Art. 9. - Art. 9: Controlul efectuat de personalul de conducere şi de funcţia de supraveghere - Directiva 2010/43/UE/01-iul-2010 de punere în aplicare a Directivei 2009/65/CE a Parlamentului European şi a Consiliului în ceea ce priveşte cerinţele organizatorice, conflictele de interese, regulile de conduită, administrarea riscului şi conţinutul acordului dintre depozitar şi societatea de administrare

Acte UE

Jurnalul Oficial 176L

În vigoare
Versiune de la: 22 August 2021
Art. 9: Controlul efectuat de personalul de conducere şi de funcţia de supraveghere
(1)Statele membre solicită societăţilor de administrare ca, atunci când atribuie funcţii interne, responsabilitatea de a asigura îndeplinirea de către societatea de administrare a obligaţiilor prevăzute în Directiva 2009/65/CE să revină personalului de conducere şi, dacă este cazul, funcţiei de supraveghere.
(2)Societatea de administrare trebuie să se asigure că personalul său de conducere:
a)este responsabil de aplicarea politicii generale de investiţii pentru fiecare OPCVM administrat, aşa cum este definită în prospect, în regulile fondului sau în documentele constitutive ale societăţii de investiţii, după caz;
b)supervizează aprobarea strategiilor de investiţii pentru fiecare OPCVM pe care îl administrează;
c)are răspunderea de a se asigura că societatea de administrare are o funcţie permanentă şi eficientă de verificare a conformităţii, conform articolului 10, chiar dacă această funcţie este îndeplinită de o terţă parte;
d)se asigură şi verifică periodic că politica generală de investiţii, strategiile de investiţii şi limitele de risc ale fiecărui OPCVM administrat sunt aplicate şi respectate în mod corespunzător şi eficient, chiar dacă funcţia de administrare a riscului este îndeplinită de o terţă parte;
e)aprobă şi examinează periodic caracterul adecvat al procedurilor interne de adoptare a deciziilor de investiţii pentru fiecare OPCVM administrat, pentru a se asigura că aceste decizii sunt compatibile cu strategiile de investiţii aprobate;
f)aprobă şi examinează periodic politica de administrare a riscului şi măsurile, procesele şi tehnicile de implementare a acesteia, conform articolului 38, inclusiv sistemul de limite de risc, pentru fiecare OPCVM pe care îl administrează.
g)este responsabil de integrarea riscurilor legate de durabilitate în activităţile menţionate la literele (a)-(f).

(3)Societatea de administrare se asigură totodată că personalul său de conducere şi, dacă este cazul, funcţia de supraveghere:
a)evaluează şi examinează periodic eficacitatea politicilor, a măsurilor şi a procedurilor instituite pentru îndeplinirea obligaţiilor din Directiva 2009/65/CE;
b)ia măsuri adecvate pentru remedierea eventualelor deficienţe.
(4)Statele membre solicită societăţilor de administrare să se asigure că personalul de conducere primeşte în mod frecvent, cel puţin o dată pe an, rapoarte scrise referitoare la conformitate, audit intern şi administrarea riscului, care să precizeze, în special, dacă au fost adoptate măsuri adecvate pentru remedierea eventualelor deficienţe.
(5)Statele membre solicită societăţilor de administrare să se asigure că personalul de conducere primeşte în mod regulat rapoarte asupra implementării strategiilor de investiţii şi a procedurilor interne pentru luarea deciziilor de investiţii menţionate la alineatul (2) literele (b)-(e).
(6)Statele membre solicită societăţilor de administrare să se asigure că persoanele care îndeplinesc funcţia de supraveghere, în cazul în care există, primesc în mod periodic rapoarte scrise cu privire la chestiunile menţionate la alineatul (4).