riscuri care depăşesc nivelul de risc tolerat de instituţie;
a1)politica de remunerare este o politică de remunerare neutră din punctul de vedere al genului.

b)politica de remunerare este compatibilă cu strategia de afaceri, obiectivele, valorile şi interesele pe termen lung ale instituţiei şi cuprinde măsuri pentru evitarea conflictelor de interese;
c)organul de conducere al instituţiei, în funcţia sa de supraveghere, adoptă şi revizuieşte periodic principiile generale ale politicii de remunerare şi este responsabil cu supravegherea aplicării acesteia;
d)aplicarea politicii de remunerare este supusă, cel puţin o dată pe an, unei evaluări interne centrale şi independente a respectării politicilor şi procedurilor de remunerare adoptate de organul de conducere în cadrul funcţiei sale de supraveghere;
e)membrii personalului care deţin funcţii de control intern sunt independenţi de unităţile operaţionale pe care le supraveghează, deţin autoritatea corespunzătoare şi sunt remuneraţi în funcţie de realizarea obiectivelor legate de funcţiile lor, indiferent de performanţele sectoarelor operaţionale pe care le controlează;

f)remunerarea coordonatorilor funcţiilor de control intern este supravegheată direct de către comitetul de remunerare menţionat la articolul 95 sau, în cazul în care nu a fost înfiinţat un astfel de comitet, de către organul de conducere în funcţia sa de supraveghere;

g)politica de remunerare, care ţine cont de criteriile naţionale de stabilire a salariilor, face o distincţie clară între criteriile de stabilire:
(i)a remuneraţiei fixe de bază, care ar trebui să reflecte în primul rând experienţa profesională relevantă şi responsabilitatea organizaţională, astfel cum sunt prevăzute în fişa postului unui angajat, ca parte a termenilor de angajare şi
(ii)a remuneraţiei variabile, care ar trebui să reflecte performanţele sustenabile şi adaptate la risc, precum şi performanţele care depăşesc ceea ce este necesar pentru a îndeplini atribuţiile prevăzute în fişa postului a unui angajat, ca parte a termenilor de angajare.
(3)În sensul alineatului (2), categoriile de personal ale căror activităţi profesionale au un impact semnificativ asupra profilului de risc al instituţiei includ cel puţin:
a)toţi membrii organului de conducere şi ai conducerii superioare;
b)membrii personalului cu responsabilităţi de conducere asupra funcţiilor de control intern sau a unităţilor operaţionale importante ale instituţiei;

c)membrii personalului îndreptăţiţi la remuneraţii semnificative în exerciţiul financiar precedent, cu condiţia ca următoarele condiţii să fie îndeplinite:
(i)remuneraţia membrului personalului este egală sau mai mare de 500 000 EUR şi este egală sau mai mare decât remuneraţia medie acordată membrilor organului de conducere şi ai conducerii superioare menţionaţi la litera (a);
(ii)membrul personalului îşi desfăşoară activitatea profesională într-o unitate operaţională importantă, iar activitatea are, prin natura sa, un impact semnificativ asupra profilului de risc al unităţii operaţionale în cauză.