Art. 19. - Art. 19: Informaţii care trebuie notificate autorităţilor competente de către entităţile de soluţionare a litigiilor - Directiva 2013/11/UE/21-mai-2013 privind soluţionarea alternativă a litigiilor în materie de consum şi de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 şi a Directivei 2009/22/CE (Directiva privind SAL în materie de consum)

Acte UE

Jurnalul Oficial 165L

În vigoare
Versiune de la: 18 Iunie 2013
Art. 19: Informaţii care trebuie notificate autorităţilor competente de către entităţile de soluţionare a litigiilor
(1)Statele membre se asigură că entităţile de soluţionare a litigiilor stabilite pe teritoriile lor, pe care intenţionează să le considere drept entităţi SAL în temeiul prezentei directive şi să le includă pe o listă în conformitate cu articolul 20 alineatul (2), notifică autorităţii competente următoarele:
a)numele, coordonatele şi site-ul internet;
b)informaţii privind structura şi finanţarea lor, inclusiv informaţii privind persoanele fizice responsabile de soluţionarea litigiilor, remunerarea, mandatul lor şi angajatorul lor;
c)normele lor de procedură;
d)comisioanele lor, după caz;
e)durata medie a procedurilor de soluţionare a litigiilor;
f)limba sau limbile în care pot fi prezentate reclamaţii şi în care se poate desfăşura procedura de soluţionare a litigiilor;
g)o declaraţie privind tipurile de litigii vizate de procedura de soluţionare a litigiilor;
h)motivele pentru care entitatea de soluţionare a litigiilor poate refuza să instrumenteze un anumit litigiu în conformitate cu articolul 5 alineatul (4);
i)o declaraţie motivată care să ateste dacă entitatea poate fi considerată sau nu drept entitate SAL care intră în domeniul de aplicare al prezentei directive şi dacă este conformă cu cerinţele de calitate prevăzute în capitolul II.
În caz de modificare a informaţiilor menţionate la literele (a)-(h), entităţile SAL notifică, fără întârzieri nejustificate, aceste modificări autorităţii competente.
(2)În cazul în care statele membre decid să permită procedurile menţionate la articolul 2 alineatul (2) litera (a), acestea se asigură că entităţile SAL care aplică astfel de proceduri comunică autorităţii competente, în plus faţă de informaţiile şi declaraţiile menţionate la alineatul (1), informaţiile necesare pentru a evalua conformitatea acestora cu cerinţele specifice suplimentare privind independenţa şi transparenţa prevăzute la articolul 6 alineatul (3).
(3)Statele membre se asigură că entităţile SAL comunică autorităţilor competente la fiecare doi ani informaţii privind:
a)numărul de litigii înaintate şi tipurile de reclamaţii la care se referă;
b)procentul de proceduri SAL care au fost întrerupte înainte de a fi obţinut un rezultat;
c)durata medie de soluţionare a litigiilor primite;
d)proporţia respectării rezultatelor procedurilor SAL, în cazul în care aceasta este cunoscută;
e)orice probleme sistematice sau semnificative care apar frecvent şi duc la litigii între consumatori şi comercianţi. Informaţiile comunicate în acest sens pot fi însoţite de recomandări cu privire la modul în care aceste probleme pot fi evitate sau rezolvate în viitor;
f)după caz, o evaluare a eficacităţii cooperării lor în cadrul reţelelor entităţilor SAL care facilitează soluţionarea litigiilor transfrontaliere;
g)după caz, formarea oferită persoanelor fizice responsabile de SAL în conformitate cu articolul 6 alineatul (6);
h)o evaluare a eficacităţii procedurii SAL oferite de către entitate şi a modalităţilor posibile de îmbunătăţire a performanţelor sale.