Art. 13. - Art. 13: Obligaţiile care revin comerciantului în cazul retragerii - Directiva 2011/83/UE/25-oct-2011 privind drepturile consumatorilor, de modificare a Directivei 93/13/CEE a Consiliului şi a Directivei 1999/44/CE a Parlamentului European şi a Consiliului şi de abrogare a Directivei 85/577/CEE a Consiliului şi a Directivei 97/7/CE a Parlamentului European şi a Consiliului

Acte UE

Jurnalul Oficial 304L

În vigoare
Versiune de la: 26 Martie 2024
Art. 13: Obligaţiile care revin comerciantului în cazul retragerii
(1)Comerciantul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată şi, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului în conformitate cu articolul 11.
Comerciantul rambursează sumele menţionate la primul paragraf folosind aceleaşi modalităţi de plată ca şi cele folosite de consumator pentru tranzacţia iniţială, cu excepţia cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată şi cu condiţia ca consumatorul să nu trebuiască să plătească comisioane în urma rambursării.
(2)Fără a aduce atingere alineatului (1), comerciantul nu este obligat să ramburseze costurile suplimentare în cazul în care consumatorul a ales în mod explicit un alt tip de livrare decât livrarea standard oferită de comerciant.
(3)Cu excepţia cazului în care comerciantul s-a oferit să recupereze el însuşi bunurile, în cazul contractelor de vânzare, comerciantul poate amâna rambursarea până la data recepţionării bunurilor care au făcut obiectul vânzării sau până la momentul primirii unei dovezi din partea consumatorului conform căreia acesta a trimis bunurile către comerciant, luându-se în considerare data cea mai apropiată.
(4)În ceea ce priveşte datele cu caracter personal ale consumatorului, comerciantul respectă obligaţiile aplicabile prevăzute în Regulamentul (UE) 2016/679.
(5)Comerciantul se abţine de la utilizarea oricărui conţinut, altul decât datele cu caracter personal, care a fost furnizat sau creat de consumator la utilizarea conţinutului digital sau a serviciului digital furnizat de comerciant, cu excepţia cazului în care acest conţinut:
a)nu are nicio utilitate în afara contextului conţinutului digital sau al serviciului digital furnizat de comerciant;
b)are legătură doar cu activitatea consumatorului atunci când foloseşte conţinutul digital sau serviciul digital furnizat de comerciant;
c)a fost agregat cu alte date de către comerciant şi nu poate fi dezagregat sau poate fi dezagregat doar cu eforturi disproporţionate; sau
d)a fost generat în comun de către consumator şi alte persoane, iar alţi consumatori pot continua să utilizeze conţinutul.
(6)Cu excepţia cazurilor menţionate la alineatul (5) litera (a), (b) sau (c), comerciantul pune la dispoziţia consumatorului, la cererea acestuia, orice conţinut, altul decât datele cu caracter personal, care a fost furnizat sau creat de consumator la utilizarea conţinutului digital sau a serviciului digital furnizat de comerciant.
(7)Consumatorul are dreptul de a recupera respectivul conţinut digital fără costuri, fără impedimente din partea comerciantului, într-un termen rezonabil şi într-un format utilizat în mod curent şi care poate fi citit automat.
(8)În cazul retragerii din contract, comerciantul poate împiedica orice utilizare ulterioară a conţinutului digital sau a serviciului digital de către consumator, în special prin blocarea accesului consumatorului la conţinutul digital sau la serviciul digital sau prin dezactivarea contului de utilizator al consumatorului, fără a aduce atingere alineatului (6).