Art. 48h. - Art. 48 h : Cerinţe de contabilizare - Directiva 2013/36/UE/26-iun-2013 cu privire la accesul la activitatea instituţiilor de credit şi supravegherea prudenţială a instituţiilor de credit, de modificare a Directivei 2002/87/CE şi de abrogare a Directivelor 2006/48/CE şi 2006/49/CE

Acte UE

Jurnalul Oficial 176L

În vigoare
Versiune de la: 28 August 2025
Art. 48h: Cerinţe de contabilizare
(1)Statele membre prevăd obligaţia ca sucursalele din ţări terţe să ţină un registru care să le permită sucursalelor respective din ţări terţe să urmărească şi să ţină o evidenţă cuprinzătoare şi precisă a tuturor activelor şi pasivelor contabilizate sau iniţiate de sucursala dintr-o ţară terţă în statul membru în cauză şi să gestioneze activele şi pasivele respective în mod autonom în cadrul sucursalei dintr-o ţară terţă. Registrul furnizează toate informaţiile necesare şi suficiente cu privire la riscurile generate de sucursala dintr-o ţară terţă şi cu privire la modul în care acestea sunt gestionate.
(2)Statele membre prevăd obligaţia ca sucursalele din ţări terţe să elaboreze, precum şi să revizuiască şi să actualizeze periodic o politică privind modalităţile de contabilizare pentru gestionarea registrului menţionat la alineatul (1). O astfel de politică este documentată şi aprobată de organismul de conducere relevant al întreprinderii principale. Politica oferă o justificare clară a modalităţilor de contabilizare şi stabileşte în ce fel se aliniază modalităţile respective la strategia de afaceri a sucursalei dintr-o ţară terţă.
(3)Statele membre prevăd obligaţia ca sucursalele din ţări terţe să se asigure că un aviz independent formulat în scris şi motivat cu privire la punerea în aplicare şi respectarea continuă a cerinţelor prevăzute la prezentul articol este pregătit în mod periodic şi este destinat autorităţii competente, incluzând constatări şi concluzii.
(4)ABE elaborează proiecte de standarde tehnice de reglementare pentru a preciza modalităţile de contabilizare pe care sucursalele din ţări terţe trebuie să le aplice în sensul prezentului articol, în special în ceea ce priveşte:
a)metodologia pentru a identifica şi a păstra evidenţe cuprinzătoare şi precise ale activelor şi pasivelor contabilizate de sucursala dintr-o ţară terţă în statul membru; şi
b)metodologia pentru identificarea şi ţinerea unei evidenţe a elementelor extrabilanţiere şi a activelor şi pasivelor iniţiate de o sucursală dintr-o ţară terţă şi contabilizate sau deţinute la distanţă în alte sucursale sau filiale ale aceluiaşi grup în numele sau în beneficiul sucursalei iniţiatoare dintr-o ţară terţă.
ABE înaintează Comisiei aceste proiecte de standarde tehnice de reglementare până la 10 ianuarie 2026.
Comisiei îi este delegată competenţa de a completa prezenta directivă prin adoptarea standardelor tehnice de reglementare menţionate la primul paragraf de la prezentul alineat în conformitate cu articolele 10-14 din Regulamentul (UE) nr. 1093/2010.