Art. 2. - Art. 2: Domeniul de aplicare - Directiva 2013/11/UE/21-mai-2013 privind soluţionarea alternativă a litigiilor în materie de consum şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 şi a Directivei 2009/22/CE (Directiva privind SAL în materie de consum)

Acte UE

Jurnalul Oficial 165L

În vigoare
Versiune de la: 18 Iunie 2013
Art. 2: Domeniul de aplicare
(1)Prezenta directivă se aplică procedurilor de soluţionare extrajudiciară a litigiilor naţionale şi transfrontaliere care privesc obligaţiile contractuale prevăzute în contractele de vânzări sau în contractele de prestări de servicii între un comerciant stabilit în Uniune şi un consumator rezident în Uniune prin intervenţia unei entităţi SAL, care propune sau impune o soluţie sau reuneşte părţile în scopul de a facilita o soluţie amiabilă.
(2)Prezenta directivă nu se aplică:
a)procedurilor entităţilor de soluţionare a litigiilor, în cazul în care persoanele fizice responsabile de soluţionarea litigiilor sunt angajate sau remunerate exclusiv de comerciant, cu excepţia cazului în care statele membre hotărăsc să permită ca astfel de proceduri să fie considerate proceduri SAL în conformitate cu prezenta directivă şi sunt îndeplinite cerinţele prevăzute în capitolul II, inclusiv cerinţele specifice de independenţă şi transparenţă prevăzute la articolul 6 alineatul (3);
b)procedurilor supuse sistemelor de instrumentare a reclamaţiilor consumatorilor gestionate de comerciant;
c)serviciilor neeconomice de interes general;
d)litigiilor între comercianţi;
e)negocierilor directe între consumator şi comerciant;
f)încercărilor efectuate de un judecător de a soluţiona un litigiu pe parcursul procedurii judiciare referitoare la respectivul litigiu;
g)procedurilor iniţiate de un comerciant împotriva unui consumator;
h)serviciilor de sănătate prestate pacienţilor de către cadre medicale pentru evaluarea, menţinerea sau refacerea stării lor de sănătate, inclusiv prescrierea, eliberarea şi furnizarea de medicamente şi dispozitive medicale;
i)entităţilor publice de învăţământ superior sau complementar.
(3)Prezenta directivă instituie cerinţe armonizate de calitate pentru entităţile SAL şi procedurile SAL pentru a garanta că, după punerea sa în aplicare, consumatorii au acces la mecanisme de soluţionare extrajudiciară a litigiilor de înaltă calitate, transparente, eficace şi echitabile, indiferent de locul de reşedinţă în Uniune. Statele membre pot menţine sau introduce norme care le depăşesc pe cele prevăzute de prezenta directivă, în scopul de a asigura un nivel mai ridicat de protecţie a consumatorilor.
(4)Prezenta directivă recunoaşte competenţa statelor membre de a stabili dacă entităţile SAL înfiinţate pe teritoriul lor ar trebui să fie în măsură să impună o soluţie.