Art. 69a. - Art. 69 a : Altă revizuire - Directiva 2011/61/UE/08-iun-2011 privind administratorii fondurilor de investiţii alternative şi de modificare a Directivelor 2003/41/CE şi 2009/65/CE şi a Regulamentelor (CE) nr. 1060/2009 şi (UE) nr. 1095/2010
Acte UE
Jurnalul Oficial 174L
În vigoare Versiune de la: 25 Iunie 2024
Art. 69a: Altă revizuire
(1)Până la 16 aprilie 2029 şi în urma raportului întocmit de ESMA în conformitate cu articolul 7 alineatul (8), Comisia iniţiază o analiză a funcţionării normelor prevăzute în prezenta directivă şi a experienţei dobândite în aplicarea acestora. Analiza respectivă include o evaluare a următoarelor aspecte:
a)impactul disponibilităţii şi al activării instrumentelor de administrare a lichidităţilor de către AFIA asupra stabilităţii financiare;
b)eficacitatea cerinţelor de autorizare a AFIA prevăzute la articolele 7 şi 8 în ceea ce priveşte regimul de delegare prevăzut la articolul 20 din prezenta directivă, în special în ceea ce priveşte prevenirea creării de entităţi de tip «cutie poştală» în Uniune;
c)caracterul adecvat al cerinţelor aplicabile AFIA care administrează FIA care acordă împrumuturi, prevăzute la articolul 15 şi la articolul 16 alineatele (2a) şi (2f);
d)funcţionarea derogării care permite numirea unui depozitar stabilit într-un alt stat membru, astfel cum se prevede la articolul 21 alineatul (5a), precum şi beneficiile şi riscurile potenţiale ale modificării domeniului de aplicare al derogării respective, în conformitate cu obiectivele uniunii pieţelor de capital, inclusiv impactul asupra protecţiei investitorilor, a stabilităţii financiare, a eficienţei supravegherii şi a disponibilităţii opţiunilor pieţei;
e)caracterul adecvat al cerinţelor aplicabile AFIA care administrează un FIA la iniţiativa unui terţ, astfel cum se prevede la articolul 14 alineatul (2a), precum şi necesitatea unor garanţii suplimentare pentru a preveni eludarea cerinţelor respective şi, în special, dacă dispoziţiile prezentei directive privind conflictele de interese sunt eficace şi adecvate pentru a identifica, a administra, a monitoriza şi, dacă este cazul, a face publice conflictele de interese care decurg din relaţia dintre AFIA şi iniţiatorul terţ;
f)caracterul adecvat şi impactul asupra protecţiei investitorilor al numirii a cel puţin unui director neexecutiv sau independent în organul de conducere al AFIA, în cazul în care acesta administrează FIA ale cărui unităţi sau acţiuni sunt distribuite către investitori de retail.
(2)Până la 16 aprilie 2026, ESMA prezintă Comisiei un raport privind evoluţia colectării integrate de date în materie de supraveghere, care se axează pe modul de:
a)reducere a domeniilor în care există suprapuneri şi neconcordanţe între cadrele de raportare din sectorul gestionării activelor şi cele din alte sectoare ale industriei financiare; şi
b)îmbunătăţire a standardizării datelor, precum şi a partajării şi utilizării eficiente a datelor deja raportate în orice cadru de raportare al Uniunii de către orice autoritate competentă relevantă, la nivelul Uniunii sau la nivel naţional.
(3)Atunci când pregăteşte raportul menţionat la alineatul (2), ESMA lucrează în strânsă cooperare cu Banca Centrală Europeană, cu celelalte AES şi cu autorităţile competente.
(4)În urma revizuirii menţionate la alineatul (1) şi după consultarea ESMA, Comisia prezintă Parlamentului European şi Consiliului un raport cu privire la concluziile revizuirii respective.