Art. 4a. - Art. 4 a : Siguranţa navelor care arborează pavilionul unui stat membru - Directiva 2009/21/CE/23-apr-2009 privind respectarea obligaţiilor statelor de pavilion
Acte UE
Jurnalul Oficial 131L
În vigoare Versiune de la: 5 Ianuarie 2025
Art. 4a: Siguranţa navelor care arborează pavilionul unui stat membru
(1)În ceea ce priveşte transportul maritim internaţional, statele membre aplică integral dispoziţiile obligatorii referitoare la statele de pavilion stipulate în convenţii, în conformitate cu condiţiile prevăzute şi cu privire la navele menţionate în acestea.
(2)Statele membre iau toate măsurile necesare pentru a asigura respectarea normelor, reglementărilor şi standardelor internaţionale în temeiul convenţiilor de către navele care au dreptul să arboreze pavilionul lor, inclusiv măsurile următoare:
a)asigurarea faptului că un controlor angajat de o organizaţie recunoscută poate îndeplini aceleaşi sarcini precum controlorii statului de pavilion atunci când este autorizat în acest sens de autoritatea competentă a statului membru; şi
b)efectuarea de inspecţii ale statului de pavilion pentru a verifica dacă starea reală a navei este conformă cu certificatele pe care le deţine.
Inspecţiile statului de pavilion menţionate la litera (b) de la primul paragraf pot fi efectuate utilizând o abordare bazată pe riscuri, care include următoarele criterii:
(i)evidenţe ale deficienţelor şi neconformităţilor constatate în urma controalelor, auditurilor şi verificărilor statutare efectuate de statul de pavilion;
(ii)rapoarte relevante de investigare a accidentelor;
(iii)reţineri sau notificări de interzicere a operării emise de către o autoritate de control a statului portului;
(iv)depăşirea unei anumite rate de deficienţe constatate în urma controlului statului portului stabilite de fiecare stat membru;
(v)evidenţe ale deficienţelor constatate în urma inspecţiilor statului de pavilion efectuate în conformitate cu legislaţia naţională, după cum consideră necesar fiecare stat membru;
(vi)alte informaţii relevante pe care statul membru le consideră necesare.
Statele membre care utilizează o abordare bazată pe riscuri se asigură că navele pentru care nu sunt disponibile suficiente date pentru calcularea profilului de risc sunt inspectate cel puţin o dată la cinci ani.
Statele membre care nu utilizează o abordare bazată pe riscuri efectuează inspecţii ale statului de pavilion utilizând propriile proceduri, instrucţiuni şi informaţii relevante în conformitate cu Codul III. Ele se asigură că fiecare navă este inspectată cel puţin o dată la cinci ani.
(3)Statele membre se asigură că orice deficienţe care necesită măsuri corective, inclusiv preocupările legate de siguranţă, sociale şi de mediu, confirmate sau descoperite de către statul de pavilion în urma unei inspecţii efectuate în conformitate cu alineatul (2) litera (b) sunt remediate într-un interval de timp adecvat, stabilit de statul de pavilion.
(4)La finalizarea unei inspecţii a statului de pavilion, inspectorul statului de pavilion întocmeşte un raport care prezintă rezultatele sale.