Art. 4. - Art. 4: Obligaţiile angajatorilor - Directiva 2009/52/CE/18-iun-2009 de stabilire a standardelor minime privind sancţiunile şi măsurile la adresa angajatorilor de resortisanţi din ţări teiţe aflaţi în situaţie de şedere ilegală

Acte UE

Jurnalul Oficial 168L

În vigoare
Versiune de la: 3 August 2012
Art. 4: Obligaţiile angajatorilor
(1)Statele membre obligă angajatorii:
a)să solicite resortisanţilor din ţări terţe, înainte de începerea raportului de muncă, să deţină şi să prezinte angajatorului un permis de şedere valabil sau orice altă autorizaţie de şedere;
b)să păstreze cel puţin pe durata perioadei de angajare o copie sau datele de înregistrare ale permisului de şedere sau ale celorlalte autorizaţii de şedere, în vederea unei eventuale inspecţii a autorităţilor competente ale statelor membre;
c)să notifice autorităţile competente desemnate de statele membre cu privire la debutul angajării resortisanţilor din ţări terţe în termenul prevăzut de fiecare stat membru.
(2)Statele membre pot decide aplicarea unei proceduri simplificate pentru notificarea prevăzută la alineatul (1) litera (c) atunci când angajatorii sunt persoane fizice, iar angajarea se face în interesul lor personal.
Statele membre pot decide ca notificarea prevăzută la alineatul (1) litera (c) să nu fie obligatorie în cazul în care angajatul beneficiază de statutul de rezident pe termen lung în temeiul Directivei 2003/109/CE din 25 noiembrie 2003 privind statutul resortisanţilor ţărilor terţe care sunt rezidenţi pe termen lung (1).
(1)JO L 16, 23.1.2004, p. 44.
(3)Statele membre se asigură că angajatorii care şi-au îndeplinit obligaţiile stabilite la alineatul (1) sunt consideraţi răspunzători pentru o încălcare a interdicţiei menţionate la articolul 3 numai în cazul în care angajatorii aveau cunoştinţă de faptul că documentul prezentat ca permis de şedere sau o altă autorizaţie de şedere valabile erau false.