Art. 10. - Art. 10: Funcţia permanentă de verificare a conformităţii - Directiva 2010/43/UE/01-iul-2010 de punere în aplicare a Directivei 2009/65/CE a Parlamentului European şi a Consiliului în ceea ce priveşte cerinţele organizatorice, conflictele de interese, regulile de conduită, administrarea riscului şi conţinutul acordului dintre depozitar şi societatea de administrare

Acte UE

Jurnalul Oficial 176L

În vigoare
Versiune de la: 22 August 2021
Art. 10: Funcţia permanentă de verificare a conformităţii
(1)Statele membre se asigură că societăţile de administrare instituie, aplică şi menţin politici şi proceduri adecvate concepute să depisteze orice risc de nerespectare de către societate a obligaţiilor sale în temeiul Directivei 2009/65/CE, precum şi riscurile asociate, şi adoptă măsuri şi proceduri adecvate pentru minimizarea riscurilor respective şi pentru a permite autorităţilor competente să îşi exercite efectiv prerogativele conferite prin directiva respectivă.
Statele membre trebuie să se asigure că societăţile de administrare ţin seama de natura, amploarea şi complexitatea activităţilor lor, precum şi de natura şi gama serviciilor şi activităţilor întreprinse în cadrul acestora.
(2)Statele membre solicită societăţilor de administrare să instituie şi să menţină o funcţie permanentă şi eficientă de verificare a conformităţii, care să fie independentă şi să aibă următoarele responsabilităţi:
a)să monitorizeze şi să evalueze periodic caracterul adecvat şi eficacitatea măsurilor, politicilor şi procedurilor instituite în conformitate cu alineatul (1), precum şi acţiunile întreprinse pentru remedierea deficienţelor societăţii de administrare cu privire la respectarea obligaţiilor care îi revin;
b)să consilieze şi să asiste persoanele relevante responsabile pentru furnizarea serviciilor şi activităţilor în ceea ce priveşte respectarea obligaţiilor societăţii de administrare prevăzute de Directiva 2009/65/CE.
(3)Pentru a permite persoanelor care îndeplinesc funcţia de verificare a conformităţii menţionată la alineatul (2) să îşi îndeplinească responsabilităţile în mod corespunzător şi independent, societăţile de administrare se asigură că sunt respectate următoarele condiţii:
a)persoanele care îndeplinesc funcţia de verificare a conformităţii trebuie să deţină autoritatea, resursele şi expertiza necesare şi să aibă acces la toate informaţiile pertinente;
b)este numit un ofiţer de conformitate responsabil cu funcţia de verificare a conformităţii, care are sarcina de a întocmi cu regularitate, cel puţin o dată pe an, rapoarte către personalul de conducere asupra chestiunilor legate de conformitate, în care se va preciza în special dacă au fost întreprinse măsuri adecvate de remediere a eventualelor deficienţe;
c)persoanele relevante implicate în funcţia de verificare a conformităţii nu trebuie să fie implicate în furnizarea serviciilor sau a activităţilor pe care le monitorizează;
d)metoda de stabilire a remuneraţiei persoanelor relevante implicate în funcţia de verificare a conformităţii nu trebuie să compromită obiectivitatea acestora şi nu trebuie să fie susceptibilă de a o compromite.
Cu toate acestea, societăţile de administrare nu sunt obligate să se conformeze cerinţelor de la litera (c) sau litera (d) din primul paragraf dacă pot demonstra că, având în vedere natura, amploarea şi complexitatea activităţilor şi natura şi gama serviciilor şi activităţilor pe care le prestează, cerinţele respective nu sunt proporţionale, iar funcţia de verificare a conformităţii continuă să fie eficientă.