Capitolul ii - INFORMAŢII DESTINATE CONSUMATORILOR PENTRU ALTE CONTRACTE DECÂT CONTRACTELE LA DISTANŢĂ SAU CONTRACTELE NEGOCIATE ÎN AFARA SPAŢIILOR COMERCIALE - Directiva 2011/83/UE/25-oct-2011 privind drepturile consumatorilor, de modificare a Directivei 93/13/CEE a Consiliului şi a Directivei 1999/44/CE a Parlamentului European şi a Consiliului şi de abrogare a Directivei 85/577/CEE a Consiliului şi a Directivei 97/7/CE a Parlamentului European şi a Consiliului

Acte UE

Jurnalul Oficial 304L

În vigoare
Versiune de la: 26 Martie 2024
CAPITOLUL II:INFORMAŢII DESTINATE CONSUMATORILOR PENTRU ALTE CONTRACTE DECÂT CONTRACTELE LA DISTANŢĂ SAU CONTRACTELE NEGOCIATE ÎN AFARA SPAŢIILOR COMERCIALE
Art. 5: Cerinţe în materie de informare pentru alte contracte decât contractele negociate în afara spaţiilor comerciale şi contractele la distanţă
(1)Înainte ca un contract, altul decât un contract la distanţă sau un contract negociat în afara spaţiilor comerciale, sau orice ofertă similară să producă efecte obligatorii asupra consumatorului, comerciantul trebuie să îi furnizeze consumatorului următoarele informaţii în mod clar şi inteligibil, în cazul în care respectivele informaţii nu reies în mod evident din context:
a)principalele caracteristici ale bunurilor sau serviciilor, în mod corespunzător cu mediul de comunicare şi cu bunurile sau serviciile în cauză;
b)identitatea comerciantului, cum ar fi denumirea sa socială, adresa geografică la care este stabilit şi numărul său de telefon;
c)preţul total al bunurilor sau serviciilor cu toate taxele incluse sau, în cazul în care preţul nu poate fi calculat în avans în mod rezonabil dată fiind natura bunurilor sau a serviciilor, modalitatea de calcul al preţului şi, după caz, toate costurile suplimentare de transport, de livrare sau taxele poştale sau, în cazul în care acestea nu pot fi calculate în avans în mod rezonabil, menţionarea faptului că aceste costuri suplimentare ar putea fi suportate de consumator;
d)acolo unde este cazul, modalităţile de plată, livrare şi executare, data până la care comerciantul se angajează să livreze bunurile sau să presteze serviciile şi politica comerciantului de soluţionare a reclamaţiilor;
e)o menţiune privind existenţa garanţiei legale de conformitate pentru bunuri şi privind principalele sale elemente, inclusiv durata sa minimă de doi ani astfel cum se prevede în Directiva (UE) 2019/771, într-un mod vizibil, utilizând notificarea armonizată menţionată la articolul 22a din prezenta directivă;
e1)în cazul în care producătorul oferă consumatorului o garanţie comercială de durabilitate fără costuri suplimentare, care acoperă întregul bun şi cu o durată mai mare de doi ani, iar producătorul pune aceste informaţii la dispoziţia comerciantului, informaţiile conform cărora bunul în cauză beneficiază de o astfel de garanţie, durata acesteia şi o menţiune cu privire la existenţa garanţiei legale de conformitate, într-un mod vizibil, utilizând eticheta armonizată menţionată la articolul 22a;
e2)o menţiune privind existenţa garanţiei legale de conformitate pentru conţinutul digital şi serviciile digitale;
e3)dacă este cazul, existenţa şi condiţiile aplicabile serviciilor postvânzare şi garanţiilor comerciale;
e4)pentru bunurile cu elemente digitale, pentru conţinutul digital şi pentru serviciile digitale, în cazul în care producătorul sau furnizorul pune astfel de informaţii la dispoziţia comerciantului, perioada minimă, exprimată fie ca perioadă de timp, fie prin referire la o dată, în care producătorul sau furnizorul furnizează actualizări de software.

f)durata de valabilitate a contractului, după caz, sau, în cazul unui contract pe durată nedeterminată sau al unui contract care urmează să fie prelungit în mod automat, condiţiile de reziliere a contractului;
g)dacă este cazul, funcţionalitatea, inclusiv măsurile tehnice de protecţie aplicabile, a bunurilor cu elemente digitale, a conţinutului digital şi a serviciilor digitale;

h)dacă este cazul, orice compatibilitate şi interoperabilitate relevante ale bunurilor cu elemente digitale, ale conţinutului digital şi ale serviciilor digitale de care comerciantul are cunoştinţă sau se poate presupune în mod rezonabil că are cunoştinţă.

i)dacă este cazul, punctajul posibilităţii de reparare a bunurilor;
j)în cazul în care litera (i) nu se aplică şi cu condiţia ca producătorul să pună astfel de informaţii la dispoziţia comerciantului, informaţii cu privire la disponibilitatea, costul estimat şi procedura de comandare a pieselor de schimb care sunt necesare pentru a menţine conformitatea bunurilor, cu privire la disponibilitatea instrucţiunilor de reparare şi întreţinere, precum şi informaţii privind restricţiile de reparare.

(2)Alineatul (1) se aplică şi contractelor de furnizare a apei, gazelor sau energiei electrice, atunci când acestea nu sunt puse în vânzare într-un volum limitat sau cantitate prestabilită, a încălzirii centralizate sau a conţinuturilor digitale care nu sunt livrate pe un suport material.
(3)Statelor membre nu li se va cere să aplice alineatul (1) contractelor care implică tranzacţii de la o zi la alta şi care sunt puse în execuţie imediat, în momentul în care sunt încheiate.
(4)Pentru contractele care fac obiectul prezentului articol, statele membre pot adopta sau menţine cerinţe precontractuale suplimentare în materie de informare.