Art. 18. - Art. 18: Politica în materie de conflicte de interese - Directiva 2010/43/UE/01-iul-2010 de punere în aplicare a Directivei 2009/65/CE a Parlamentului European şi a Consiliului în ceea ce priveşte cerinţele organizatorice, conflictele de interese, regulile de conduită, administrarea riscului şi conţinutul acordului dintre depozitar şi societatea de administrare

Acte UE

Jurnalul Oficial 176L

În vigoare
Versiune de la: 22 August 2021
Art. 18: Politica în materie de conflicte de interese
(1)Statele membre solicită societăţilor de administrare să instituie, să aplice şi să menţină o politică eficientă în materie de conflicte de interese. Această politică trebuie prevăzută în scris şi trebuie să fie adecvată în raport cu dimensiunea şi organizarea societăţii de administrare şi cu natura, amploarea şi complexitatea activităţii acesteia.
Atunci când societatea de administrare face parte dintr-un grup, politica respectivă trebuie să ia totodată în considerare împrejurările pe care societatea le cunoaşte sau ar trebui să le cunoască şi care pot genera un conflict de interese ca rezultat al structurii şi activităţii comerciale desfăşurate de ceilalţi membri ai grupului.
(2)Politica în materie de conflicte de interese instituită în conformitate cu alineatul (1) trebuie să cuprindă următoarele:
a)identificarea, cu referire la activităţile de administrare a portofoliului colectiv desfăşurate de către sau în numele societăţii de administrare, a circumstanţelor care constituie sau pot genera un conflict de interese cu un risc considerabil de prejudiciere a intereselor OPCVM-urilor sau ale unuia sau mai multor alţi clienţi;
b)procedurile care trebuie urmate şi măsurile care trebuie adoptate pentru gestionarea conflictelor respective.