Art. 16c. - Art. 16 c : Plata serviciului prestat înainte de retragere - Directiva 2011/83/UE/25-oct-2011 privind drepturile consumatorilor, de modificare a Directivei 93/13/CEE a Consiliului şi a Directivei 1999/44/CE a Parlamentului European şi a Consiliului şi de abrogare a Directivei 85/577/CEE a Consiliului şi a Directivei 97/7/CE a Parlamentului European şi a Consiliului

Acte UE

Jurnalul Oficial 304L

În vigoare
Versiune de la: 26 Martie 2024
Art. 16c: Plata serviciului prestat înainte de retragere
(1)În cazul în care consumatorul îşi exercită dreptul de retragere în temeiul articolului 16b, acestuia i se poate impune să plătească numai pentru serviciul prestat efectiv de comerciant în conformitate cu contractul la distanţă. Consumatorul plăteşte pentru serviciul respectiv fără întârzieri nejustificate. Suma de plată:
a)nu depăşeşte o sumă proporţională cu serviciul deja prestat, în comparaţie cu acoperirea totală a contractului la distanţă;
b)nu este în niciun caz de asemenea natură încât să poată fi interpretată ca penalitate.
(2)Statele membre pot dispune ca, în cazul retragerii dintr-un contract de asigurare, consumatorilor să nu li se poată impune plata niciunei sume.
(3)Comerciantul nu îi poate impune consumatorului să plătească o sumă potrivit alineatului (1) din prezentul articol decât dacă poate dovedi că consumatorul a fost informat în mod corespunzător cu privire la suma de plată, în conformitate cu articolul 16a alineatul (1) litera (p). Comerciantul nu poate însă solicita o astfel de plată în cazul în care a început executarea contractului înainte de expirarea perioadei de retragere prevăzute la articolul 16b alineatul (1) fără solicitarea prealabilă a consumatorului.
(4)Fără întârzieri nejustificate şi în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data la care primeşte notificarea de retragere, comerciantul rambursează consumatorului orice sume pe care le-a primit de la acesta în conformitate cu contractul la distanţă, cu excepţia sumei menţionate la alineatul (1).
(5)Consumatorul rambursează comerciantului orice sume pe care le-a primit de la acesta, fără întârzieri nejustificate şi în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data la care consumatorul se retrage din contract.