Art. 7. - Art. 7: Transparenţă - Directiva 2013/11/UE/21-mai-2013 privind soluţionarea alternativă a litigiilor în materie de consum şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 şi a Directivei 2009/22/CE (Directiva privind SAL în materie de consum)

Acte UE

Jurnalul Oficial 165L

În vigoare
Versiune de la: 18 Iunie 2013
Art. 7: Transparenţă
(1)Statele membre se asigură că entităţile SAL publică pe site-urile lor internet, pe un suport durabil, la cerere, şi prin orice alte mijloace pe care le consideră adecvate, clare şi uşor de înţeles, informaţii privind:
a)datele lor de contact, inclusiv adresa poştală şi de e-mail;
b)faptul că entităţile SAL sunt incluse pe o listă în conformitate cu articolul 20 alineatul (2);
c)persoanele fizice responsabile de SAL, modalităţile de numire a acestora şi durata mandatului lor;
d)expertiza, imparţialitatea şi independenţa persoanelor fizice responsabile de SAL, în cazul în care sunt angajate sau remunerate în mod exclusiv de către comerciant;
e)apartenenţa acestora la reţelele entităţilor SAL care facilitează soluţionarea litigiilor transfrontaliere, dacă este cazul;
f)tipurile de litigii pe care sunt competente să le soluţioneze, inclusiv orice prag financiar, dacă este cazul;
g)normele de procedură care reglementează soluţionarea unui litigiu şi motivele pentru care entitatea SAL poate refuza să se ocupe de un anumit litigiu, în conformitate cu articolul 5 alineatul (4);
h)limbile în care reclamaţiile pot fi prezentate entităţii SAL şi în care se desfăşoară procedura SAL;
i)tipurile de norme pe care entitatea SAL le poate utiliza ca bază de soluţionare a litigiilor (de exemplu, norme juridice, considerente de echitate, coduri de conduită);
j)orice cerinţe preliminare pe care părţile ar putea fi obligate să le îndeplinească înaintea începerii procedurii de soluţionare alternativă a litigiului, inclusiv cerinţa adresată consumatorului de a încerca o soluţionare a diferendului direct cu comerciantul;
k)măsura în care părţile se pot retrage din procedură;
l)costurile, în cazul în care acestea există, care urmează să fie suportate de către părţi, inclusiv orice norme privind imputarea cheltuielilor la încheierea procedurii;
m)durata medie a procedurii SAL;
n)efectul juridic al rezultatului procedurii SAL, inclusiv penalităţile pentru nerespectare în cazul unei decizii cu efecte obligatorii asupra părţilor, dacă este cazul;
o)punerea în aplicare a deciziei SAL, dacă acest lucru este relevant.
(2)Statele membre se asigură că entităţile SAL publică pe site-urile lor internet, pe un suport durabil, la cerere, şi prin orice alte mijloace pe care le consideră adecvate rapoarte anuale de activitate. Aceste rapoarte cuprind următoarele informaţii privind atât litigiile naţionale, cât şi litigiile transfrontaliere:
a)numărul de litigii înaintate şi tipurile de reclamaţii la care se referă;
b)orice probleme sistematice sau semnificative care apar frecvent şi duc la litigii între consumatori şi comercianţi; informaţiile respective pot fi însoţite de recomandări cu privire la modul în care aceste probleme pot fi evitate sau rezolvate în viitor, în scopul de a ridica standardele comercianţilor şi de a facilita schimbul de informaţii şi de bune practici;
c)proporţia litigiilor pe care entitatea SAL a refuzat să le instrumenteze şi ponderea procentuală a tipurilor de motive pe care se bazează acest refuz, în conformitate cu articolul 5 alineatul (4);
d)în cazul procedurilor descrise la articolul 2 alineatul (2) litera (a), proporţia procentuală a soluţiilor care sunt propuse sau impuse în favoarea consumatorului şi în favoarea comerciantului şi a celor obţinute pe cale amiabilă;
e)proporţia de proceduri SAL care au fost întrerupte, precum şi motivul întreruperii acestora, dacă este cunoscut;
f)timpul mediu necesar pentru soluţionarea litigiilor;
g)proporţia respectării rezultatelor procedurilor SAL, în cazul în care aceasta este cunoscută;
h)cooperarea entităţilor SAL în cadrul reţelelor entităţilor SAL care facilitează soluţionarea litigiilor transfrontaliere, dacă este cazul.