Art. 163. - Art. 163: Planul de afaceri al sucursalei - Directiva 2009/138/CE/25-nov-2009 privind accesul la activitate şi desfăşurarea activităţii de asigurare şi de reasigurare (Solvabilitate II)

Acte UE

Jurnalul Oficial 335

În vigoare
Versiune de la: 28 Ianuarie 2025
Art. 163: Planul de afaceri al sucursalei
(1)Planul de afaceri al sucursalei menţionat la articolul 160 alineatul (2) litera (h) conţine următoarele:
a)natura riscurilor sau a angajamentelor pe care întreprinderea îşi propune să le acopere;
b)liniile directoare privind reasigurarea;
c)estimări privind cerinţa viitoare de capital de solvabilitate, stabilită în capitolul VI secţiunea 4, pe baza uni bilanţ previzional, precum şi metoda de calcul utilizată pentru obţinerea acestor estimări;
d)estimări privind viitoarea cerinţă de capital minim, stabilită în capitolul VI secţiunea 5, pe baza uni bilanţ previzional, precum şi metoda de calcul utilizată pentru obţinerea acestor estimări;
e)situaţia fondurilor proprii eligibile şi a fondurilor proprii de bază eligibile ale întreprinderii în raport cu cerinţa de capital de solvabilitate menţionate în capitolul VI secţiunile 4 şi 5;
f)estimări ale costului pentru înfiinţarea de servicii administrative şi organizarea pentru asigurarea activităţii, a resurselor financiare destinate acoperirii costurilor în cauză şi, în cazul în care riscurile care trebuie acoperite sunt clasificate în clasa 18 din anexa I partea A, resursele disponibile pentru acordarea de asistenţă;
g)informaţii cu privire la structura sistemului de guvernanţă.
(2)În plus faţă de cerinţele stabilite la alineatul (1), planul de afaceri, include următoarele, pentru primele trei exerciţii financiare:
a)un bilanţ previzional;
b)estimări ale resurselor financiare destinate acoperirii rezervelor tehnice, a cerinţei de capital minim şi a cerinţei de capital de solvabilitate;
c)pentru asigurarea generală şi:
(i)estimări ale cheltuielilor de gestionare, altele decât cele de instalare, în special cheltuielile generale curente şi comisioanele;
(ii)estimări privind primele sau cotizaţiile şi cererile de despăgubire;
d)pentru asigurările de viaţă, un plan care stabileşte estimări detaliate privind veniturile şi cheltuielile legate de activitatea directă, acceptările în reasigurare şi cedările în reasigurare.
(3)În ceea ce priveşte asigÎnurarea de viaţă, statele membre pot cere întreprinderilor de asigurare depunerea sistematică a unei notificări privind bazele tehnice utilizate la calcularea nivelului primelor şi a rezervelor tehnice, fără ca această cerinţă să reprezinte o condiţie prealabilă pentru ca o întreprindere de asigurare de viaţă să îşi desfăşoare activitatea.