Art. 25. - Art. 25: Formarea practicienilor - Directiva 2012/29/UE/25-oct-2012 de stabilire a unor norme minime privind drepturile, sprijinirea şi protecţia victimelor criminalităţii şi de înlocuire a Deciziei-cadru 2001/220/JAI a Consiliului

Acte UE

Jurnalul Oficial 315L

În vigoare
Versiune de la: 14 Noiembrie 2012
Art. 25: Formarea practicienilor
(1)Statele membre se asigură că funcţionarii susceptibili să intre în contact cu victimele, precum personalul poliţienesc şi personalul instanţelor, beneficiază de cursuri de formare atât generale, cât şi de specialitate, până la un nivel adecvat din punctul de vedere al contactului cu victimele, pentru a spori nivelul de conştientizare de către aceştia a nevoilor victimelor şi pentru a le permite să poată trata victimele într-un mod respectuos, imparţial şi profesionist.
(2)Fără a aduce atingere independenţei judiciare şi diferenţelor de organizare ale sistemelor judiciare din Uniune, statele membre solicită celor care răspund de formarea judecătorilor şi a procurorilor implicaţi în proceduri penale să pună la dispoziţie cursuri de formare atât generale, cât şi de specialitate, pentru a spori nivelul de conştientizare de către judecători şi procurori a nevoilor victimelor.
(3)Cu respectarea adecvată a independenţei profesiei juridice, statele membre recomandă celor care răspund de formarea avocaţilor să pună la dispoziţie cursuri de formare atât generale, cât şi de specialitate, pentru a spori nivelul de conştientizare de către avocaţi a nevoilor victimelor.
(4)Prin serviciile publice sau prin finanţarea organizaţiilor de sprijinire a victimelor, statele membre încurajează iniţiative prin care cei care furnizează servicii de sprijinire a victimelor şi de justiţie reparatorie beneficiază de formare corespunzătoare la un nivel adecvat în ceea ce priveşte contactul cu victimele şi îndeplinesc standardele profesionale necesare pentru a garanta că aceste servicii sunt furnizate într-un mod respectuos, imparţial şi profesionist.
(5)În conformitate cu funcţiile practicianului, cu natura şi nivelul contactului acestuia cu victimele, cursurile de formare urmăresc să permită practicianului să recunoască victimele şi să le trateze în mod respectuos, profesionist şi nediscriminatoriu.